Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Freeepik.com
Marketing

Negativními recenzemi vstříc důvěryhodnosti

AdvertorialVáclav Landa, Testuj.to14. 4. 202219. 4. 2022

„Brand trust“ potřebujete, ale víte, jak ji efektivně budovat?

Míra důvěryhodnosti značky v očích zákazníků odráží, jak moc firemní branding dodržuje sliby a hodnoty formulované marketingovou strategií. Důvěryhodnou se však značka nestane přes noc. „Budovat důvěru v praxi vyžaduje komplexní myšlení, ale i oběti. Nebude-li zákazník značce věřit, dost to poškodí její další fungování,“ říká Eva Čejková, zakladatelka a CEO Testuj.to.

Příkladem může být Facebook, který čelí od roku 2018 obviněním za únik soukromých dat až 87 milionů účtů. Dříve opěvovaný génius Mark Zuckerberg je nadosmrti za lumpa. Krize vyvrcholila až pokusem o celkovou změnu image. Obdobnými skandály si prošly i firmy Volkswagen, Uber anebo Matell.

Byznys bez důvěry nefunguje a dnešní spotřebitel se nenechá opít rohlíkem. Svědčí o tom i fakt, že 96 procent lidí reklamám nevěří (zdroj American Association of Advertising Agencies, 2019), naproti tomu 92 procent dá na osobní doporučení (zdroj NielsenIQ, srpen/září 2011). Jedním ze základních způsobů, jak důvěru značky stavět, jsou ověřené a kvalitní recenze.

Klíčem může být tvorba komunity, která prodejnost, ale i důvěryhodnost značky nepřímo ovlivňuje. Dlouhodobí klienti v průměru utrácejí až o 67 procent více.
(zdroj BrightLocal, 2021)

Ukažte zákazníkovi, že vám může věřit

Většina vybírá produkty podle důvěryhodnosti a na internetu to platí dvojnásob. Když zákazník pochybuje, přejde ke konkurenci. Klíčem může být tvorba komunity, která prodejnost, ale i důvěryhodnost značky nepřímo ovlivňuje. Dlouhodobí klienti v průměru utrácejí až o 67 procent více (zdroj BrightLocal, 2021). Podle výzkumu Trustpilot k odrazení kupujícího stačí zastaralá stránka, nezabezpečená doména či nedostatek online recenzí. Rozmáhá se i trend delších, informačně naditých recenzí. Nestačí jen zmínit plusy a mínusy. Recenze musí být kvalitní, aby přesvědčila.

Významné jsou i videorecenze. Nevytváříme však vlastní videa, ale sbíráme je od zákazníků, aby jim ti potenciální uvěřili a dovedli se s produktem lépe ztotožnit. Výhody vysokých „brand trust“ a „word of mouth“ fungují i nepřímo, skrze SEO, kdy se snažíte zmínky o značce dostat na co nejvíce kredibilních externích stránek. Toho si všímá Google a ve vyhledávači vás posune nahoru.











Fén na vlasy Philips SenseeIQ zkoušelo prostřednictvím platformy Ženy s.r.o. a Testuj.to 10 „testerek“, které poskytly 10 videorecenzí.

Co s falešnými recenzemi?

Deník Marketing Land přišel s tvrzením, že více než polovina recenzí na Amazonu je falešných. Ty vnímá jako nebezpečnou a hojně používanou zbraň až 76 procent spotřebitelů. Zákazníci jsou ostražitější a je daleko lehčí ztratit jejich důvěru, což může vyústit i v bojkot značky, kdy více než polovina lidí je ochotna brand bojkotovat úplně, cítí-li se podvedená.

Řešením mohou být testovací platformy, například Testuj.to pomáhá značkám testovat produkty a generovat recenze do celé Evropy. Platforma si nezakládá pouze na kvantitě, ale také na kvalitě recenzí. „Dobrá recenze totiž splňuje obojí. Díky kvantitě se produkt vyšvihne nahoru mezi top produkty v dané kategorii a zákazník se tak spíš proklikne. Recenzí mohou být stovky, ale pokud jsou nekvalitní a informačně chudé, nikoho nepřesvědčí. Zakládáme si proto na kvalitních, autentických a šťavnatých recenzích, které zákazníka přesvědčí a zodpoví mu veškeré otázky, se kterými se při rozhodovacím procesu může potýkat,“ vysvětluje Čejková.

Třem čtvrtinám kupujících přinesou negativní ‚reviews‘ hodnotný vhled do fungování produktu, což následně ovlivní kupní rozhodnutí.

I na negativních recenzích záleží

Značky baží po pozitivních recenzích, přitom ty záporné hledá až 82 procent potenciálních kupujících (zdroj PowerReviews, 2014). Při jejich čtení stráví na produktové stránce až pětkrát více času. 95 procent začne pochybovat o důvěryhodnosti, pokud žádné zápory nenajde (obojí zdroj Reevoo). „I v Testuj.to generujeme negativní recenze, což jen podtrhuje jejich objektivitu a autenticitu. Třem čtvrtinám kupujících přinesou negativní ‚reviews‘ hodnotný vhled do fungování produktu, což následně ovlivní kupní rozhodnutí. Není tak překvapením, že značky s 20procentním záporným hodnocením mívají o 13 procent vyšší obrat, než ty s 10procentním. To jednoznačně potvrzuje, že i špatné recenze mohou prodávat,“ uzavírá Eva Čejková. 

Zavřít reklamu

O růst byznysu Publicis Groupe se postará Jan Hanzlík

Starší článek

Trh marketingových technologií loni přesáhl 340 miliard dolarů

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.