Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Daniel Hromada
Marketing

Občas neškodí pustit do byznysu emoce

RozhovorKlára Čikarová16. 3. 202217. 3. 2022

Přejmenování Ruské zmrzliny na Ukrajinskou je naším spontánním vyjádřením solidarity, obhajuje kontroverzní krok ředitel společnosti Bidfood, Lukáš Dědek.

Společnost Bidfood vyjádřila podporu Ukrajině tím, že hned zkraje konfliktu přejmenovala svou Ruskou zmrzlinu, kterou vyrábí pod značkou Prima, na Ukrajinskou. Gesto však sklidilo vlnu kritiky, že se marketing firmy jen přiživuje na lidské tragédii. Jak se k tomu staví Lukáš Dědek, výkonný ředitel firmy, která kromě zmrzliny Prima vyrábí například také zmrazené výrobky Nowaco, masné a mléčné výrobky, ovoce a zeleninu nebo pečivo?

Když jste oznámili, že Ruskou zmrzlinu přejmenujete na Ukrajinskou, skoro to vypadalo jako apríl. Jak toto rozhodnutí vzniklo?

Byl to spontánní nápad, se kterým jsem přišel spolu s kolegou, který má u nás na starosti kategorii zmrzlin. V den začátku ruské invaze jsme si říkali, že musíme udělat nějaké jasné gesto, které by ji odsoudilo podobně jako připnutí stužky v ukrajinských barvách. Chtěli jsme tím dát najevo svůj postoj a pocit naprostého šoku, že nedaleko od nás najednou probíhá válka, kde umírají nevinní lidé včetně dětí. Jde o vyjádření solidarity, žádný marketingový tah.

„To, co se strhlo na sociálních sítích, mě velmi překvapilo. Nejde z naší strany o žádný promyšlený krok. Nepřemýšleli jsme nad tím, jestli nám přinese zisk. Je naopak možné, že se nám ve výsledku trochu sníží prodeje.“


Ozvaly se kritické hlasy, že se na probíhajícím konfliktu chcete marketingově přiživit…

To, co se strhlo na sociálních sítích, mě velmi překvapilo. Nejde z naší strany o žádný promyšlený krok. Nepřemýšleli jsme nad tím, jestli nám přinese zisk. Je naopak možné, že se nám ve výsledku trochu sníží prodeje. Zároveň tato změna pro nás znamená i velké časové a finanční náklady, ale stojí nám to za to. Jsem rád, že jsme to udělali, ať už budou prodeje jakékoliv. Myslím si, že občas neškodí pustit do byznysu také emoce.

Jak konkrétně probíhá rebranding?
Připravili jsme samolepku a nechali vytisknout asi 250 tisíc kusů. Lepíme je na stávající obaly jednotlivých kusů zmrzlin. Jsou v podobě ukrajinské vlajky s nápisem Podporujeme Ukrajinu a přelepují na obalu slovo Ruská. Nyní takto přelepujeme zmrzliny ručně ve skladech. Zhruba v dubnu už budeme tisknout obaly, kde grafika samolepku přímo obsahuje. Tuto drobnou úpravu nám legislativa umožňuje a můžeme dále prodávat výrobky pod stejným EAN číslem. Na obal se změněným názvem pak přejdeme hned, jak to bude možné. Dát totiž na trh úplně nový obal se značkou Ukrajinská zmrzlina bude trochu komplikovanější — budeme muset změnit EAN a výrobek všude přelistovat.

Prodává se Ruská zmrzlina dobře?

Patří mezi naše top tři značky zmrzliny po Mroži a Pegasu. Celá firma mívá v běžném roce obrat zhruba 12 miliard korun a kategorie zmrzliny se na něm podílí více než sedmi procenty. Ruské zmrzliny se prodává přes pět milionů kusů ročně, stabilně už dvacet let. Náš produkt je tak ve své kategorii nejprodávanější. Na českém trhu Ruskou zmrzlinu nabízí asi pět výrobců. Nejde totiž o ochrannou známku, ale typ zmrzliny. Označení tedy může používat každý, kdo tuto kategorii produktu — smetanou zmrzlinu v oplatce — vyrábí.

Celý rozhovor s Lukášem Dědkem z Bidfooodu si můžete přečíst v aktuálním vydání Markeitng & Media 11/2022.

Zavřít reklamu

Rohlík má další privátní značku, kávu Ubomi

Starší článek

Skupina Publicis Groupe ukončila byznys s Ruskem

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Tomáš Klus řeší jako inspektor Klusó vraždy PET lahví

Detektivní film noir vytvořila pro iniciativu Zálohujme.cz agentura AMI Digital. Klus si v krátkém filmu v režii Martina Janeše střihnul čtyřroli.
10. 8. 202210. 8. 2022
Lidé

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech

Společnost MultiSport Benefit po více než 10 letech změnila generálního ředitele v České republice. Nově tak na místo CEO nastupuje Miroslav Rech. Jeho…
10. 8. 202210. 8. 2022
Akce

TikTok plánuje na Prague Pride řadu aktivit

Platforma TikTok, jeden z hlavních partnerů dvanáctého ročníku festivalu Prague Pride, si připravila celou řadu tematických akcí a aktivit. Pro TikTok…
10. 8. 202210. 8. 2022
Média

Jde z něj hrůza a je manipulativní. Nový chatbot Mety ohodnotil Zuckerberga

V minulém týdnu byl spuštěn nový chatbot společnosti Meta vybavený umělou inteligencí BlenderBot 3. Novináři mu při té příležitosti položili několik otázek…
10. 8. 202210. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods
Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.