Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Binance
Marketing

Mladá generace na kryptoměny slyší

Pavel Hejkrlík20. 7. 202122. 7. 2021

V Česku se odhaduje počet peněženek s kryptoměnami na půl milionu, říká marketingová manažerka burzy Binance Maya Bersheva.

V Česku vznikla myšlenka na „těžební pooly“ na bitcoin, tuzemská Satoshi Labs patří mezi špičku v oblasti hardwarových peněženek, funguje tady řada bitcoinmatů a vznikají další startupy a projekty, stejně jako roste počet obchodníků, kteří přijímají platby v kryptoměnách. O tom, kolik Čechů už investovalo do kryptoměn a jak k marketingu přistupuje největší světová burza Binance hovoří Maya Bershera, marketing and community manager Binance pro český a slovenský trh.

Kolik lidí využívá služeb Binance v ČR a na Slovensku?
S pronikáním do mainstreamu počet zákazníků strmě roste a platí to pro Česko i Slovensko. V Česku činí odhad pro možný potenciální trh asi půl milionu lidí. Na obou trzích tvoří Češi asi 70 procent uživatelů, ale Slováci jsou mnohem aktivnější. Zákaznická báze vzrostla v ČR a na Slovensku od listopadu 2020 skoro na dvojnásobek. Slováci jednají obecně proti Čechům ohledně kryptoměn emocionálněji. Projevuje se to i v marketingu, na Slovensku v reklamách hrají větší roli právě emoce, v Česku funguje spíše racionalita. I když je to téměř dvakrát menší země, třeba objemy u futures kontraktů jsou na podobné úrovni jako v Česku a ještě více se věnují tradingu. Zapojení a zájem lidí i kryptoměny úzce souvisejí s pohyby cen, když rychle roste, zájem je velký, nyní vidíme, že se někteří zase třeba zaměřují i na akcie, když jde cena bitcoinu spíše do strany. Nové registrace mírně zpomalily.

Mladí možná vidí, že získat hypotéku je stále těžší a hledají vysoké výnosy. Jak přijetí kryptoměn pomáhá i aplikaci typu Revolut?
Z hlediska dlouhodobého zajištění to také část z nich takto vnímá. Startupy vydávají tokeny, řada mladých lidí je dostala v rámci různých „airdropů“ zdarma a mají je v peněženkách, někteří třeba i těží přes grafické karty. Některé měny dokázaly letos zhodnotit o stovky procent, takže se postupně zajímají o prodeje. Mnoho z nich tedy nemuselo ani nikam převádět peníze z bank. Generace Z bude navíc za chvíli tvořit 40 procent ekonomicky aktivní populace. Vidíme, že se o kryptoměny zajímají i mainstreamoví influenceři. A ve většině případů lidé, kteří je sledují, už o Binance slyšeli.

Jaké marketingové akce Binance plánuje na těchto trzích?
V krypto světě se marketing plánuje na kratší období, v dlouhodobém se kontinuálně buduje komunita. Hodně akcí směřujeme ke vzdělávání, spustili jsme i v češtině naši Binance Academy. Chceme stávající zákaznickou bázi aktivizovat a dále zvyšovat konverzi a „spící“ zákazníky motivovat. Díky akci Zdvojnásobíme váš vklad se už řada z nich znovu zapojila. Česko je malý uzavřený trh, díky tomu můžeme i zkoušet nové věci lokálně a často tady testujeme, co funguje. S lokálními manažery v Evropě řešíme evropské tour zakladatele CZ a zamířil by i do Česka. Budeme dále propagovat produkty jako futures, Binance Earn, karty.

Navyšujete rozpočet na marketing?
Ano, více dáváme na výkonnostní marketing, podporujeme organický růst. Chceme dále v kampaních zlepšovat povědomí o značce, budovat brand. Reklamy nám běží hlavně na Facebooku a v digitálu. Do brand awareness jdou peníze hlavně na partnerství a dlouhodobé cíle, pracujeme s agenturou na dalších nápadech s využitím influencerů. Chceme zkusit OOH reklamu v podobě muralů, což je nový prvek, který má velmi zajímavý organický multiplikátor.

Přečtěte si k tématu také:
NFT jsou v hledáčku zadavatelů i agentur

Zmínila jste budování a práci s komunitou. V čem pomáháte?
V době karantény jsme hodně využívali webináře a livestreamy, jeden z nich se týkal například zdanění kryptoměn, má přes 60 tisíc zhlédnutí. O danění kryptoměn se totiž mnoho nepíše. Ve spolupráci s Účetním portálem chceme vytvořit edukační program o danění kryptoměn, aby se lidé lépe orientovali a měli dostatek informací. Nevidím na trhu žádnou jinou burzu, která by na vzdělávání kladla takový důraz. Ekosystém a produkt není jednoduchý a je třeba uživatelům nabídnout pomocnou ruku. Hodně se to přesunulo do onlinu, globální webináře mají miliony zhlédnutí. Plánujeme webinář o stakingu (forma uložení kryptoměn, za což získá klient úrok). Zhodnocování kryptoměn přes staking je velmi populární třeba ve Skandinávii nebo v rozvojových zemích. Zájem o pasivní příjem v této formě je na vzestupu, zejména v zemích, kde se úroky v bankách blíží minusu. Investují jiné částky, u Čechů je to kolem 850 eur v průměru, na severu je to o řády jinde. Stále jde o alternativní systém, ale svět se mění.

S jakými agenturami spolupracujete?
Spolupracujeme s agenturou Punchline, hodně věcí v marketingu děláme interně v rámci jednotlivých lokalizací. Lokálně máme partnery na SEO, PR, strategie jde z centrály. Do Binance se promítá asijský přístup. Hledáme něco konzistentního, děláme rozvážné kroky, žádné hurá akce a kampaně. To jsou hlavní pilíře, podle nichž Binance přistupuje i k potenciálnímu partnerství.

Celý rozhovor si můžete přečíst v aktuálním vydání časopisu Marketing & Media, které vyšlo v pondělí 19. července 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Radiožurnál a Radiožurnál Sport budou vysílat živě z olympiády v Tokiu

Starší článek

Zdravotním klaunům pomůže s PR Taktiq Communications

Novější článek

Podobné zprávy

Zprávy

Meta spouští v Česku kampaň o nástrojích na ochranu soukromí

Meta v Česku spouští kampaň „Moje Místo". Cílem je zvýšit mezi mladými uživateli povědomí o nástrojích na ochranu soukromí a bezpečnosti.
15. 8. 202215. 8. 2022
Marketing

Obří dinosaurus už se staví, pracuje na něm stovka 3D tiskařů

Téměř šest metrů dlouhý Pla(s)teosaurus bude přihlížet na předávání Cen SDGs nejlepším udržitelným projektům, které proběhne 13. října 2022 v budově…
15. 8. 202215. 8. 2022
Názory

Pride není zdaleka jen o průvodu Prahou

Letos proběhl již 12. ročník multižánrového lidskoprávního festivalu Prague Pride. Jedná se o týdenní festival s tradicí odkazující se až na nepokoje ve…
15. 8. 202215. 8. 2022
Kampaně

Když si z člověka utahuje Ryan Reynolds

Herec Ryan Reynolds se v posledním reklamním kousku strefuje do svého byznysového parťáka, moderátora Roba McElhenneyho ve spotu na erektilní dysfunkci.
15. 8. 202215. 8. 2022
Reklama
Commlab banner 300x250
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.