Pour féliciter 2003

Tak nám nastal začátek ledna a s ním tradiční období schránek přeplněných P. F. Podle všeho právě reklamní branže stíhá posílat svá přání jako beznadějně poslední. Příchod vánočního období ohlásí první péefka ve schránce koncem druhého týdne v prosinci. Tyto za P. F. umně maskované…

Coca-Cola testuje nový obal

Coca-Cola zkouší ve Spojených státech nový tvar plechovky pro svou limonádu a doufá, že se stane hitem mezi teenagery. Nová tenká plechovka připomínající Red Bull byla testována mezi mladými návštěvníky ve vybraných klubech a buticích po celém New Yorku. Útlý obal, který si…

Ty peníze za to nestojí

Na sporné otázky provázející nejdůležitější komunikační kampaň České republiky, která bude předcházet referendu o vstupu do EU, odpovídá v exkluzivním rozhovoru pro Marketing & Media nezávislý konzultant Ctirad Kaftan, bývalý majitel jedné z vítězných agentur. n Gabriela Stará…

Právní novinky v roce 2003

Seznam právních předpisů, které jsou na pořadu jednání poslanecké sněmovny, zahrnuje aktuálně i dvě novely: novelu zákona o regulaci reklamy a novelu zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání. n Kateřina Špoulová Novelu zákona o regulaci reklamy předložila skupina…

Epica: další pěkně vypečená várka

Letošní Epica má mnoho vítězů, ale jen jednoho českého, agenturu Leo Burnett Advertising. Přinášíme vám další ukázky toho nejlepšího, co se letos objevilo v evropské kreativitě. Tentokrát opět tisková inzerce na cokoli pomyslíte. Leo Burnett z Bruselu. Když už všude vidíte špagety, má v tom…

Staré a nové komodity

Komoditní produkty a služby pomalu mizí z nabídky většiny firem oslovujících spotřebitelský sektor. Na pozadí úhynu těchto tradičních dinosaurů vznikl zcela nový druh komoditních služeb v B2B sektoru — některé z nich mají na svědomí samy reklamní agentury. Poměrně rychle jsme si…

Přežije Mozaic další rok?

Šeptanda okolo agentury Mozaic stále roste. Co se děje v jedné z největších PR agentur na trhu? n Radana Čechová V říjnovém vydání Marketing & Media (44/2002) jsme se krátce zmínili o razantních změnách, které probíhaly v PR agentuře Mozaic. Tu začali postupně…

Po CRM opojení přichází kocovina

Společnost Datamonitor ve své studii o využití CRM ve farmaceutickém průmyslu uvádí, že 44 % projektů se nedaří zrealizovat v plánovaném čase, nebo dokonce směřují k celkovému nezdaru. Tento průzkum je sice zpochybňován některými konzultačními firmami zabývajícími se CRM, ale…

Mladá značka archivního vína

I v dnešní době lze na trh uvést a s úspěchem etablovat novou značku. Důkazem je budování značkového portfolia vín společnosti Bohemia Sekt. Společnost Révovin Velké Bílovice spadající do skupiny Bohemia Sekt prošla v průběhu posledních zhruba 10 let celkovým redesignem, jehož…

Pro Pilsner Urquell je těžké něco vymyslet

O změnách v komunikaci značek Plzeňského Prazdroje mluví Ian Penhale, marketingový ředitel PP. n Radana Čechová Jak je to nyní s Pilsner Urquell? Jde o specifickou značku, jak chutí, tak cenou. To je také důvod, proč si dlouhodobě udržuje exkluzivní postavení napříč všemi skupinami konzumentů…

Venku sněží, začíná léto

České cestovní kanceláře si na nezájem nestěžují, nároky turistů však stále rostou Ač to při pohledu z okna vypadá poněkud absurdně, právě nyní startuje letní sezona cestovních kanceláří. n Bohuslav Bohuněk Ty ještě v předvánočním období stačily na trh vrhnout své katalogy s nabídkou…