Foto: Nespresso

KVIFF: Nespresso podporuje filmařské talenty

28. 8. 2021 20:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Výherci českého kola soutěže vertikálních filmů se stali Bára Meda Cohen s Magdalenou Jirků. Představil se i stříbrem z Cannes oceněný talent Jan Kellner.

Oficiální dodavatel kávy na mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary Nespresso podporuje filmařské talenty a pořádá pro ně výběrová kola soutěže Nespresso Talents na devíti evropských trzích. Zadání je natočit film jakéhokoliv žánru a technologie, avšak na výšku (jako když se točí mobilem) ve formátu 9:16 a v délce do tří minut.

Výherci českého kola byli vyhlášení na festivalu v Karlových Varech, staly se jimi Bára Meda Cohen a Magdalena Jirků (na úvodní fotografii) s film(ečk)em Slova – Love Edith. Letošní zadání „Činy jsou více než slova“ naplnily autorky příběhem muže, který se cítí ženou. Stojí na náměstí a lidé mu na záda píšou SLOVA vyjadřující mužské stereotypy. Členkou poroty byla i herečka Tereza Ramba, která vítězkám předala šek na 3000 eur.

Novinářům se představil i stříbrem oceněný talent z mezinárodního finále, které proběhlo na začátku léta v Cannes. Stal se jím Čech Jan Kellner s filmem Bagman, příběhem party kluků, kteří vypadají jako drogoví dealeři, ale část svého volného času tráví pomocí starým osamělým lidem. Kellner zpracoval téma, kterým se zabývá nadace Krása pomoci, s níž spolupracuje. Profesní zkušenosti získává v oddělení selfpromo České televize, pro které stříhá vizuální prezentace. Téma Bagmana chtěl původně zpracovat jako reklamní spot pro Nadaci, ale pak se rozhodl pro o trochu delší formát. I když ve filmu hrají kamarádi zadarmo, na natáčení a postprodukci padly jeho úspory.

Foto: Nespresso

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.