Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock.com
Marketing

Přemůžou rostoucí ceny odpovědný přístup?

Markéta Kneblíková, Ipsos16. 6. 202220. 6. 2022

Udržitelná témata i přístupy značek jsou pro Čechy stále důležité, firmy ale nyní musejí o CSR aktivitách více přemýšlet.

Boj s covidem téměř plynule přešel do nové reality rostoucích cen a bezpečnostních obav. Přestože médii i každodenní realitou Čechů v posledních měsících hýbe řada palčivých témat, udržitelnost a společenská odpovědnost firem se z povědomí nevytrácejí.

Zákazníci od firem společenskou odpovědnost a udržitelnost stále více očekávají, ale ne vždy jejich aktivitám a proklamacím věří. Čemu by se tedy měly firmy věnovat a jak o svém snažení informovat, aby se to příznivě odrazilo na jejich pozici a celkovém vnímání v očích zákazníků?

  • Zaměřte se na témata relevantní pro váš byznys
  • Demonstrujte přínos pro zákazníka
  • Buďte proaktivní
  • Držte se dlouhodobé strategie, ukazujte cestu ve Vašem oboru
  • Komunikujte jednoduše a vhodnými kanály

V následujícícím článku se budeme věnovat každému bodu jednotlivě.

Čtěte také
Firmy se mohou porovnat v udržitelném přístupu

Relevantní témata

Společenskou odpovědnost firem si Češi nejčastěji spojují s pomocí nebo zmírňováním dopadu fungování firem v oblasti ekologie a společnosti. Zásadní ale je uvědomit si, že pro každý obor je relevantní, a tudíž i uvěřitelné, jiné téma. Průmysl, stavebnictví nebo energetika mají nesporný měřitelný dopad na životní prostředí ve svém okolí a měly by se tedy soustředit zejména na jeho zmírnění skrze šetrné nakládání s přírodními zdroji nebo zavádění ekologičtějších technologií.

Naopak firmy působící ve službách zdánlivě přírodu nijak nepoškozují a veřejnost tedy očekává, že se jejich CSR aktivity zaměří spíše na pravdivou komunikaci se zákazníky, podporu znevýhodněných skupin, usnadňování života skrze moderní technologie či na oblast vzdělávání. Společnou prioritou napříč obory je pak férovost k vlastním zaměstnancům, která se letos poprvé dostala na špici požadavků, které Češi na firmy kladou. Je proto klíčové vybrat si oblast, které se chcete dlouhodobě věnovat, vytknout si hmatatelné cíle a o svých aktivitách informovat.

Přínos pro zákazníka

Devět z deseti Čechů si uvědomuje důležitost tématu udržitelnosti a chce se chovat udržitelně. Většina z nich však není připravena si za zboží běžné spotřeby výrazně připlácet nebo zásadně měnit své zvyky a omezovat pohodlí. „V posledních měsících vidíme velký rozpor mezi tím, jak citlivě lidé vnímají odpovědnost firem například ve vztahu k Ukrajině a jejich menší schopností akceptovat vyšší ceny častokrát spojené s udržitelnými produkty,“ říká Tereza Horáková, associate directorka ve společnosti Ipsos, která se tématem CSR a reputace firem dlouhodobě zabývá. Chcete­‑li tedy podpořit své zákazníky v odpovědném chování, je namístě přemýšlet nad tím, jak jim tuto volbu usnadnit a hledat cesty, jak zkombinovat udržitelnost s okamžitým ekonomickým dopadem.

Celý text najdete v aktuálním vydání Marketing & Media 24/2022.

Bedýnky ovoce a zeleniny v Lidlu jsou vzorem CSR aktivity s ekonomickým přínosem pro zákazníka. Značka dentální hygieny Nothing Wasted je zase příkladem průkopníka v kategorii, který hledá a určuje budoucí směr.


Zavřít reklamu

Reuters Institute: Důvěra ve zpravodajství klesá, předplatné stagnuje

Starší článek

Do APRA vstoupily agentury Grayling a Topic PR

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Ageismus: tahle práce není pro starý

Firmy si zadělávají na velké problémy, když při náborech opomíjejí lidi středního věku. Generace 50+ pomáhá růstu byznysu, prospěje agenturám i marketingu.
4. 7. 20223. 7. 2022
Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.