Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: WPP
Marketing

GALERIE: identita stvořená funkcí a křehkostí

Radana Čechová10. 11. 202111. 11. 2021

Bubenečský funkcionalistický skvost má svůj vlastní vizuální styl, je z dílny Ogilvy.

Na začátku listopadu do zrekonstruované funkcionalistické „kachlíkárny“, do budovy bývalých Elektrických podniků hl. m. Prahy postavené v roce 1935, přestěhovaly poslední agentury skupiny WPP — čtveřice mediálního nákupu a plánování: GroupM, Wavemaker, MediaCom, Mindshare a H1.cz. Výzkumná agentura Kantar i kreativní Ogilvy a VMLY&R a Wunderman Thompson, specialista na marketingovou automatizaci, se už v novém kampusu zabydlely dříve.

„Sesídlování“ agentur do jednoho prostoru je globální strategií sítě WPP, podobné kampusy existují v Londýně, Amsterdamu, Madridu, Bukurešti a Miláně. Ten pražský má však něco navíc, nezaměnitelného genia loci. Na to, aby zůstal zachován, dohlíželi při rekonstrukci pracovníci Národního památkového ústavu. Vynikající výsledek je pak především dílem studia TaK Architects pod vedením architekta Marka Tichého, které navrhlo a vedlo celou rekonstrukci, a studia BDG architecture + design, které vytvořilo redesign kanceláří.



Prostor, kterému vévodí geometrie, pravé úhly, přesné linie, funkční prvky a celkový minimalismus, si vyžádal i svůj vlastní vnitřní branding. Ten vznikl přímo v Ogilvy. Konkrétně se na něm podíleli Richard Axell (creative direction), Sarah Grimová (art direction, design) a Jan Lenkvík (copywriting).


Chtěli jsme české písmo
Vizuální identita WPP Campusu má několik prvků, které jsou stejně jako u jiných značek zásadní při tvorbě jakéhokoli brandingu. Jedná se o logo, charakteristické písmo, barevnost a grafické elementy. Vzhledem k charakteru místa, pojali tvůrci branding funkcionalistickým způsobem. „Chtěli jsme být lokální a jít ruku v ruce s estetikou budovy. Inspirovali jsme se původním nápisem na fasádě,“ říká Sarah Grimová, art directorka Ogilvy. Její kolega, kreativní ředitel Richard Axell, dodává: „Chtěli jsme použít v maximální míře české zdroje a udržet náš zásah do budovy v rovině lokální provenience.“

Tvůrci sáhli po českém „monospace“ písmu BC Sklonar od českých autorů současné generace české typografické školy: Martina Váchy a Marka Pistory.

Písmo Sklonar, o němž studio Najbrt píše, že je rafinované, na první pohled zdánlivě přísně geometrické, ale při bližším pohledu odhaluje živé detaily, se propisuje do celého vizuálního stylu budovy — od logotypu přes názvy v orientačním systému až po drobné tiskoviny.


Dlaždice, samé dlaždice
Barevnost zvolili tvůrci decentní a odstíny vycházejí z barevných prvků, které jsou v budově: tmavomodré rámy oken, tyrkysové příčky zábradlí, krémová na původním vestavěném nábytku.



Základní tvarem orientačního systému je pak obdélník se zakulaceným pravým horním rohem. „Tento tvar odkazuje na dlaždice, kterými je budova obložená. Pro designové fajnšmekry je v základní velikosti obdélníku dodržen i poměr jeho stran vůči dlaždici. Kulatý roh je odkazem na mnoho oblých detailů v interiéru,“ vysvětluje Sarah Grimová. Jednotlivé názvy například společných prostor nebo zasedacích místností se vepisují do rámu těchto „dlaždic“ ve sloupcích vždy po dvou písmenech.

„V rámečku držíme všechnu hlavní komunikaci, včetně ikon, piktogramů a popisných cedulek,“ dodává Grimová s tím, že vizuální styl měli možnost rozehrát do těch nejmenších detailů. „Můžete ho najít například na cedulkách u historických artefaktů v budově, na mapkách, tabulích u výtahů, u značení stolů, nebo dokonce na novém porcelánovém nádobí.

Styl se propisuje i do doplňkových log pro kantýnu Krmeetko a kavárnu KAF a jejich menu nad barem,“ jmenuje Grimová. Samozřejmostí jsou pak i další materiály, jak tištěné, tak digitální, nebo vstupní karty.

Rok práce
Tým měl při tvorbě brandingu poměrně volnou ruku a mohl tvořit nezávisle na směrnicích WPP. S památkáři si vizuální styl procházel průběžně. „U rozsáhlých projektů, jako je tento, je zásadní od začátku všechny strany přesvědčit, že nám na všech aspektech projektu skutečně záleží a že nejsme jen nějaká korporace, co si prstě pronajala budovu. ‚Dovnitř‘ WPP jsme pak mohli otevřeně komunikovat náš společný zájem s památkáři i developerem, a to bylo vyvinout ‚tailor­‑made‘ vizuální styl oproti existujícím směrnicím pro WPP Campusy. Poměrně hladce jsme kolegy přesvědčili,“ popisuje Richard Axell a upozorňuje na jeden zajímavý detail: „Od začátku jsme se v realizačním týmu shodli, že chceme viditelně navázat na funkcionalismus 30. let. Proto jsme třeba zavedli pojmenování společných zasedaček pomocí kódu, který na první pohled vypadá technicky, například P3SV1. Každému, kdo ví, jak ho číst, ale jednoznačně prozradí, že je to třetí patro, sever, velká zasedačka, v pořadí první. A to je u padesáti zasedaček v pěti patrech velice funkční.“



První prohlídku v souvislosti s vizuální identitou a orientačním systémem absolvoval tým v říjnu 2020. Na nové identitě tedy pracoval rok. A bude v menší míře pokračovat dál. V plánu je dodat další materiály a formáty. „Počítáme například s informačními LCD obrazovkami ve sdílených i agenturních prostorách kampusu. Texty a grafické elementy budou vycházet z naší vizuální identity. Displeje ale zároveň vycházejí z původních tabulí u výtahů,“ říká Sarah Grimová. A její kolega Richard Axell na závěr dodává, že vizuální styl si neoblíbilo jen vedení WPP, ale i realitní skupina CPI, které budova patří, a tak jej návštěvníci uvidí i v prostorách, které nemá komunikační skupina v pronájmu. Objeví se například na vývěsních štítech podniků, které budou zvenku přístupné pro širokou veřejnost.

Samostatnou „kapitolou“ je podchod ze stanice Vltavská k Bubenské 1. Jednu z největších grafik (má téměř 200 m2) ve veřejném prostoru vytvořil výtvarník Petr Sokol alias Lefthendr, kterého CPI a WPP oslovily. Jeho křehké a důvtipné kresby navazují na architekturu i vizuální styl celé budovy.

Zavřít reklamu

V létě přibyli tisku čtenáři. Nejvíce sportovním titulům

Starší článek

Triad s Ikeou hájí české barvy na London International Awards

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.