Jednou nohou v EU

Počátkem února se konala již tradiční konference o rozvoji obchodu v ČR (2003). Většina účastníků se již těší na vstup do EU, někteří však také nabádají k opatrnosti. Konferenci organizovaly společnost INCOMA Consult, Svaz obchodu ČR a VŠE Praha. Výzkumná společnost GfK Praha uskutečnila…

Český výzkum trhu dohání vyspělý svět

Český výzkum trhu dlouhodobě roste, a to rychleji než ve vyspělých zemích. Předběžné údaje za loňský rok tento trend potvrzují. Vycházím ze svých znalostí — tedy ze situace přibližně 2/3 českého výzkumu trhu, reprezentovaného v současnosti 12 členskými agenturami SIMARu, které jsou pravidelně…

Zimní promotion stále lákavější

n Bohuslav Bohuněk Zájem o zimní sporty láká řadu firem, které se snaží ukousnout trochu z jejich popularity ve prospěch svého jména a svých značek. Základní forma, jakou tak činí, je dobře známá: sponzoring s možností prezentace firmy v rámci závodů ať již formou log umístěných…

Přišla chřipka, radujme se

Minulý týden to začalo — vypukla chřipková epidemie. Jestli pomůže vylepšit příjmy farmaceutických firem po předchozích dvou hubených letech, je zatím otázka, každopádně výrobci doufají. n Bohuslav Bohuněk „Prognózovat vývoj trhu s léky proti chřipkovým onemocněním je velice těžké, protože vše závisí…

Trh léků je spotřebitelsky komplikovaný

Trh léků a zvláště kategorie tzv. volně prodejných léků (OTC) je z hlediska sledování spotřeby poměrně komplikovaný a interpretovat některá data není jednoduché. Problematický je fakt, že stejné potíže lze léčit různými kategoriemi léků, že některé přípravky napomáhají v léčbě…

Kritiku uvítám, pokud bude věcná

Po Ctiradu Kaftanovi, který svou účastí na přípravě kampaně o EU vzbudil možná až hysterické reakce reklamního trhu, se novým poradcem ministerstva zahraničí stává Bohdan Štoček. Ten také poskytl našemu časopisu rozhovor. n Gabriela Stará Proč jste se rozhodl podílet se na přípravě kampaně MZV před…

Reklama, všude jen samá reklama

Bylo beznadějně plno. Přece jen, šlo o premiéru Pána prstenů — Dvě věže. Narváno bylo k prasknutí. Začalo se temnit a já si lebedil. Reklamy v kině mi nedělají problém, ba naopak, celkem se těším. Ovšem, podobný názor evidentně nesdílel nejen pár hned vedle mě, ale většina…

Dobrá kočka a Lucie inspirovaly Renault

Renault se jako první automobilka na českém trhu, rozhodla spojit své jméno s českou hudební kapelou. Naneštěstí však v době, kdy se populární Lucie těší kontroverznímu zájmu médií. Jak se s tím vyrovná Renault Clio Lucie? n Zuzana Janovská V České republice Renault dosud po slavných…

BBK vyměnilo muže na špici

Pověstných sto dní hájení má za sebou na místě ředitele agentury BBK. Jeho jméno je také spojené s existencí jednoho kreativního shopu. To jméno zní: Petr Širc. n Zuzana Janovská Po roce 1989 nastoupil do agentury Mark. Tedy ještě předtím než ji koupila síť BBDO. V Marku potkal Pavla Štroba,…

Mrtvý rapper dělá reklamu

Pokračující snaha velkých výrobců trefit se s přesně cílenými značkami do noty dříve těžko uchopitelné cílové skupině svádí dohromady ikony, jejichž spojení by dřívo bylo velmi nepravděpodobné. Dnes už se ovšem nikdo nediví, když Cadbury Schweppes, výrobce limonády Dr. Pepper (u nás…

Co vymýšlí agentura roku?

Deutsch byla časopisem Advertising Age vyhodnocena jako nejlepší reklamní agentura v USA. Drtivou většinu reklam, kterými si zasloužila pozornost komise, jež agenturu roku vybírala, však na českém trhu nemáme možnost nikdy uvidět. Proto jsme poprosili Donnyho Deutsche, aby nám pár ukázek tiskových…