Foto: ČFTA

Český lev ve vizuálu sází na eleganci i hravost

7. 2. 2022 12:02

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Předávání cen Český lev, které proběhne ve Dvořákově síni pražského Rudolfina, má vizuál od grafické designérky Jany Krchové.

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) rozdá výroční ceny již po devětadvacáté 5. března ve Dvořákově síni pražského Rudolfina. Vizuální styl Českého lva letos sází na noblesu, eleganci a typograficky čistou linii. „Po turbulentních skoro dvou letech, které byly pro film složité, jsme se chtěli vrátit k tomu, co je z našeho pohledu na světě filmu, a zvláště výročních cenách, pro diváky přitažlivé – určitá noblesa, vystoupení ze všednosti,“ vysvětlila autorka grafického designu Jana Krchová

Variantu elegantního písma Chloé dokázala využít nejen k čisté a elegantně uměřené oficiální grafické tváři Českého lva, ale i k vtipnému řešení stylového merchandisingu. Písmo od maďarského designéra Miklóse Kisse vybrala Krchová společně s kolegou Ondřejem Fučíkem. „Líbila se nám jeho spletitost a napětí tahů, ale i křivky, které kontrastují s hranami ústředního vizuálního motivu, hlavičky lvíčka. Sám autor uvádí, že jej pojmenoval po své krásné, ale nevyzpytatelné kočce,“ uvedla Krchová, která jako grafická designérka spolupracuje na různých televizních a filmových produkcích a je mimo jiné autorkou grafiky k seriálu Ochránce.

Nový vizuál se bude objevovat v online prostoru a tištěných médiích, outdooru a samozřejmě bude na televizních obrazovkách také leitmotivem samotného večera.

Hravým protipólem elegantní střídmosti a uměřenosti loga je způsob, jakým autorka pojala doplňkový merchandising. Citoslovce, které najdeme například na poznámkovém bloku či hrnku, si od dětství spojujeme s majestátním králem zvířecí říše, ale stejně tak je můžeme připsat filmovému recenzentovi, zapisujícímu si první myšlenky po premiéře nebo fanouškovi stříbrného plátna, zívajícímu u prvního šálku ranního čaje nebo kávy po poněkud prodloužené návštěvě kina z předchozího večera. Tyto i další předměty je možné zakoupit v e-shopu na webu Českého lva.

Foto: ČFTA

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.