Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: WFA
Marketing

Už žádné reklamy na sladkosti cílené na děti, slibují světové firmy

Jakub Křešnička9. 8. 20219. 8. 2021

Jedenáct největších zadavatelů, mezi které patří Coca-Cola, Pepsi, Nestlé či Mars, se dohodlo, že už dětem nebudou inzerovat čokoládu, brambůrky, zmrzlinu ani limonády.

Velké světové značky se dohodly na dalším globálním omezení inzerce týkající se produktů s vysokým obsahem tuku, cukru a soli. Podle Světové federace zadavatelů reklamy WFA už se tedy nebude cílit na děti do 13 let věku v kategoriích čokolády, bonbonů a sladkostí, brambůrků, limonád a zmrzliny. To je výsledkem podpisu dohody Globální zodpovědná marketingová politika 2021, na níž se shodla mezinárodní aliance výrobců jídla a pití IFBA, a která nahrazuje předchozí ujednání z roku 2014.

Členové WFA vyjednávali osmnáct měsíců, pod dohodu se podepsalo jedenáct společností: The Coca-Cola Company, Danone, Ferrero, General Mills, Grupo Bimbo, Kellogg, Mars, Mondelēz International, Nestlé, PepsiCo a Unilever.

„Jedná se o velký krok kupředu ve snaze zlepšit způsob, jakým jsou dětem inzerovány různé typy jídla a pití. Díky tomu, že se vychází z nutričních kritérií, mělo by dojít k viditelné změně na všech trzích světa,“ uvedl Will Gilroy, ředitel pro politiku a komunikaci WFA.

Od původní dohody z roku 2014 se ta letošní liší v pěti hlavních oblastech. Dotýká se dětí do 13 let věku (dříve to bylo 12) a sjednotila se s definicí dítěte podle Mezinárodní obchodní komory (ICC) a regulací digitálního marketingu podle COPPA a GDPR. Zpřísněna byla nově i definice dětských médií – nově jsou tak charakterizovány kanály, jejichž publikum tvoří z 30 procent děti do 13 let (oproti dřívějším 35 procentům dětí do 12 let). Byla představena globální nutriční kritéria produktů, jimiž je inzerce omezena. Dohoda se nově týká i influencer marketingu. Do dohody jsou zapojeny i rámcové požadavky na zodpovědnou komunikaci jídla a pití podle ICC, podle nichž například musejí být reprezentovány přiměřené porce a podporovány správné dietní návyky.

Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2022, takže budou mít členové IFBA čas na interní změny i briefy pro agentury na všech trzích. Pak aliance plánuje monitorovat, zda zadavatelé dohodu dodržují.

Zavřít reklamu

Restart cestovního ruchu v Česku postupuje rychleji než loni

Starší článek

Dvě reklamy v jednom: otočte telefon a máte jiný záběr

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Tomáš Klus řeší jako inspektor Klusó vraždy PET lahví

Detektivní film noir vytvořila pro iniciativu Zálohujme.cz agentura AMI Digital. Klus si v krátkém filmu v režii Martina Janeše střihnul čtyřroli.
10. 8. 202210. 8. 2022
Lidé

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech

Společnost MultiSport Benefit po více než 10 letech změnila generálního ředitele v České republice. Nově tak na místo CEO nastupuje Miroslav Rech. Jeho…
10. 8. 202210. 8. 2022
Akce

TikTok plánuje na Prague Pride řadu aktivit

Platforma TikTok, jeden z hlavních partnerů dvanáctého ročníku festivalu Prague Pride, si připravila celou řadu tematických akcí a aktivit. Pro TikTok…
10. 8. 202210. 8. 2022
Média

Jde z něj hrůza a je manipulativní. Nový chatbot Mety ohodnotil Zuckerberga

V minulém týdnu byl spuštěn nový chatbot společnosti Meta vybavený umělou inteligencí BlenderBot 3. Novináři mu při té příležitosti položili několik otázek…
10. 8. 202210. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods
Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.