Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: scvr.cz
Marketing

Útraty za inzerci v únoru meziročně rostly, OOH se nedaří překonat rok 2020

Jakub Křešnička17. 3. 202217. 3. 2022

Ze sledovaných mediatypů si relativně nejvíce polepšily OOH a rozhlas. Ceníkovou hodnotu prostoru v roce 2020 ale nepřekonaly, ukazují data Nielsen Admosphere.

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v únoru tradičně nejlépe dařilo televizi. V jejím případě se hodnota prostoru přiblížila 4,7 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 16 procent. O takřka osm procent pak překonala i výsledek z února 2020, kdy se ještě nestihly projevit dopady pandemie covid-19. Tehdy představovala ceníková hodnota reklamního prostoru v TV lehce přes 4,3 miliardy korun.

V obdobné situaci je i tisk, u něhož za letošní únor ceníková hodnota reklamního prostoru dosáhla 1,31 miliardy korun a meziročně si tak polepšila o 19 procent. I v případě tisku jde o lepší výsledek než v únoru před dvěma lety – v tomto srovnání si polepšil o šest procent.

V případě rozhlasu a venkovní reklamy jsou výsledky horší, i když v meziročním srovnání sice rostou relativně rychleji. Rozhlas za únor meziročně přidal 22 procent na ceníkovou hodnotu 565,4 milionu korun, ovšem ve srovnání s rokem 2020 je tato hodnota o zhruba 4,4 procenta nižší. Ceníková hodnota reklamního prostoru v případě OOH meziročně vyrostla dokonce o 29 procent na 294,6 milionu korun, jenž ve srovnání s předkrizovým rokem je tento výsledek horší o 25,7 procenta.

Venkovní reklama je v obdobné situaci, i když se srovná ceníková hodnota prostoru za leden i únor dohromady. Pro letošek to vychází na 550,5 milionu korun, což je meziročně lepší o 36 procent, ale ve srovnání se stejným obdobím roku 2020 jde o částku o 15 procent nižší.

Za oba první měsíce roku už vychází lépe rozhlas. V jeho případě ceníková hodnota reklamního prostoru za první dva a měsíce roku přesahuje miliardu korun a meziročně vzrostla o 20 procent, zhruba o 2,6 procenta si polepšila i oproti stejnému období roku 2020.

Tisk a televize rostou ve srovnání s oběma obdobími. Tisk, kde ceníková hodnota reklamního prostotu za letošní leden a únor představuje 2,35 miliardy korun meziročně roste o 18 procent a o 4,7 procenta i ve srovnání s rokem 2020. V případě televize hodnota činí téměř 8,5 miliardy korun, meziročně narostla o 15 procent a o 9,4 procenta ve srovnání s rokem 2020.

Přehledy Nielsen Admosphere pracují s ceníkovými cenami, a tak v nich nejsou zohledněny slevy, které zadavatelům poskytují jednotlivá média. Reálné investice do jednotlivých mediatypů se tak od přehledu liší.

Zavřít reklamu

Výbuchy a ostřelování, tak zní pravá ruská hymna Ukrajině

Starší článek

Technologický odboj a digitální partyzáni

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.