Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Freepik.com
Marketing

„Mystery recruitment“ – nábor očima uchazečů

AdvertorialKateřina Horynová, Ipsos Channel Performance29. 3. 202229. 3. 2022

Proč se vyplatí testovat náborový proces dokazuje spolupráce Penny Marketu a agentury Ipsos.

Spolu s neustálým poklesem nezaměstnanosti v posledních letech (2,2 % ve 4. čtvrtletí 2021) stoupá i počet volných pracovních míst, která jednotlivé společnosti inzerují. Počty uchazečů, a tedy i objem inzerátů, které je třeba zpracovat, se také zvyšuje. Jednotlivé společnosti čelí výzvě, jak vybrat z desítek uchazečů toho ideálního. „V roce 2021 jsme obdrželi přes 32 tisíc žádostí o pracovní pozice v našich prodejnách, což je více než 2500 uchazečů za měsíc. Už od začátku roku 2022 vidíme nárůst kandidátů, což vnímáme velmi pozitivně,“ říká Martina Brédová pracující na pozici „HR business partner“ ve společnosti Penny Market. Ta je právě jednou z firem, které si pravidelně ověřují svůj náborový proces pomocí takzvaného mystery recruitmentu realizovaného agenturou Ipsos, který probíhá jako „mystery shopping“, kdy „mystery“ uchazeč žádá o volnou pozici u vybrané firmy a prochází celým náborovým procesem jako skutečný kandidát.

Vždy je důležité postupovat tak, jako běžný uchazeč. Také v samotném průběhu „mystery“ náboru, který může trvat i několik týdnů, respektujeme jeho přirozený průběh…


V Ipsosu při nastavování těchto programů myslíme vždy na to, abychom pokryli všechny reálné cesty, jakými uchazeči o dané pozice žádají. Může se jednat o webové formuláře v rámci samotného inzerátu, telefonické reakce nebo i osobní návštěvu přímo v prodejně. Vždy je důležité postupovat tak, jako běžný uchazeč. Také v samotném průběhu „mystery“ náboru, který může trvat i několik týdnů, respektujeme jeho přirozený průběh a díky tomu pomáháme našim klientům odhalit případné odchylky pracovníků od standardního procesu. Měříme také běžnou dobu reakce na žádost uchazeče, neboť rychlá reakce je velmi důležitá pro úspěšný výběr. Téměř 80 procent uchazečů pak očekává, že se výsledek dozví do dvou týdnů od odeslání svého životopisu, před pěti lety byl ještě uchazeč připraven čekat i čtyři týdny. „V ideálním případě je čas od přihlášení kandidáta po zaslání nabídky v našich prodejnách průměrně sedm dní. Naším cílem je, aby každý kandidát během pohovoru zjistil detailně náplň práce, jakou mzdu a benefity poskytujeme, a seznámil se s kulturou firmy a kolektivem. Současně musí být všechny tyto informace pravdivé,“ dodává Martina Brédová.

Proto je dobré se při realizaci „mystery recruitmentu“ zaměřit nejen na faktické informace, které mají zaznít, ale i představení benefitů a subjektivní vnímání pohovoru ze strany uchazeče.


Právě pohovor je stále nejdůležitějším bodem celého procesu. Nezapomínejte, že si během něj jen nevybíráte vy kandidáta, ale zároveň si i kandidát vybírá vás a vaši firmu. Proto je dobré se při realizaci „mystery recruitmentu“ zaměřit nejen na faktické informace, které mají zaznít (podle výzkumu Ipsos jsou pro uchazeče nejdůležitější aspekty mzda, náplň práce a prac. doba), ale i představení benefitů (vítězí dovolená navíc) a subjektivní vnímání pohovoru ze strany uchazeče. Tyto subjektivní dojmy měříme pomocí Emotiscape a převládající emoce kandidáta. Je to jeden z nejdůležitějších výstupů i pro Penny Market. „Náš ‚mystery recruitment‘ je zaměřený na proces náboru z pohledu kandidáta — jak se v něm cítí, zda mu sdělujeme vše, co chceme, zda jej celý zážitek motivuje k nástupu do Penny. To nám pak pomáhá proces vylepšovat tak, aby nás jako zaměstnavatele prezentoval co nejlépe — jedná se v podstatě o prodej naší nabídky zaměstnání,“ uzavírá Martina Brédová. Pokud vás cokoli k „mystery recruitmentu“ zajímá, jsme vám v Ipsosu k dispozici. 

Zavřít reklamu

Co bude ovlivňovat českou e-commerce scénu v roce 2022?

Starší článek

Provident si na média opět vybral Dentsu X

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Už jste viděli vše? Nike se Spikem Lee slaví padesátiny

Na oslavu 50. narozenin přizval sportovní gigant Nike známého režiséra Spika Leeho, aby režíroval a hrál v nejnovější reklamě, která se ptá diváků:…
19. 5. 202219. 5. 2022
Akce

Svengali, Havas, AC&C a MSL mají nejvíce šancí v soutěži Lemur

Sedmnáctý ročník oborové soutěže pořádané Asociací public relations zná finalisty. Vítěze vyhlásí na galavečeru 22. června.
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.