Do APRA vstoupily agentury Grayling a Topic PR

16. 6. 2022 10:06

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Řady přidružených členů rozšířila také advokátní kancelář Havel & Partners a Nadace RSJ.

Agentury Grayling a Topic PR rozšířily řady členů Asociace public relations (APRA) a doplnily tak na začátku roku přijatou agenturu Pyxis. „Jsme rádi, že je o členství v APRA zájem a řady asociace rozšířily další skvělé a dynamické agentury. Těšíme se, že se aktivně zapojí do našich projektů,“ uvádí Patrik Schober, předseda výkonné rady APRA, a dodal: „Roli APRA jakožto profesní asociace považuji za velmi důležitou, a to nejen z pohledu prestiže, ale především důvěryhodnosti.“

Agentura Grayling působí na českém trhu od roku 1993 a její specializací je úzké propojení public relations a public affairs a tvorba integrovaných marketingových kampaní. Český Grayling je součástí globální sítě, jejíž vedení sídlí v Londýně. Pražskou pobočku, v jejímž čele stojí Anna Balíčková, v současné době tvoří přes 20 seniorních konzultantů a mezi její klienty patří například společnosti Visa, Hartmann, Tetra Pak, Primark nebo Jaguar Land Rover. „Asociaci public relations považuji už od jejích počátků za největšího garanta profesionálního a etického přístupu v našem oboru,“ uvedla Balíčková výkonná ředitelka Grayling Czech Republic & Slovakia.

Agentura Topic PR se zaměřuje na intenzivní media relations, employer branding a rychlý vstup klientů na trh. Poskytuje komunikační poradenství a realizuje integrované projekty v oblastech PR zejména pro korporátní a technologické klienty, komplexní kampaně pak zajišťuje společně s komunikační skupinou Near & Dear, jíž je součástí. Agenturu, kterou vede Karel Pluhař, aktuálně tvoří 11 konzultantů a mezi jejími klienty jsou například společnosti Trask, Veracity Protocol kevin nebo Diana Biotechnologies.

Čtěte také
Svengali, Havas, AC&C a MSL mají nejvíce šancí v soutěži Lemur

„Jako PR profesionálové čelíme a do budoucna budeme čelit celé řadě výzev a u mnoha z nich dává smysl řešit je společně,“ uvedl k novým členstvím v asociaci Martin Jaroš, člen výkonné rady APRA, který je zodpovědný právě za členství v asociaci.

Začátkem roku rozšířila členskou základnu také agentura Pyxis, která se zaměřuje na oblast mezinárodních vztahů, korporátní, krizové a interní komunikace a klienty z oblasti automotive, financí, cestovního ruchu a průmyslu. „Pyxis není tradiční agenturou s kanceláří a pracovníky, kteří do ní docházejí, je naopak stoprocentní ‚home office‘ agenturou, která má své zaměstnance rozesety po celé Evropě. Zcela jistě se jedná o ukázku nového trendu, který zaujme určitou část pracovníků a zároveň může fungovat směrem ke klientům,“ řekl Patrik Schober.

V první polovině roku se rozrostla i základna přidružených členů o advokátní kancelář Havel & Partners a Nadaci RSJ. „Asociaci public relations jsme vždy vnímali jako velmi respektovanou platformu špičkových odborníků. Těší mě proto, že jsme se stali její součástí a získali tak unikátní zdroj inspirace, možnost vzájemně sdílet zkušenosti a snáze sledovat aktuální trendy v oblasti komunikace,“ prohlásila Veronika Dvořáková, marketingová ředitelka a partnerka Havel & Partners a podobně se k členství v APRA vyjádřila i Lucia Brinzanik, manažerka komunikace a vnějších vztahů Nadace RSJ: „Ve všem, co děláme, se snažíme neustále zdokonalovat a členství v APRA nám umožňuje inspirovat se špičkami v oboru.“

Po více než dvaceti letech fungování asociace, která do této doby sdružovala výhradně PR agentury, se od konce roku 2019 takzvanými přidruženými členy mohou stát i firmy, které sice v oblasti komunikace či marketingu nepodnikají, ale mají vlastní PR týmy. V současné době APRA sdružuje 21 PR agentur působících na českém trhu a 14 komunikačních či marketingových oddělení firem a organizací.

Čtěte také
APRA se distancuje od Jiřího Ovčáčka, vystavuje mu červenou kartu

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tisková zpráva

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.