Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: L’Enfant Bleu
Marketing

WARC: Nejkreativnější agenturou je Publicis Milan, mediálkám vládne MediaCom NY

Jakub Křešnička17. 3. 202217. 3. 2022

Žebříčky nejúspěšnějších prací a kreativních i mediálních agentur podle výsledků v globálních i regionálních soutěžích zveřejnila společnost WARC.

Společnost WARC zaměřená na celosvětový výzkum marketingu sestavila žebříčky nejúspěšnějších kreativních i mediálních agentur a jejich prací podle výsledků v globálních i regionálních soutěžích. Mezi ty kreativní se počítá například Cannes Lions (pořádaný společností Lions rovněž ze skupiny Ascential), D&AD, The One Show, Clio Awards či LIA nebo Aurobest a Golden Drum.

Creative 100

V žebříčku kreativních agentur Creative 100, jenž vychází od roku 1999 a dříve byl známý jako Gunn Report, se nejúspěšnější agenturou stala Publicis Italy. Ta měla v přehledu stovky nejlepších kampaní čtyři projekty pro značky Diesel, Heineken a Barilla. Agentura se na špičku posunula z loňského třetího místa. Letos se na druhém místě umístila AMV BBDO London a na třetím Africa São Paul.

Nejúspěšnější sítí kreativních agentur je podle výsledků soutěží v roce 2021 Ogilvy, která tak obhájila své loňské vítězství. Spadají pod ni i agentury David Miami a Madrid, které byly obě v první pětce nejúspěšnějších agentur na světě. Za Ogilvy následovaly v žebříčku Publicis Worldwide a DDB Worldwide.

Z pohledu celých holdingů se na první místo probojovala skupina Omnicom, kterou na druhém místě následovala WPP, třetí skončila skupina Interpublic.

Nejúspěšnější značkou v kreativních soutěžích byl již počtvrté za sebou Burger King, druhé místo zaujaly značky Bodyform/Libresse/Libra a třetí Mastercard. Z pohledu zadavatelů se v soutěžích nejlépe dařilo pivovarnické skupině AB InBev. Druhý inzerentem roku je Restaurant Brands a třetím Unilever.

Nejúspěšnější kampaní se pak podle očekávání stal projekt #wombstories, který pro značky Bodyform/Libresse/Libra připravila agentura AMV BBDO London.

Media 100

Žebříček Media 100, jenž kampaně a agentury hodnotí za nejlepší využití médií, je sestavován podle výsledků v soutěžích jako jsou Cannes Lions, Festival of Media, Effie, WARC Media Awards, Adweek Media Plan of the Year či Eurobest a Campaign Media Awards.

Z pohledu samotných agentur se tou nejúspěšnější stala MediaCom New York, mezi jejíž nejlépe hodnocené projekty patřily ty pro značky Ally, Uber, Walgreens a Duracell. Jako druhá skončila agentura Mindshare Shanghai a třetí PHD London.

Z pohledu sítí už podruhé za sebou zvítězila skupina Mindshare, které body sbíralo sedm agentur mezi padesátkou nejlepších. Těsně za ní skončila jako druhá MediaCom a třetí PHD Worldwide, která se posunula o jednu příčku vzhůru oproti předchozímu přehledu.

Meziročně beze změny skončil přehled z pohledu holdingů, kde se na špičce udrželo WPP následované Omnicom Group a Interpublic Group.

Proměn naopak doznal přehled nejúspěšnějších brandů, kde se na špičku prodral nováček v žebříčku L’Enfant Bleu, francouzská organizace zaměřená na ochranu dětí. Na druhé místo se pak po třech letech mimo přehled dostala značka Pedigree a třetí místo obsadil další nováček, aamerická banka Ally.

Mezi zadavateli opět vládl FMCG koncern Unilever, jenž následovaly AB InBev a vláda Nového Zélandu. „Je úžasné že se Unilever objevil v první trojici Creative 100 i Media 100. První místo v mediálním žebříčku se nám daří držet třetí rok za sebou díky expertíze našeho týmu pro globální média a partnerů v agenturách, kteří se skvěle orientují v dynamickém prostředí médií a budují značky i konverzi zároveň,“ uvedla Conny Braams, šéfka marketingu a digitálu v Unileveru.

V případě samotných kampaní z pohledu využití médií se tím nejúspěšnějším projektem stal Undercover Avatar pro L’Enfant Bleu od Havas Sports & Entertainment Paris. Ten vsadil do populární hry Fortnite avatara v podobě anděla, jenž se bavil s hrajícími dětmi a pomáhal odhalovat podezření na zneužívání dětí.

Zavřít reklamu

Ukrajinská UA:PBC vysílá celosvětově ve SmartTV a HbbTV 

Starší článek

Výbuchy a ostřelování, tak zní pravá ruská hymna Ukrajině

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.