Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Unsplash.com
Marketing

Vydavatelé se už cítí na  „post-cookie“ dobu připravenější

Redakce MAM18. 3. 202218. 3. 2022

Polovina dotázaných vydavatelů nyní vnímá změnu pravidel jako příležitost, vyplývá z globálního průzkumu spoplečnosti Teads.

Co se týká míry připravenosti na dobu bez cookies, hraje jeden rok významnou roli. Zatímco v rámci loňského průzkumu většina vydavatelů uváděla, že nemá příliš jasnou představu, jak změny ovlivní jejich byznys, letos už každý druhý vidí ukončení podpory souborů cookie třetích stran jako příležitost.

Aktualizace průzkumu firmy Teads proběhla na začátku letošního roku a účastnilo se jí 449 světových vydavatelských domů, které představují průřez malými a středními vydavateli, ale také největšími mediálními společnostmi.

Jejich povědomí ohledně souborů cookie se meziročně dramaticky zlepšilo, téměř třetina nyní uvádí, že dobře rozumí všem novým iniciativám v oboru včetně jejich výhod i nevýhod. Ještě před rokem mělo v této problematice jasno pouze 23 procent oslovených. Žádnou znalost této problematiky uvádí stále šest procent vydavatelů (loni 10 %).

Na otázku, jak změny v regulacích cookies souborů ovlivnily plány vydavatelů do budoucna, více než tři čtvrtiny odpovídajících uvedlo, že takové změny buď na ně neměly žádný dopad, nebo ve skutečnosti jejich plány jen urychlily.

Když byli vydavatelé dotázáni, jaká řešení pro data a cílení pravděpodobně použijí, pouze 27 procent odpovědělo, že uvažuje o „Privacy Sandbox“ pro ochranu osobních údajů svých uživatelů. Většina, konkrétně 63 procent, ve svých odpovědích zmiňuje data prvních stran (1st party data). O něco méně (59 %) vidí jako řešení disponovat obsahovým cílením v jejich nabídce a 43 procent odpovídajících se přiklání k použití unikátních ID.

Problémy jsou nejzřetelnější u přihlašování, kdy pouze 45 procent globálních vydavatelů uvedlo, že má strategii pro zvýšení využití přihlašování uživatelů, a zároveň 93 procent uvádí, že polovina nebo menší část jejich uživatelů tak skutečně činí. Přihlašovací údaje však kladou otázky na vydavatele, protože 45 procent z nich se obává dopadu na uživatelskou zkušenost a 49 procent se obává dopadu na návštěvnost. Ostatní vydavatelé také projevují obavy ohledně možností monetizace reklamního prostoru (33 %), technické implementace přihlašování (31 %) a konfliktu s modely předplatného (18 %).

Zavřít reklamu

LitCBD spustila nový web a posiluje branding

Starší článek

Rusko bez velkých komunikačních sítí

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.