Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: ADC
Marketing

Komerční banka a PRE poměřují síly v Brandmintonu

Redakce MAM26. 5. 202230. 5. 2022

V prvním díle kreativní soutěže Art Directors Clubu vymýšlejí týmy velkých zadavatelů kampaně na Vodu proti depresím. Komu dáte svůj hlas?

Soutěž Brandminton, kterou Art Directors Club exkluzivně sdílí s Marketing a Media, chce pomoci překlenout propast mezi agenturami a klienty tím, že si zástupci zadavatelů vyzkouší role kreativců. V prvním květnovém kole své síly změřili velcí zadavatelé. Účast v soutěži přijaly Lucia Tarbajovská (chapter lead – service design) a Helena Warausová (head of Simplification COE) za tým Komerční banky. Proti nim stanuli Viktor Procházka (head of strategic marketing) a Tomáš Smetana (marketing specialist) za tým PRE.

Na „reklamním kole neštěstí“ si vytočili jako zadání vytvoření tiskové inzerce pro produkt Voda proti depresím s hlavním sdělením „Pro ty, kteří se nestydí si dopřát“. Klienti se pustili do práce a prošli si typickým kreativním procesem: smích u bláznivých nápadů, pochyby, vylaďování textů i hledání nejlepších referencí pro ilustrátora. Pro případ kreativní nouze měli k dispozici kreativní tahák s technikami, jak s myšlenkami pracovat. K ruce jim byly i zkušené copywriterky a zároveň moderátorky pořadu Klára Javůrková (WMC/Grey) a Markéta Kolodžejová (Proboston).

Kdo si se zadáním poradil podle vás lépe? Hlasujte na Facebooku ADC.

Tým 1: Komerční banka
Tiskový inzerát na Depkostop
Tým 2: PRE
Tiskový inzerát na vodu Mia Dolce Vita

Jak se klientským týmům dařilo? „Musím říct, že klobouček. Ani jsem nečekala, že se s tím poperou s takovou noblesou a dobrou náladou. Ty nápady byly hezky promyšlené a je vidět, že si dávali záležet,“ pochválila dvojice Klára Javůrková. Markéta Kolodžejová pak doplnila: „Nápadů padalo hodně a vybrat ten jeden jediný je snad ta nejtěžší část kreativního procesu. Týmy se s tím ale vypořádaly opravdu se ctí a vybraly dobře.“

Aby myšlenky dostaly tvář, bylo zapotřebí nabriefovat ilustrátora. Tím byl Vladimír Strejček ze studia DRAWetc. Měl na starosti nejen ilustrace, ale i edukaci klientů v tom, jak ilustrátorovi nejlépe předat své myšlenky, aby se výsledek podobal tomu, co mají v hlavě. „Musím uznale zamlaskat nad výkonem prvních dvou týmů. Věděli, co chtějí, uměli mi skvěle sdělit svoje myšlenky a nápady a myslím že publikum zcení výsledky jejich práce. Jsem rád, že jsme mohli s DRAWci přiložit ruku k dílu,“ ocenil Strejček připravenost obou týmů.

Na celý pořad se můžete podívat zde:

Dveře Brandmintonu jsou otevřené i dalším klientům, takže pokud chcete změřit své kreativní síly, přihlaste se e-mailem na [email protected]

Jak účast v soutěži hodnotí týmy samotné?

Tým 1: Komerční banka
Designerky a manažerky týmu Simplification COE, sedmdesátičlenného týmu designerů, který pomáhá stavět novou digitální banku.

Lucia Tarbajovská
Helena Warausová

Jak byste zhodnotily brief, který jste dostaly?

Popis produktu nebyl dostatečně jasný, umožňoval nám být také v této oblasti kreativní. Ve skutečnosti bývají briefy více svazující. Téma vody proti depresím bylo dost neočekávané. Vymýšlet produkt nás bavilo, a díky tak otevřenému briefu jsme se mohly v nápadech rozletět.

Co vám pohled z druhé strany přinesl?

Především to byl zážitek, vyzkoušely jsme si práci trochu jinak a rády jsme poznaly své soupeře z PRE. Nebyly jsme si jisté, jaké kreativní řešení klient očekává. Proto by bylo fajn agentuře dát v tomto pomocnou ruku a nasměrovat ji — lépe zarámovat brief.

Kde byla vaše slabá místa?

Jsme zvyklé každý den improvizovat a nadhazovat rychle různá řešení. Takže kreativní nápady začaly lítat od prvního momentu. Pak jsme se trošku zasekly na copy, ale pomohla nám procházka na čerstvém vzduchu. Následně jsme ladily už jen exekuční detaily, zejména to, jak zjednodušit layout a jak vyjádřit podstatu věci.

Tým 2: PRE
Gen X + Gen Y = energický mix od A do Z. Zkrátka kostky jsou vrženy.

Tomáš Smetana
Viktor Procházka

Poskytl vám brief všechny informace?

Určitě. Myslím, že nám oběma hned začala hlavou lítat tuna nápadů. Museli jsme si jen pak stanovit nějaké mantinely. Brief asi nikdy nezachytí vše. Ale na to, abychom udělali koncept a nerozlétly se myšlenky, toho bylo až až.

Co vám pohled z druhé strany přinesl?

Že zadání lze uchopit fakt hodně způsoby. Je důležité věřit ve schopnosti specialistů a co nejlépe briefovat, aby se obě strany pochopily. Dělat dobré koncepty pod časovým tlakem, což agentury jsou, je náročné a vyzkoušet si to má smysl. Navíc bylo fajn, že jsme proti sobě měli kolegyně z KB, takže spoustu tvůrčích týmů na jedné hromadě.

Kde byla vaše slabá místa?

Problém jsme měli podle mě úplně na začátku, nevěděli jsme, jak se přesně sladit při předávání nápadů. Nicméně když jsme vše zúžili na dvě pracovní verze a pracovali jsme jen s nimi, tak to šlo výborně. Jednoznačně jsme excelovali v tom, kam se nám asociativně ubíraly myšlenky. Nasmáli jsme se dost, ale času bylo přiměřeně, takže blbosti bylo třeba rychle zaparkovat a dotáhnout jeden smysluplný koncept.

Jak se dělá správná kreativa? Svůj recept představuje kreativní ředitel Petr Vlasák:

Mých 10 kroků realizaci dobré kreativy

  1. Netopýr: Chci být osobně na briefu/debriefu u klienta. Kreativec slyší na stejné schůzce jiné signály než kolega account. Něco, jako když netopýr v noci vidí a lidi ne. Může to pomoci v budoucím prodeji myšlenky.
  2. Na pivu: Sejdu se s naším stratégem, ještě před briefováním kreativního oddělení, kde prověříme inspirativnost zadání.
  3. Brouzdání: Po briefu kreativců přijde den, kdy rešeršujeme – sbíráme vědecké studie, články, diskuse ze sociálních sítí, filmy, videoklipy, hudbu, reklamní počiny, společenská pnutí. Obecně cokoli, co se, byť jen vzdáleně, dotýká tématu.
  4. No fear: Přicházíme s co největším počtem nápadů, které alespoň vzdáleně krouží okolo briefu a rešerší. Čím víc, tím líp. Klidně 30. Nic nevyhazovat, nic necenzurovat, i když to zní jako úplná kravina. Nebát se!
  5. Destilace briefem: Vybíráme z hromady podle toho, jestli nás mrazí a říká to, co mělo. Když je to off-brief, ale je to bomba, necháme to.
  6. Destilace exekucí: Pracujeme dál. Teď jde o ztvárnění. Co nejde jasně zobrazit nebo napsat odpadá. I když jsi tomu na začátku nejvíc věřil.
  7. Souboj titánů: Prezentujeme kolegům accountům. Cílem je nadchnut je pro to, čemu věříme. Když je spor, uzavřeme obchod – dva směry, na kterých se shodneme + jeden náš.
  8. Ček: Ideálně na některém klientovi, kterému věřím, otestuji co si o tom myslí. Změny pak nejsou dogma. Ale je dobré mít před finále zpětnou vazbu.
  9. Prezentace: Důraz na promyšlený prodej každé myšlenky, mood-videa a energii.
  10. Povinnost k těm, co nás vystřídají: Na každém jobu, kde to jde, přiberu studenty ze škol, kde učím. Jejich vstup je cenný a oni rostou.

Zavřít reklamu

Češi nevědí, co je ESG. Změnit to má nový rating

Starší článek

IKEA inspiruje, co se starým nábytkem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Ageismus: tahle práce není pro starý

Firmy si zadělávají na velké problémy, když při náborech opomíjejí lidi středního věku. Generace 50+ pomáhá růstu byznysu, prospěje agenturám i marketingu.
4. 7. 20223. 7. 2022
Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.