Každý má svůj den

Kalednář je nabitý mezinárodními dny a svátky. Přemýšleli jste již o tom, jak je využít? n Radana Čechová Svátky jsou vždy žní pro prodejce a výrobce různého zboží. Čím více svátků tím větší prodeje. Vánoční výzdobu a motivy ve výlohách a na různých propagačních materiálech za…

I úplatky se musí zdanit

Jak je to s daní z příjmů u darů včetně tzv. úplatků, a to jak z pohledu těch, kteří „dávají“, tak z pohledu těch, kteří „dostávají“? n Vladimír Voves U těch, kteří dávají, je nutné při daňovém posouzení výdajů vyjít nejprve z toho, zda se jedná o legální nebo…

Deset metod pohledem právníka

n Filip Winter V popisovaných praktikách se poněkud ztrácí hranice, která je z právního hlediska naprosto zásadní: Dokud totiž dodavatel platí přímo odběrateli (řetězci), jedná se o tvrdý, ale legální obchod; jakmile ale platí nákupčímu, je to činnost hrubě protiprávní. Skutečně, nejde-li přímo…

Lidový sport pro bohaté?

Golfu se celkem daří, ale mohlo by být podstatně lépe Ve vyspělých zemích se stal golf během posledních desítek let záležitostí pro nejširší masy a někde téměř národním sportem. U nás tomu tak zatím není. n David Šimák Hlavní organizací je Česká golfová federace (ČGF), která zastřešuje 58…

Jak na golfisty?

Stále se přetřásá efektivita prostředků vložených do reklamy. Jeden vydařený direct mail směřoval právě do golfového segmentu. n David Šimák Golf Club Resort Paradise je ambiciózní projekt výstavby multifunkčního areálu spojeného s osmnácti- a devítijamkovým golfovým hřištěm. V současné…

Golf pro celou rodinu

Vytvořit profesionální zázemí pro náročné, ale zároveň umožnit hrát golf nejširší veřejnosti, to jsou plány společnosti Golf Club Resort Paradise, jejímž prezidentem je Roman Krejčík. Počet členů ČGF v posledních deseti letech sice stále roste, ale o skutečném boomu se asi nedá hovořit.

Jak lze také porovnat životní standard? 1/12

Kdo jsou Češi? Jsou všichni stejní, reptají po hospodách a zapíjejí pivem knedlíky? Studie Living Standard Measures (LSM) společnosti Unilever říká, že jich stále reptá mnoho, ale také říká, že už všichni dávno stejní nejsou. Pokud jde o metodologii, je LSM velmi jednoduchou studií:…

Škodovce chybí více emocí

„Superb je první auto Škodovky, které nabízí víc než racionální argumenty,“ říká Hermann Waterkamp, kreativní ředitel německé pobočky agentury Leagas Delaney, jež vymýšlí reklamu na Škodu Superb. n Jindřich Jirásek Vy jezdíte Škodou Superb? Ne, ale hned vám povím proč. Je to velmi dobré auto, jezdil jsem…

Jak lze využít Jamese Bonda u nás?

Agent 007 je zpátky. Jak využijí firmy, jež přispěly jeho producentům do portmonky, českou premiéru filmu ke své propagaci? n Jindřich Jirásek Seznam společností participujících na filmu Dnes neumírej není těžké najít, stačí si najet na oficiální bondovské stránky www.jamesbond.com. Ještě lepší…

Chci dostat víc z výzkumu

Potkali se téměř ve dveřích. Staronový klient Eurotel a zcela nový šéf Leo Burnett Advertising Mark Wright. n Jindřich Jirásek S novým ředitelem přichází do agentury jeden z největších zadavatelů reklamy. Je to náhoda? Jak jste se podílel na vyhraném tendru Eurotelu? Nastoupil jsme…

GENERATION NEXT

Marcello Serpa, kreativní ředitel Almap/BBDO, držitel více než 40 Lvů z Cannes Jeho reklama je ovlivněna hlavně vzděláním a kulturním prostředím Brazílie a stručně ji lze charakterizovat jako vizuální směs, jako jakousi „novou realitu“, jako školu samby při brazilském karnevalu —…