Foto: ADC, McDonald’s, DDB Prague, Český badmintonový svaz, Pardubický pivovar

Louskáčky jsou rozdány, nejvíce jich má agentura DDB Prague

26. 10. 2021 22:10

— Mohlo by vás zajímat —

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Reklama
SDG

Soutěž ADC Czech Creative Awards zná vítěze. Nejúspěšnější byly agentury DDB Prague, McCann Prague a Triad Advertising. Klientem roku je Česká spořitelna. Podívejte se na nejlepší kampaně.

Výsledky 29. ročníku prestižní kreativní soutěže ADC Czech Creative Awards pořádané tuzemským Art Directors Clubem jsou známy. Celkem deset Louskáčků získala DDB Prague, devět si jich odnesli zástupci McCann Prague a trojici nejúspěšnějších uzavírá Triad Advertising s osmi trofejemi.

Porota v čele s šéfkou globální kreativy VMLY&R Commerce Gabrielou Lungu letos neudělila cenu Grand Prix. O titul nejoceňovanější kampaně se tak dělí práce „13 minut“ od McCann Prague pro Českou asociaci pojišťoven a „Jak žijí naši hrdinové je i na nás“ od One of a Kind pro Post Bellum. Obě získaly shodně dvě zlata a dvě stříbra. OAK se tím pádem stalo nejefektivnější agenturou večera, když jí na výše zmíněný úspěch stačily právě jen čtyři přihlášky.

Štafetu klienta roku po HBO Europe přebírá Česká spořitelna. „Porota ocenila, že pro klienta vzniklo během roku několik velmi kvalitních a oceněných prací, ale především to, že veškeré úsilí skutečně integrovali do jediné kampaně s nevídaným rozsahem a přesto vysokou kreativní i řemeslnou úrovní,“ vysvětlil za ADC člen poroty Martin Svetlík a dodal, že důkazem je i zlato v prestižní kategorii Integrovaná kampaň.

Porota rozdala celkem 69 cen – 29 bronzových, 24 stříbrných a 16 zlatých Louskáčků. Vítězové kategorií automaticky získávají zdarma možnost zúčastnit se evropského klání ADC*E Awards. Deadline na podání přihlášky je do 29. října.

Zlatým ohníčkem za mimořádný přínos české reklamě pak členové Art Directors Clubu ocenili Davida Sudu, kreativního ředitele WMC/Grey. Právě pod jeho vedením letos agentura dosáhla na historicky nejlepší výsledek mezi českými přihlašovateli na festivalu v Cannes.

Níže přinášíme přehled nejúspěšnějších kampaní ročníku:

Jak žijí hrdinové je i na nás

Vítězné agentury: One of a Kind, Bistro Films

Klient: Post Bellum

Emotivní spot pro Post Bellum, který staví do drsného kontrastu to, jak si život opravdových českých hrdinů představují děti, a jak lidé zasluhující vděk společnosti skutečně žijí, získal zlato v kategorii Film pro TV a stříbro za Filmové řemeslo. Videa od agentury OAK vznikla v produkci Bistro Films, režii Marka Partyše a podpořila je Česká spořitelna.

13 minut – První celovečerní reklama vybraná na HBO

Vítězná agentura: McCann Prague

Klient: Česká asociace pojišťoven

Projekt varující před nebezpečnou rychlostí na sinicích získal zlato v kategoriích Kampaň pro dobro a Originální obsah, stříbrné Louskáčky pak i za Nejlepší využití médií a Integrovaná kampaň. Jeho součástí byl PR „stunt“, kampaň ve všech mediatypech i celovečerní dokument Víta Klusáka, který odvysílala ČT a jako první „branded content“ ho použilo HBO.

Jste #silnější než si myslíte

Vítězná agentura: VMLY&R Praha

Klient: Česká spořitelna

Projekt, který se snaží zvýšit sebevědomí Čechů, získal zlato v kategorii Integrovaná kampaň a show s drony, která byla jeho součástí, přidala bonz za „Brand Experience“. Další dva bronzy pak Spořitelně vynesla kampaň Vždy má smysl věřit, vytvořená ve spolupráci s Post Bellum a agenturami VMLY&R a OAK.

Nádobí neřeš

Vítězná agentura: DDB Prague

Klient: McDonald’s

Kampaň na službu McDelivery byla oceněna zlatem v kategoriích Billboard & plakát a Fotografie. Ikonické produkty značky agentura složila z „nepořádku“ v kuchyni, který už zákazníci nebudou muset řešit.

Vedle toho agentura získala například s kampaní „Wat3ver Doors“, která se stejnou službou cílila na gamery, stříbro v kategorii Tisk a Ilustrace.

Lego Speedrun

Vítězná agentura: McCann

Klient: Lego

Kampaň, která lákala gamery na e-shop společnosti Lego prostřednictvím fenoménu Speedrun, jenž se odehrával v prostředí populární hry Minecraft, získala zlato za Nejlepší využití médií stříbra v kategoriích Gaming a „Brand Experience“.

Budvar 33

Vítězná agentura: Kaspen/Jung von Matt

Klient: Budějovický Budvar

První hořký ležák Budějovického Budvaru představil kampaň v protikladu ke standardním reklamám s pomocí spotu poskládaného z různých „přihlouplých gifů“, které byly různě kombinované i v jiných médiích. Projekt si vysloužil zlatého Louskáčka v kategorii Film pro TV, stříbrného za Filmové řemeslo a za Originální obsah i online kampaň.

Redesign vizuálního stylu a loga Czech Badminton

Vítězná agentura: Triple Bang Agency

Klient: Český badmintonový svaz

Nový vizuální styl Českého badmintonového svazu se odpoutal od státní symboliky a zvolil trendy rošťáckou hříčku reprezentovanou například logem charakteristického míčku složeného ze slova BAD. Tak má zaujmout mladé i na mezinárodních turnajích. Zaujal i porotu, která ho ocenila zlatem za Korporátní design.

Dobré jídlo, dobří lidé, lepší svět

Vítězná agentura: Wilhelm Kinga

Klient: Rohlik.cz

Zlatého Louskáčka za Filmové řemeslo obdržel nezvykle dlouhý dvouminutový spot s kreativou vytvořenou ve spolupráci s duem Wilhelm Kinga, v produkci Bistro Films a režii Marka Partyše. Snažil se dobrým lidem dodat v době covidové optimismus a najít úsměv s pomocí dobrého jídla.

Propagační kniha Pardubického pivovaru

Vítězná agentura: DarkSide / Jan Moucha

Klient: Pardubický pivovar

Na oslavu 150 let své existence vydal pivovar 200stránkovou knihu Když se setmí, vyjde hvězda. Luxusní publikaci na krémovém papíře Munken doprovázejí ilustrace od finalisty cen Czech Grand Design Patrika Antczaka a reflektují těžké časy historie společnosti, z nichž vyšla silnější a lepší. A získala za to zlato za Grafický design.

Sliby mojí vagíně

Vítězná agentura: Symbio Digital

Klient: Hartmann – Rico

Kampaň značky Ria s pomocí další edukační kampaně, kterou vytvořila ve spolupráci s organizací Loono, pomáhala vylepšit vztah mladých žen s jejich vlastním tělem. Snad tomu pomůže i získaný zlatý Louskáček v kategorii Online kampaň.

Za bezpečný domov – Duch

Vítězná agentura: Triad Advertising

Klient: Ikea

Dlouhodobý projekt bojující proti domácímu násilí získal v ADC Czech Creative Awards vůbec první studentské ocenění Like Generace Z a také speciální ocenění diváků Mall.tv. Vedle toho získal i stříbrné Louskáčky za Intregrovanou kampaň a Kampaň pro dobro. Spot natočený v produkci Bistro Films a režii Marka Partyše získal i stříbro v kategorii Film pro TV.

Kompletní přehled oceněných v soutěži ADC Czech Creative Awards:

Zde se můžete podívat na záznam slavnostního večera:

Foto: ADC, McDonald’s, DDB Prague, Český badmintonový svaz, Pardubický pivovar

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.