Reklama, nebo umění? Obojí!

Absolut zaměstnává umělce, Mattoni zaměstnává umělce. V čem je myšlenkový koncept komunikace obou firem podobný a v čem se naopak liší? n Gabriela Stará Projekt Mattoni Water Colors (MWC), jenž je založen na myšlence spojení reklamy s uměním, se posouvá do své další etapy.

Budoucnost už není to, co bývala

Svět se mění. Svět se mění čím dál tím rychleji. Svět reklamy se mění též. Mohutný rozmach masové reklamy, který vyvrcholil s nástupem televize a zenitu dosáhl někdy v 60. letech, je za námi. Nastává éra individualizace. Personalizace. Informačních kanálů je tolik a tak odlišných,…

O naší virtuální výjimečnosti

Nedá se nic dělat. Žijeme ve virtuálním světě. Internetová komunikace je plná virtuálních vztahů, zprávy jsou plné historek, které vytvářejí virtuální obraz naší reality, politika je jedna virtuální pohádka (pokud v ní nejde o peníze), reklama je plná virtuálních slibů. Tohle všechno je (víceméně)…

Pivo s unikátně vybroušenou reklamou

Reklamy na pivo nemusí mít vždy přibalený vtip nebo historické poselství. Když jako první použijete kombinaci nejmodernějších technologií, máte rázem na světě unikátní spot. n Zuzana Janovská Konkrétně hovoříme o Davidu Wynn-Jonesovi a reklamě na pivo Granát, jež patří do rodiny…

GENERATION NEXT

Marcio M. Moreira, kreativní ředitel, McCann-Erickson WorldGroup a McCann-Erickson Worldwide „Dokud budu živ, budu věřit tomu, že reklama je technika využívající to nejlepší z umění a vědy. Je možné, že v budoucnu bude označována za umění, ale je to jako s Michelangelem. Nemyslím…

Pár francouzských polibků

Francouzská reklama by možná mohla něco vypovídat o svých tvůrcích, mají svébytný humor, nebojí se erotiky a jsou zkrátka fajnšmekři. Někdy se z nich ale stávají pojídači žab a hlemýžďů, takže přestávají být sympatičtí. Kouzlo ovšem jejich reklamě nechybí. Agentura Louis XIV DDB. Hořčice dává…

AMI v čele, Herald a Mozaic vypadly

Agenturou s největšími tržbami se stejně jako loni stala AMI Communications. Zbývající pořadí ale doznalo značných změn. n Radana Čechová Asociace Public Relations Agentur (APRA) uveřejnila pořadí prvních deseti PR agentur za rok 2002. První místo si uhájila agentura AMI Communications s income fee…

Konec číselného guláše?

3310, 3330, 3410, 7210, 8310… Ten, kdo není úplný ignorant světa mobilních komunikací, patrně tuší, o jaké značce mobilních telefonů je řeč, málokdo se však v této změti telefonů Nokia orientuje. Nyní je tu pokus o změnu. n Bohuslav Bohuněk Po letech nepřehledného portfolia se jej Nokia pokouší…

Myslivec se vrací

Stará myslivecká zmizela z očí spotřebitelů. Teď se ale vrací. Má šanci uspět? n David Šimák Stará myslivecká — klasická značka 70. a 80. let — nebyla po roce 1990 prakticky vůbec propagována a zapadla v agresivním marketingu aktivnějších produktů. S příchodem nového…

Spotřebiteli, řekni „sýr“POPIS]

Mají producenti sýrů důvod k úsměvu, i když Češi jejich výrobky milují? Čeští zákazníci slyší stále především na cenu. Ovšem s růstem příjmů se pomalu stávají náročnějšími. n David Šimák Nejvýznamnějším prodejním kanálem jsou pro segment sýrů malé supermarkety a poté hypermarkety.

Kupují laciné značky, nejlépe no-name 2/12

Ve třetím vydání časopisu M&M jsme letos uveřejnili první část studie Living Standard Measures (LSM) společnosti Unilever. Věnovali jsem se v ní popisu životního stylu cílové skupiny s označením 2. Tedy spotřebitelům, kteří se pohybují na nižší hranici životního standardu a jejich věk…