Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: mam
Marketing

Útraty za reklamu rostou dvakrát rychleji, než se čekalo

Jakub Křešnička13. 7. 202114. 7. 2021

Globální výdaje na inzerci dosáhnou podle WARC letos 665 miliard dolarů. Za druhé letošní čtvrtletí bylo tempo růstu nejvyšší za posledních deset let.

Černé scénáře propadů reklamního byznysu se nenaplnily. Loňský pokles globálních útrat za reklamu o 5,4 procenta, jenž byl nakonec poloviční oproti původním předpovědím, vynahradí už výsledky letošního roku. Výdaje na inzerci by měly jen během letošního roku vyrůst o 12,6 procenta na 665 miliard dolarů, což je v přepočtu zhruba 14,4 bilionu korun.

Dalších 8,2 procenta by měl činit nárůst v příštím roce, kdy útraty za reklamu překročí hranici 700 miliard dolarů. Ukazují to výsledky nové studie výzkumné společnosti World Advertising Research Center (WARC). Ohledně světového vývoje je optimističtější než dříve, kdy pro letošek předvídala zhruba poloviční růst (o 6,7 procenta).

WARC vydává studii každé čtvrtletí a letošní druhý kvartál ukázal nejrychlejší tempo růstu za posledních deset let. Meziročně vyskočilo dokonce o 23,6 procenta a globální útraty tak dosáhly téměř 158 miliard dolarů. Dařilo se prakticky všem formátům, ale největšími tahouny jsou on-line kanály. Jedná se především o inzerci v e-commerce (meziročně + 59,5 procenta) a vyhledávání (50,6 procenta).

PSALI JSME
Průšvih 2020. Marketing se vzpamatovává z nejkritičtějšího období

E-commerce se bude podle WARC dařit celý letošek. Značky budou na těchto platformách za inzerci utrácet více než v loňském pandemickém roce. Tehdy se na online reklamu začaly soustředit výrazněji, zatímco klasické offline kanály vykázaly poklesy.

„Nový čtvrtletní výzkum ze stovky trhů po celém světě poprvé ukazuje význam posunu k online inzerci kvůli covid-19. Růst útrat typicky vedl nad offline médii o dvacet procentních bodů, ale v posledním čtvrtletí loňského roku se vyšvihl dokonce na 41 bodů,“ uvedl k výsledkům studie James McDonald, řídící editor WARC Data a pokračoval: „Investice do offline médií loni klesly celosvětově o 63 miliard dolarů. Byl to tak pro majitele médií nejhorší rok v živé paměti. Pro letošek by ale všechna média měla zaznamenat růst příjmů z inzerce, který ve většině případů vydrží i do roku 2022. Nejvíce ale budou z uzdravování reklamního trhu opět těžit online média.“

Vedle onlinu a tradičně silné televize má podle WARC letos zaznamenat dvojciferný růst i pandemií postižená venkovní reklama. Výrazný skok čeká i kinoreklamu, která loni trpěla kvůli uzavřeným biografům. Mírný růst pak čeká i noviny a časopisy.

Z pohledu regionů se bude inzerci dařit nejlépe v Jižní Americe, ale dvojciferné růsty zaznamená i Evropa, USA a Asie. V případě oborů se očekávají dvojciferné růsty v telekomunikačních službách a energetice, médiích a vydavatelstvích, finančních službách, retailu a obchodu a průmyslu.

Zavřít reklamu

A 11 a Pizza Coloseum budou společně vydávat časopis pro dětské návštěvníky

Starší článek

AKA chce pomoci zadavatelům s tendry od začátku do konce

Novější článek

Podobné zprávy

Zprávy

Meta spouští v Česku kampaň o nástrojích na ochranu soukromí

Meta v Česku spouští kampaň „Moje Místo". Cílem je zvýšit mezi mladými uživateli povědomí o nástrojích na ochranu soukromí a bezpečnosti.
15. 8. 202215. 8. 2022
Marketing

Obří dinosaurus už se staví, pracuje na něm stovka 3D tiskařů

Téměř šest metrů dlouhý Pla(s)teosaurus bude přihlížet na předávání Cen SDGs nejlepším udržitelným projektům, které proběhne 13. října 2022 v budově…
15. 8. 202215. 8. 2022
Retail

Pokusy na lidech? To už dávno neplatí

Řetězce i e­‑commerce hráči se zhlédli ve vlastních značkách. V době zdražování je spotřebitelé vyhledávají čím dál více. Dnes už i kvůli kvalitě.
15. 8. 202215. 8. 2022
Akce

Definitivní deadline Effie se blíží

Na zaslání přihlášek do letošního ročníku soutěže efektivní komunikace zbývá už jen pár dní.
15. 8. 202215. 8. 2022
Reklama
Commlab banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.