Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock.com
Marketing

S efektivitou se perou všichni, agentury i klienti

Radana Čechová20. 6. 202221. 6. 2022

Podle zadavatelů agenturám chybí vhled do byznysu, a tak mají problém s vyhodnocováním efektivity. Je ale problém jen na jejich straně?

Další díl společného seriálu Asociace komunikačních agentury (AKA) a časopisu Marketing & Media se věnuje složitému a mnohdy bolestivému tématu — vyhodnocování efektivity vynaložených výdajů do marketingové komunikace.

„Kvůli tomu, že agentury nemají bližší vhled do byznysu zadavatele, těžko pak dokáží výsledky kampaní interpretovat a zohledňovat ty důležité parametry.“
Oldřich Dostál, ředitel marketingu, Notino



„Vyhodnocení úspěchu, či neúspěchu dopadu kampaně na obchodní výsledky není v mnoha případech možné udělat okamžitě, či do pár dnů, abychom se rychle poučili.“
Barbora Kožíšková, ředitelka brand marketingu, Vodafone

„Ačkoli je opakovaně nejproblematičtější oblastí přístup agentury, oblast vyhodnocování je také velmi problematická,“ říká Lucie Vlčková z agentury Nielsen Admosphere, která průzkum realizovala. „Došlo zde sice k mírnému zlepšení, ale spíše ve smyslu zvýšení důležitosti některých aspektů,“ vysvětluje Vlčková.

Největší zádrhel vidí Oldřich Dostál, ředitel marketingu Notina, v pochopení klíčových parametrů, které zadavatel potřebuje vyhodnotit. „Kvůli tomu, že agentury nemají bližší vhled do byznysu zadavatele, těžko pak dokáží výsledky kampaní interpretovat a zohledňovat ty důležité parametry,“ říká za stranu zadavatelů Dostál. V Notinu ovšem služeb kreativní ani digitální agentury nevyužívají a kampaně si vyhodnocují sami. „Převážně v rámci interního marketingového týmu, ale i našeho data­‑analytického týmu, který je na všechny formy reportingu a vyhodnocení specializován,“ dodává Dostál.

Absence „real­‑time“ řešení

Výzkum odhalil dvě závažná rizika, oblasti, v nichž zadavatelé nenacházejí na trhu to, co by potřebovali: vyhodnocování dat pro další zlepšení kampaní a vyhodnocování dopadu aktivit. Rychlost, s jakou mají zadavatelé přístup k datům a komplexnost výstupů, je z jejich pohledu zásadním, leč nedostatkovým „zbožím“. „Vyhodnocení úspěchu, či neúspěchu dopadu kampaně na obchodní výsledky není v mnoha případech možné udělat okamžitě, či do pár dnů, abychom se rychle poučili, a příště, tedy zavčas, provedli ty správné změny. Už samotné nabídky mají své trvání, specifické podmínky, chování zákazníků má určitou setrvačnost,“ říká Barbora Kožíšková, šéfka brandové komunikace ve Vodafonu.
Dostupnost dat v rámci FMCG a různých mediálních a komunikačních kanálů a jejich kompatibilita není pro vyhodnocování ideální ani podle Tomáše Hejkala, marketingového ředitele Stocku. Pokračování tématu najdete v aktuálním vydání Marketing & Media 25/2022.

Zavřít reklamu

Mýty a výhody monitoringu sociálních sítí

Starší článek

Matt Okša řídí marketing Binance pro Českou republiku

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.