Foto: Škoda Auto

Krása ženské cyklistiky na NFT

25. 7. 2022 11:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká ilustrátorka vytvořila pro Škodu sérii NFT plakátů oslavujících ženskou Tour de France.

Škoda vydala sérii osmi NFT plakátů, každý s motivem jedné etapy ženské Tour de France (Tour de France Femmes avec Zwift), je „mintovaná“ na blockchainu Solana (platforma SolSea). Sérii vytvořila ilustrátorka Ilona Polanski–Voverková, a to během jednoho měsíce. „V podstatě jsem pracovala na všech plakátech najednou, protože jsme od začátku potřebovali vědět, jak bude série vypadat jako celek,“ vysvětluje Polanski–Voverková, která má sama k cyklistice blízko. „Cyklistika je součástí mého života. Můj manžel vyrábí jízdní kola, a tak jsem v minulosti navrhovala grafiku na rámech jízdních kol. I když kolo využívám spíše jako dopravní prostředek, cyklistika je mi blízká,“ řekla grafička. říká.

Celá série je k vidění na webu weareridinghistory.io. Dostat se k NFT plakátům je docela jednoduché. Každý den závodu (24.–31. července 2022) se na twitterovém účtu @WeLoveCycling objeví příspěvek oslavující danou etapu. Každý, kdo si přeje získat jeden ze třiceti unikátních kousků, bude muset příspěvek retweetovat a současně bude muset být jedním z třiceti nejrychlejších uživatelů, kteří tak učinili. Když uživatel uspěje, správci jednoduše převedou NFT do své NFT peněženky, která musí být kompatibilní s platformou Solana.

Ilona Polanski–Voverková, která vystudovala didaktickou ilustraci na Západočeské univerzitěm v roce 2013 vytvořila se svým kolegou Lukášem Tomkem umělecké duo Tomski Polanski. Pod touto značkou tvoří grafiku pro noviny i časopisy (Lidové noviny, Reportér, Forbes). Duo také provozuje Illustrationshop v Praze na Letné.

Tour de France Femmes avec Zwift, jak zní oficiální název závodu, má osm etap, délka přesahuje tisíc kilometrů a jeho součástí jsou také dvě horské etapy v pohoří Vogézy. Závodu se účastní přes 140 jezdkyň ve 24 týmech. Závod začal v neděli 24. července a skončí přesně za týden v neděli 31. čdervnece. Cíl osmé a závěrečné etapy bude na vrcholu La Super Planche des Belles Filles ve výšce 1140 metrů nad mořem. Jezdkyně dosáhnou tohoto ikonického vrcholu po sedmi kilometrech téměř devítistupňového stoupání, závěrečný „stoupák“ má sklon 20 %.

Foto: Škoda Auto

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.