Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

NFT na Instagramu? Podle Zuckerberga už brzy

Pavel Hejkrlík17. 3. 202217. 3. 2022

Už během pár let by se Mark Zuckerberg mohl objevit jako hologram a k účastníkům konference, jako je právě probíhající SXSW v Texasu, promluvit prostřednictvím brýlí pro rozšířenou realitu namísto obrazovky počítače.

To je část vize, kterou zakladatel společnosti Meta představil pro projekt metaversa během chatu se zakladatelem oděvní řady FUBU a hvězdou Shark Tank Daymondem Johnem na prostřednictvím platformy Zoom, které se objevilo na velkých obrazovkách před zaplněným sálem v Austin Convention Center. 

„Metaverse se liší od internetu, který funguje tak, že se můžete dívat na dokumenty, můžete se dívat na web. Ale budoucností je, že v metaversu lidé budou. Větší část času bude věnována zážitkům. Bez ohledu na to, kde na světě se nacházíte, budete mít možnost cítit se, jako byste byli přímo tam se vším, co s tím souvisí,“ uvedl Zuckerberg. Metaverse podle něj není projektem, který by vystavěla jedna společnost. Je skutečně další fází internetu. 

Cílem společnosti Meta je pomoci vybudovat některé ze základních technologií, které přivedou metaverse k životu, ať už jde o headsety pro virtuální či rozšířenou realitu nebo o systémy sociální přítomnosti. „Podstata toho, o čem metaverse je, a veškeré technologie, které vyvíjíme, se snaží poskytnout pocit přítomnosti a ponoření se do prostředí, což podle mě povede k vytvoření dalších možností různých sociálních zážitků,“ řekl Zuckerberg. Skupina vytvořila platformu na sociální zážitky nazvanou Horizon. Jde například o kluby, kde mohou lidé vystupovat jako stand-up komici nebo o muzeum černošského umění, kde se prodávají umělecká díla.

„Vybudovali jsme Workrooms, kde probíhají porady a mítinky. Jste kolem stolu s lidmi a máte pocit, jako byste byli přímo tam. Je docela zajímavé to zažít a být schopen gestikulovat a navazovat oční kontakt s lidmi. Můžete se otočit a něco pošeptat osobě vedle, což při videohovoru nemůžete,“ uvedl Zuckerberg. Lidé se také budou chtít odlišit podle formy trávení času a podle něj budou využívat více avatarů. Rozhovory „naživo“ jsou však stále mnohem lepší, než co může zatím nabídnout technologie a nějaký čas to ještě podle Zuckerberga bude platit. 

„Myslím, že většina sociálních nebo ekonomických příležitostí, byla ukotvena na prostor, kde se lidé fyzicky nachází, kde se narodili a žijí, kde mají rodiny. A já doufám, že pomocí této technologie to můžeme prolomit, skočíte do metaversa a teleportujete se na jiné místo a budete mít přístup ke všem příležitostem odkudkoli,“ řekl Zuckerberg. 

Pomocí headsetů pro virtuální a rozšířenou realitu bude možnost dostat se do metaverse i z 2D platforem jako je Instagram a Facebook. Někoho budou zajímat hry v metaversu, další třeba zvýšení produktivity. „Nebo třeba fitness. Namísto nákupu drahého kola Peloton můžete použít headset Quest a získat předplatné na hodiny boxu. Z dlouhodobého hlediska doufám, že oblečení, které má na sobě avatar v metaversu, může být raženo jako NFT a bude moci být využito napříč různými světy. Je spousta technických věcí, které je třeba vyřešit, než bude vše bezproblémové, ale pracujeme na tom, aby NFT byla v blízké době na Instagramu,“ uvedl Zuckerberg s tím, že by se tak mohlo stát v horizontu měsíců.

Zavřít reklamu

Ukrajinská UA:PBC vysílá celosvětově ve SmartTV a HbbTV 

Starší článek

Výbuchy a ostřelování, tak zní pravá ruská hymna Ukrajině

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.