Foto: YouTube - kancelář prezidenta Ukrajiny

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

19. 5. 2022 16:05

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.

Světový odborný magazín PRWeek rozdal ceny v soutěži Global Awards 2022. Vedle toho, že ocenil skupinu Zeno Group jako globální agenturu, Manifest London jako nejlepší mezinárodní agenturu, LLYC jako top agenturu kontinentální Evropy a Financial Times jmenoval značkou roku, udělil i speciální ocenění Globálního komunikátora roku. Stal se jím ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Jeho komunikační schopnosti si podle časopisu zaslouží uznání za to, jak provázejí a motivují nejen Ukrajince odolávající invazi ruské armády.

„Toto speciální ocenění je určené komunikátorovi, který ukázal neuvěřitelnou autenticitu a odvahu tváří v tvář velkému nebezpečí. Možná se mu podařilo nadobro proměnit to, jak chápeme význam leadershipu a jeho komunikační styl může definovat aktuální éru,“ uvedl při předávání cen šéfredaktor PRWeeku Danny Rogers.

Psali jsme
Není čas na slova, ale na činy, apeluje kampaň z Ukrajiny

Časopis ocenil už jeho odhodlání zůstat v napadené zemi, čímž šel příkladem občanům odhodlaným bránit se invazi. PRWeek to ilustroval vzpomínkou na prohlášení, kterým Zelenskyj reagoval na nabídku evakuace od USA: „Tady se bojuje. Potřebuji munici, ne odvoz.“

Zelenského proslovy od začátku invaze zdůrazňuje už i forma, kterou zvolil – saka vystřídala vojenské oblečení. Leckteré řeči natáčel na mobilní telefon uprostřed bombardovaného Kyjeva. Sdělení bylo jasné – prezident lidu, který stejně jako ostatní zápasí o svou zem. I tím se stavěl do kontrastu s odtažitými záběry ruského prezidenta Vladimira Putina.

Čtěte také
Kampaň na podporu Ukrajiny na sítích oslovila přes 200 tisíc lidí

Svým komunikačním stylem pak Zelenskyj inspiroval i další ukrajinské politiky a osobnosti, kteří se obdobným způsobem snažili povzbudit občany vlastní země, ale také apelovat na spojence v Evropě i ve světě, aby Ukrajinu opravdu v boji za svobodu podpořili. Komunikační strategie Ukrajiny navíc mistrně využívá i sociální sítě, díky čemuž informace o konfliktu do světa vysílají efektivněji a rychleji než ruská strana.

Kompletní výsledky PRWeek Global Awards najdete zde.

Foto: YouTube - kancelář prezidenta Ukrajiny

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení