Prosadí se nový Manuál?

APRA vyrazila na komunikační trh s novými metodickými postupy pro řízení vztahů s agenturami. Chytí se ostaní asociace? A co klienti? Asociace PR agentur (APRA) se nechala inspirovat zkušenostmi z trhu ve Velké Británii a vydala tzv. Manuál neboli Jednotné metodické…

Oranžová Karkulka bábovku nenosí

Když na podzim loňského roku uváděla společnost Stock Plzeň svou novinku Fernet Stock Orange, slibovala největší zaváděcí kampaň ve své historii. Tu nyní podpoří rozsáhlá promotion v on-trade zařízeních. Název celé promotion postavené na soutěži je Oranžová Karkulka a soutěžícím dává…

Prodávejte podle přání zákazníka

Pod vedením společnosti Incoma se konala konference Category Management 2002. Některá zásadní zjištění a názory na tento důležitý způsob obchodování vám přinášíme v následujícím článku. „Značky by měly být organizovány v závislosti na rozhodovacích procesech spotřebitele, tak aby se…

Fast foody čelí „zdravé“ budoucnosti

Řetězce rychlého občerstvení budou muset razantně změnit svou komunikační a prodejní strategii. Proč? Zlaté oblouky minulý měsíc ztratily na svém lesku. Poprvé za svou 47letou historii totiž zaznamenala společnost McDonald’s čtvrtletní ztrátu. Celková výše ztráty za čtvrté čtvrtletí bude známa…

A přibalte mi půl giga RAM…

Český trh s výpočetní technikou měl ve svém počátku po roce 1989 ohromný růstový potenciál. Ale jak je tomu dnes? n David Šimák Na počátku 90. let měl prodej IT opravdu kam růst, protože vybavení osobními počítači bylo téměř nulové. V tomto období byli pro dodavatele prioritou firemní…

Kam kráčí vizionář?

Jak se mají jablka v českých zemích? Hovořili jsme s Petrem Němečkem, marketingovým manažerem společnosti Czech Data Systems (CDS) zastupující Apple Computer v ČR jako IMC (independent marketing company). n David Šimák Jaký má Apple u nás podíl na trhu ? Dá se odhadnout, kolik se zde…

Jako jakýkoli jiný produkt

V jakém stadiu je spojení společností HP a Compaq? Spojení bylo oznámeno v květnu minulého roku. Integrace trvala několik měsíců a v listopadu byla prakticky ukončena. K právnímu sloučení v ČR dojde na jaře letošního roku. Produktové řady splynuly, přicházejí nové produkty,…

K letákům se obchodníci vždy pokorně vracejí

Podle maloobchodních letáků se dnes orientuje osm z deseti zákazníků, a proto nepřekvapí, že není významný řetězec, který by si dovolil opomíjet tuto formu komunikace se zákazníky. n Martin Dokoupil Leaflet Monitor je projekt společnosti Incoma Research, která od května 1998 soustavně sleduje…

Wrigley řídí reklamu z Prahy

Jedna z pěti evropských marketingových centrál Wrigley sídlí v Praze. Odsud se také koordinuje reklama pro 12 zemí střední a východní Evropy. V agentuře Mark/BBDO má tohoto klienta na starosti brand directorka Zdenka Nováková. n Jindřich Jirásek Jaké je rozdělení pravomocí mezi jednotlivá…