Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Freepik
Marketing

KVIFF: Růst filmového průmyslu zpomalila pandemie, natáčení zahraničních reklam takřka zastavila

Aleš Hudský24. 8. 202126. 8. 2021

Reklamní produkce loni klesla meziročně o 44 procent na nejnižší úroveň od roku 2002, uvedla Asociace producentů v audiovizi.

Na filmovém festivalu v Karlových Varech shrnuli představitelé Asociace producentů v audiovizi (APA) výsledky oboru za roky 2019 a 2020. Jak se dalo očekávat, jeho růst po rekordním roce 2019 zastavila pandemie. Na jednotlivé segmenty audiovizuálního průmyslu měla různý dopad. Filmová a televizní výroba pokračuje po jarním přerušení v roce 2020 relativně beze změn. Na produkci reklam ale tvrdě dolehly mezinárodní restrikce v dopravě a karanténní opatření. Reklamní produkce celkově v roce 2020 klesla na nejnižší hodnoty od roku 2002. I přes rozšíření členské základny dosáhla pouze na 1,055 miliardy korun, což je meziroční pokles o 44 procent.

  • Monika Kristl

Jak MAM řekla producentka Dawson Productions Monika Kristl, alespoň český trh funguje relativně normálně, i když na tvorbu TV spotů zbývá méně prostředků, protože zadavatelé směřují čím dál tím vyšší podíl rozpočtů do onlinu.

„Na rozdíl od výroby reklamy pro lokální trh, která je stabilní a bez výrazného propadu, pokles zaznamenala především oblast výroby reklamních spotů pro zahraniční zadavatele. Výroba a zadávání reklamy kopíruje vývoj trhu, na jehož zpomalení měla vliv celosvětová pandemie,“ uvedla Monika Kristl a upřesňuje: „Servisní společnosti z oboru reklamy jako zásadní vnímají velký úpadek projektů z Anglie. Ten je způsobený jednak zpřísněnými nařízeními v souvislosti s covid-19 v oblasti cestování a jednak dopadem brexitu a motivací klientů, aby vytvářely projekty na území Spojeného království. I USA začaly realizovat více projektů v bližších místech jako v Mexiku či Kanadě. Už před pandemií poklesla i realizace projektů z Francie, kde se nedařilo českým produkčním společnostem finančně vyhovět rozpočtům“.

I přes tento pokles zůstávají Praha a ČR dobrou destinací. Důvodem je především silná infrastruktura. Garance kvality i v době velké obsazenosti štábů Prahu odlišuje od „nových filmových destinací“ typu Ukrajiny nebo Rumunska. Klíčovým parametrem pro rozhodování amerických zadavatelů, kde dnes realizovat natáčení, jsou primárně náklady spojené s obsazením, a tedy autorskými právy herců. Flexibilní přístup českých castingových agentur při nabídce buy-outů (práva k užití) herců je jeden ze zásadních momentů, kdy Praha dokáže konkurovat východoevropským a levnějším destinacím. ČR je také schopna konkurovat cenou za kvalitní obsazení a zlepšuje se i v nabídce multikulturního lokálního castingu.

Zavřít reklamu

Jen jedna šance a dost! Spotřebitelé nepromíjejí špatné zkušenosti s aplikacemi

Starší článek

Sberbank představila novou TV kampaň na FÉR půjčky

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Tomáš Klus řeší jako inspektor Klusó vraždy PET lahví

Detektivní film noir vytvořila pro iniciativu Zálohujme.cz agentura AMI Digital. Klus si v krátkém filmu v režii Martina Janeše střihnul čtyřroli.
10. 8. 202210. 8. 2022
Lidé

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech

Společnost MultiSport Benefit po více než 10 letech změnila generálního ředitele v České republice. Nově tak na místo CEO nastupuje Miroslav Rech. Jeho…
10. 8. 202210. 8. 2022
Akce

TikTok plánuje na Prague Pride řadu aktivit

Platforma TikTok, jeden z hlavních partnerů dvanáctého ročníku festivalu Prague Pride, si připravila celou řadu tematických akcí a aktivit. Pro TikTok…
10. 8. 202210. 8. 2022
Média

Jde z něj hrůza a je manipulativní. Nový chatbot Mety ohodnotil Zuckerberga

V minulém týdnu byl spuštěn nový chatbot společnosti Meta vybavený umělou inteligencí BlenderBot 3. Novináři mu při té příležitosti položili několik otázek…
10. 8. 202210. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods
Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.