Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Publicis Groupe
Marketing

Agenturní sítě IPG, Omnicom a Publicis si chválí výsledky

Jakub Křešnička11. 2. 202211. 2. 2022

Tři z pěti největších komunikačních sítí hlásí meziroční růsty tržeb okolo deseti procent. Daří se díky datům, digitálu a technologiím.

Čisté tržby sítě Interpublic za rok 2021 vykázaly meziroční nárůst o 12,9 procenta na 9,1 miliardy dolarů, což je v přepočtu téměř 195 miliard korun (organické tržby rostly o procentní bod pomaleji). Růst vykázaly všechny regiony, přičemž nejvíce se dařilo v Jižní Americe (o 22,8 procenta), nejméně pak ve Velké Británii (o deset procent).

Šéf skupiny v Philippe Krakowsky si chválil kombinaci strategie, talentů a firemní kultury v síti, která pomáhá inovacím, spolupráci i kreativitě. Díky tomu jsou výsledky lepší, než kdyby odrážely jen cyklické oživení ekonomiky.

„Klienti čím častěji hledají partnery, kteří jsou experty na řízení ‚first party‘ dat, výkonnostní kanály, kreativní technologie pro reklamu a D2C, což jsou oblasti, v kterých jsme silní,“ uvedl Krakowsky s tím, že dobré výsledky sítě očekává i pro rok 2022, kdy by měl organický růst dosáhnout pěti procent.

Dařilo se i v Omnicomu, kde tržby za celý rok dosáhly téměř 14,3 miliardy dolarů, což je v přepočtu necelých 306 miliard korun. To představuje meziroční nárůst o 8,5 procenta v případě celkových tržeb a růst o 10,2 procenta v případě organických tržeb. I v případě Omnicomu vykázaly zvýšení tržeb všechny obory i regiony přičemž nejrychleji rostl Blízký Východ a Afrika (o 26,4 procenta) a nejpomaleji Spojené státy (o 8,1 procenta).

Podle CEO skupiny Johna Wrena pohánělo výsledky vzhůru zaměření na technologie, „precision marketing“ a poradenství. Wren je pak optimistický i s výhledem na letošní rok.

V případě Publicis Groupe rostly tržby o osm procent (organický růst činil deset procent) na takřka 10,5 miliardy eur, což je téměř 256 miliard korun. Tento výsledek pak představuje i tříprocentní růst oproti předpandemickému roku 2019. Firma si chválila především získávání nového byznysu, jako bylo globální zajišťování médií pro skupinu Meta, Stellantis či Vinted a globální kreativa pro TikTok nebo Infinity.

Globální šéf skupiny Arthur Sadoun zmínil, že nejrychleji rostoucími agenturami byly Epsilon a Publicis Sapient, v čemž se odráží posun oboru k řízení „first party“ dat, digitálním médiím, obchodu a transformace byznysu. „Rok 2021 pro nás nebyl jen rekordním rokem z finančního hlediska, ale i z pohledu nového byznysu, kde jsme se umístili na špičce v oboru. I letošní rok jsme začali výhrou amerického McDonald’s,“ zmínil Sadoun (na úvodní fotografii). Výsledky síť tak potěšily, že rozdá bonusy všem zaměstnancům, kteří u ní pracují alespoň rok, což se týká i 35 tisíc lidí, kteří nemají pohyblivou složku mzdy a dostanou týdenní mzdu navíc. Podle serveru Campaignlive půjde celkem o 400 milionů eur. Pro letošek síť čeká organický růst tržeb mezi čtyřmi až pěti procenty.

Zavřít reklamu

Dnešní život nabízí více otázek než odpovědí

Starší článek

Díky in­-house marketingu jsme pružnější

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.