

Už žádné reklamy na sladkosti cílené na děti, slibují světové firmy
Jedenáct největších zadavatelů, mezi které patří Coca-Cola, Pepsi, Nestlé či Mars, se dohodlo, že už dětem nebudou inzerovat čokoládu, brambůrky, zmrzlinu ani limonády.
Velké světové značky se dohodly na dalším globálním omezení inzerce týkající se produktů s vysokým obsahem tuku, cukru a soli. Podle Světové federace zadavatelů reklamy WFA už se tedy nebude cílit na děti do 13 let věku v kategoriích čokolády, bonbonů a sladkostí, brambůrků, limonád a zmrzliny. To je výsledkem podpisu dohody Globální zodpovědná marketingová politika 2021, na níž se shodla mezinárodní aliance výrobců jídla a pití IFBA, a která nahrazuje předchozí ujednání z roku 2014.
Členové WFA vyjednávali osmnáct měsíců, pod dohodu se podepsalo jedenáct společností: The Coca-Cola Company, Danone, Ferrero, General Mills, Grupo Bimbo, Kellogg, Mars, Mondelēz International, Nestlé, PepsiCo a Unilever.
„Jedná se o velký krok kupředu ve snaze zlepšit způsob, jakým jsou dětem inzerovány různé typy jídla a pití. Díky tomu, že se vychází z nutričních kritérií, mělo by dojít k viditelné změně na všech trzích světa,“ uvedl Will Gilroy, ředitel pro politiku a komunikaci WFA.
Od původní dohody z roku 2014 se ta letošní liší v pěti hlavních oblastech. Dotýká se dětí do 13 let věku (dříve to bylo 12) a sjednotila se s definicí dítěte podle Mezinárodní obchodní komory (ICC) a regulací digitálního marketingu podle COPPA a GDPR. Zpřísněna byla nově i definice dětských médií – nově jsou tak charakterizovány kanály, jejichž publikum tvoří z 30 procent děti do 13 let (oproti dřívějším 35 procentům dětí do 12 let). Byla představena globální nutriční kritéria produktů, jimiž je inzerce omezena. Dohoda se nově týká i influencer marketingu. Do dohody jsou zapojeny i rámcové požadavky na zodpovědnou komunikaci jídla a pití podle ICC, podle nichž například musejí být reprezentovány přiměřené porce a podporovány správné dietní návyky.
Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2022, takže budou mít členové IFBA čas na interní změny i briefy pro agentury na všech trzích. Pak aliance plánuje monitorovat, zda zadavatelé dohodu dodržují.
Podobné zprávy


Tomáš Klus řeší jako inspektor Klusó vraždy PET lahví


Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech


TikTok plánuje na Prague Pride řadu aktivit

