Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Bohumil Pospíšil
Marketing

Zůstaňme relevantní

Hana Součková, SAP ČR23. 12. 202128. 12. 2021

Stejně jako je zásadní umět si získat něčí pozornost, je důležité také vědět, kdo potřebuje tu vaši.

V byznysu a IT dlouhodobě bojujeme s nešvarem buzzwordů. Přitahují sice pozornost široké populace, často ale ne směrem, kterým bychom jako dodavatelé a poskytovatelé informačních technologií chtěli. V současné době je to digitální transformace. U ní jde ale o mnohem více, než jen přechod na videokonference a sdílená online úložiště. Jak tedy v současné době vnímat tuto transformaci a jak získat pozornost tím správným směrem?

V transformaci jsme všichni
Prvně bychom si měli uvědomit, že digitální transformací procházíme všichni — firmy, zákazníci i zaměstnanci. Mění se způsob, jakým vyhledáváme informace, jak se rozhodujeme nebo jak vybíráme zaměstnavatele. Funguje to samozřejmě i obráceně. Dnes už je zcela běžné, že si zaměstnavatel prověřuje potenciálního kandidáta na sociálních sítích.

Ruku v ruce s pokrokem jdou i nové výzvy, jako je bezpečnost. Když pracují lidé z domova, jejich děti se ve chvíli nepozornosti mohou dostat k počítači a problém je na světě. Proto bychom pozornost měli směřovat i k těmto novým oblastem, aby se digitalizace neobrátila proti nám.

„Pozornost veřejnosti získávají obecně spíše negativní zprávy, a to se během pandemie projevilo naplno. Jen když budeme transparentní a otevřeně mluvit se všemi zúčastněnými stranami, budou lidé důvěřovat nám a tomu, co říkáme.“



V SAP ČR jsme toho oproti loňskému roku museli změnit poměrně hodně. Většinu našich aktivit jsme byli zvyklí realizovat v osobní rovině, a to s klienty, zaměstnanci i kandidáty. Dělali jsme workshopy, dny otevřených dveří a další velké akce. Z nich se rychle staly livestreamy, podcasty nebo videa. Uspořádali jsme několik online konferencí, kde jsme využili třeba online digitální stánky, ve kterých jsme komunikovali se zákazníky a zachovávali určitou interaktivitu.

Zůstaňme relevantní
Samozřejmě nejsme jediní, kdo začali komunikovat online. Kvůli nárůstu informací je boj o pozornost ještě těžší než dříve. Abychom si tu pozornost získali, musíme se soustředit na tři klíčové oblasti. Tou první je pro nás zákazník. A vůči němu musíme zůstat relevantní, tedy soustředit se na to, proč tu SAP je a co má dělat, abychom vyšli zákazníkovi vstříc.

V Česku máme přibližně 1300 zákazníků. Aby dokázali porozumět tomu, kdo potřebuje jejich pozornost, potřebují nové nástroje. Mezi ně patří sběr zpětné vazby nebo práce s velkým objemem dat a jejich vyhodnocováním. Dále pomoc s plánováním nebo s optimalizací, když se mění dodavatelský řetězec, není dostatečný přísun materiálu a zákazníci potřebují flexibilně a rychle přeplánovávat.

Získejme pozornost zpět
Další prioritou je komunikace dlouhodobé vize, hodnot a strategie. Tou naší je být stabilním partnerem a průvodcem podniků při transformaci jejich byznysu, kde technologie přinášejí konkurenční výhodu. SAP příští rok oslaví třicáté výročí na českém trhu a má zde zákazníky, kteří využívají její systémy dvacet či dokonce třicet let. Naši zákazníci na nás spoléhají, abychom jim pomohli překonat tuto nelehkou dobu a komunikovali společnou vizi budoucnosti.
V neposlední řadě bychom se měli snažit v komunikaci o co největší transparentnost — říct to, co můžeme a co víme. Pozornost veřejnosti získávají obecně spíše negativní zprávy, a to se během pandemie projevilo naplno. Jen když budeme transparentní a otevřeně mluvit se všemi zúčastněnými stranami, budou lidé důvěřovat nám a tomu, co říkáme.

Proto, abychom získali pozornost zpátky tím správným směrem, musíme komunikovat relevantně, strategicky dlouhodobě a transparentně.

Hana Součková nastoupila do firmy SAP v roce 2014, a to na pozici ředitelky českého a slovenského oddělení podpory obchodu (pre­‑sales), které směřovala k úzké spolupráci s obchodním i marketingovým týmem. Od července 2017 převzala vedení pre­‑sales oddělení pro region CEE. Od srpna 2018 je jako generální ředitelka SAP ČR zodpovědná za celý tým i za obchodní výsledky české pobočky.

Komentář vznikl v rámci komerční spolupráce týdeníku Marketing & Media a společnosti SAP ČR.

Zavřít reklamu

Zůstaňme relevantní

Starší článek

Pošťáci jsou jako andělé, říká Česká pošta ve spotu

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.