Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Jakub Gruber
Marketing

Benešov představuje novou identitu od Jakuba Grubera

Redakce MAM18. 11. 202118. 11. 2021

Návrh vizuální identity města opírající se o osmicípou hvězdu zvítězil v soutěži, kterou pořádala organizace Czechdesign.

  • Jakub Gruber

Osmicípá hvězda je zažitým symbolem Benešova, a proto jej do svého návrhu využil i Jakub Gruber. Symbolu ale přisoudil nový rozměr –⁠ funkci. „V psaném projevu se hvězdička používá jako symbol za slovem, ke kterému ještě bude následovat vysvětlení. Zároveň slouží jako logický kánon pro zpracování dalších podznaček a zkratek. Na neformálních výstupech pak hvězdička figuruje v počátku sdělení a dostává nový rozměr, promlouvá,“ popsal Jakub Gruber. 

Jednoduchý a hravý systém doplnil o úderné písmo Gellix od benešovského typografa Martina Váchy a dvě základní barvy žlutou a modrou, vycházející z městského znaku. Porotu složenou z nezávislých odborníků a zástupců města přesvědčila přístupnost, hravost, výraznost a snadná uchopitelnost nové identity. Vítězný návrh nejlépe koresponduje s potřebami města a má potenciál žít si vlastním životem. Pozitivně promlouvá směrem k obyvatelům a velmi dobře funguje v celkovém systému.

„Vítězný grafik to prostě trefil přesně na Benešov! Hlavní předností jeho vizuální identity je, že je spojující. Promlouvá k lidem, je hravá, ale zároveň umí být i velmi vážná a reprezentativní. Hvězda je pozitivní symbol, který je navázaný na hlubokou historii i zářící budoucnost, a věřím, že si její vítěznou podobu každý zamiluje,“ řekl architekt Luboš Klabík z ateliéru • tečka, který byl přizvaný městem jako odborník.

Autor navíc předložil konzistentní architekturu značek města a jeho příspěvkových organizací a zajistil, že identita Benešova velmi dobře souzní s již existující vizuální identitou Muzea umění a designu Benešov, kterou vytvořil též Jakub Gruber. Porota ocenila také to, že vizuální styl funguje dobře s fotografiemi, což se projeví i v jednoduchém layoutu pro místní zpravodaj, a podpoří se tak jeho čitelnost a viditelnost. Takzvaná mluvící značka Benešova má výborný marketingový a komunikační potenciál.

„Vizuální styl Benešova je velmi přístupný a uchopitelný, proto věřím, že se bude i dobře aplikovat a veřejnost jej přijme za své. Hvězda jako symbol se může brzy vyčerpat, ale v navrženém systému toto nehrozí, Jakub Gruber s ní pracuje velmi citlivě,“ uvedla Jana Vinšová, ředitelka Czechdesign.

Do celého projektu byli zapojeni i občané města. „Velké poděkování patří především těm občanům města, kteří se zúčastnili veřejného průzkumu, jehož cílem bylo najít společnou cestu k vzniku nové identity. Jejich míra zapojení se do průzkumu byla nad očekávání. Rád bych přál městu a jeho občanům, aby se vizuální proměna města povedla a byla ku prospěchu nám všem.“ sdělil místostarosta města, Zdeněk Zahradníček.

Hlavním aktérem, který bude s vizuálem pracovat jako leader přeměny vizuální komunikace, je Markéta Pazderová z městského úřadu, která doplňuje postup aplikace nového vizuálního stylu: „Nejdříve začneme se zpravodajem města a sociálními sítěmi, které nesou velkou část komunikace. Pokračovat budeme reklamními předměty, portálem občana, webem a nakonec i označením městských budov a orientačních štítků v jejich interiérech. Hotovo by mělo být příští rok. U vítěze je pěkně nastavená práce s městskými organizacemi, takže počítáme i s postupným připojením všech organizací města, aby se naplno využil sjednocující potenciál návrhu.“

Zavřít reklamu

Lidl oprášil ve vánoční kampani původně Dylanovu hitovku Časy se mění

Starší článek

Hlídačky.cz si mohou zaregistrovat svůj název. Pomohl jim i marketing

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.