Foto: scvr.cz, Nielsen Admosphere

Útraty za inzerci v únoru meziročně rostly, OOH se nedaří překonat rok 2020

17. 3. 2022 13:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ze sledovaných mediatypů si relativně nejvíce polepšily OOH a rozhlas. Ceníkovou hodnotu prostoru v roce 2020 ale nepřekonaly, ukazují data Nielsen Admosphere.

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v únoru tradičně nejlépe dařilo televizi. V jejím případě se hodnota prostoru přiblížila 4,7 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 16 procent. O takřka osm procent pak překonala i výsledek z února 2020, kdy se ještě nestihly projevit dopady pandemie covid-19. Tehdy představovala ceníková hodnota reklamního prostoru v TV lehce přes 4,3 miliardy korun.

V obdobné situaci je i tisk, u něhož za letošní únor ceníková hodnota reklamního prostoru dosáhla 1,31 miliardy korun a meziročně si tak polepšila o 19 procent. I v případě tisku jde o lepší výsledek než v únoru před dvěma lety – v tomto srovnání si polepšil o šest procent.

V případě rozhlasu a venkovní reklamy jsou výsledky horší, i když v meziročním srovnání sice rostou relativně rychleji. Rozhlas za únor meziročně přidal 22 procent na ceníkovou hodnotu 565,4 milionu korun, ovšem ve srovnání s rokem 2020 je tato hodnota o zhruba 4,4 procenta nižší. Ceníková hodnota reklamního prostoru v případě OOH meziročně vyrostla dokonce o 29 procent na 294,6 milionu korun, jenž ve srovnání s předkrizovým rokem je tento výsledek horší o 25,7 procenta.

Venkovní reklama je v obdobné situaci, i když se srovná ceníková hodnota prostoru za leden i únor dohromady. Pro letošek to vychází na 550,5 milionu korun, což je meziročně lepší o 36 procent, ale ve srovnání se stejným obdobím roku 2020 jde o částku o 15 procent nižší.

Za oba první měsíce roku už vychází lépe rozhlas. V jeho případě ceníková hodnota reklamního prostoru za první dva a měsíce roku přesahuje miliardu korun a meziročně vzrostla o 20 procent, zhruba o 2,6 procenta si polepšila i oproti stejnému období roku 2020.

Tisk a televize rostou ve srovnání s oběma obdobími. Tisk, kde ceníková hodnota reklamního prostotu za letošní leden a únor představuje 2,35 miliardy korun meziročně roste o 18 procent a o 4,7 procenta i ve srovnání s rokem 2020. V případě televize hodnota činí téměř 8,5 miliardy korun, meziročně narostla o 15 procent a o 9,4 procenta ve srovnání s rokem 2020.

Přehledy Nielsen Admosphere pracují s ceníkovými cenami, a tak v nich nejsou zohledněny slevy, které zadavatelům poskytují jednotlivá média. Reálné investice do jednotlivých mediatypů se tak od přehledu liší.

Foto: scvr.cz, Nielsen Admosphere

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.