Foto: Youtube.com | Ikea, DDB Prague

Hororová IKEA od Triadu má čtyři šance na NYF Advertising Awards

4. 6. 2021 12:06

— Mohlo by vás zajímat —

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Reklama
SDG

Na shortlistu soutěže je i DDB Prague s kampaní pro McDonald’s a VCCP s plakátem pro dokument K2 vlastní cestou.

Světová soutěž oceňující kreativní reklamní kampaně New York Festivals Advertising Awards zveřejnila shortlist prací z více než 60 zemí, které se utkají o vítězství ve 27 kategoriích. Vítězné projekty budou zveřejněny 14. července. Česko má na shortlistu šest želízek v ohni.

Čtyři nominace získala agentura Triad Advertising s kampaní Za bezpečný domov pro řetězec IKEA. Probojovala se do finále v kategoriích Film (nejlepší využití pro společenské dobro), Pozitivní světový dopad a v nových kategoriích Signal/Noice a The G100 Inspiration Award.

Kampaň odstartovala v listopadu loňského roku a reagovala na rostoucí výskyt domácího násilí, které dlouhodobě představuje závažný společenský problém.

„Mám velkou radost z toho, že se na shortlist dostaly čtyři ze čtyř našich přihlášek. Jakmile mezinárodní porota zařadí naši práci mezi kvalitní práce z celého světa, tak nás to samozřejmě velice těší a už jen místo na shortlistu považuji za velký úspěch,“ říká k tomu Petra Jankovičová, spolumajitelka agentury Triad Advertising.

Když horor pomáhá

Spot, jímž odstartovala dlouhodobá iniciativa společnosti IKEA pro boj s domácím násilím, vytvořil Triad spolu s produkční společností Bistro Films, režíroval ho Marek Partyš. Kampaň vznikala také v úzké spolupráci s Koalicí NeNa, která sdružuje specializovaná centra pro ženy zažívající násilí ROSA, proFem a Acorus.

„Veškerá ocenění jsou pro nás impulzem do další práce a příležitostí, jak zvýšit povědomí o domácím násilí. Těší nás, že kromě NYF se nám podařilo s našimi partnery dotáhnout do konce i změnu zákona, která výrazně upravuje práva obětí domácího násilí a kterou tento týden podepsal prezident,“ uvedl k umístění na shortlistu Marek Vomočil, PR lead společnosti IKEA pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Jankovičová k tomu ještě dodává: „Tématem a kampaní žijeme už víc než půl roku a spolupráce v boji proti domácímu násilí pro IKEA pro nás ani zdaleka nekončí.“

O změnu zákona, který ve své předcházející podobě beze změny existoval více než dvacet let, se neziskové organizace pokoušely už celé roky. Této změny se podle Jankovičové podařilo dosáhnout během necelých šesti měsíců i díky spojení koalice neziskovek NeNa s IKEA a jejich společné práci. „Z mého pohledu i tato věc dokazuje, že firmy, které mají hluboce zakořeněné hodnoty, mohou silou své značky měnit společnost k lepšímu,“ uzavírá spolumajitelka Triadu.

Jídlo až do hry

V kategorii Print (pro produkty a služby) má nominaci kampaň od DDB Prague pro McDonald’s. Projekt Whatev3r Doors pro službu McDelivery byl cílený na „gamery“ a vizuály odkazovaly na prostředí videoher, k nimž si hráči jídlo objednávali. Objevily se v populárních časopisech Score a Level, ale třeba i na venkovních plochách.

„Sám jsem vášnivý gamer, a tak vím, že když se do hry opravdu ponoříte, nemáte pomyšlení na to od ní odcházet. Tak jsme přišli s nápadem, že můžeme McDelivery doručit i ke dveřím, u kterých ve videohře právě jsou,“ uvedl šéf DDB Prague Darko Silajdžić v klipu, který projekt představuje.

Součástí kampaně byly tři vizuály reprezentující jedny z nejpopulárnějších herních prostředí – sci-fi, středověk a peklo. Aby fotografie odpovídaly stále realističtějším videohrám, pomohl s jejich produkcí digitální umělec Tomáš Müller. „Detaily jsou až neuvěřitelné. Dejte si na to čas, vizuály si přibližte a pokochejte se,“ dodala art directorka Chloé Vomscheid.

Plakát, co „vystoupal“ na K2

V kategorii Venkovní reklamy (pro produkty a služby) se pak na shortlistu New York Festivals Advertising Awards zaznamenala úspěch i agentura VCCP s projektem „Plakát, který stoupal na K2“. Ten vznikl pro dokumentární film K2 vlastní cestou, jenž sledoval úspěšnou výpravu první Češky na tuto horu, Kláry Kolouchové.

„Řekli jsme si, že takový neobyčejný úspěch si zaslouží i neobyčejný plakát,“ uvádí k tomu agentura.

Ve VCCP tedy simulovali podmínky náročného výstupu a na plakátu se tak ukázalo, jaké to je projít vichřicí, extrémním slunečním zářením i chladem, lavinou či nedostatkem kyslíku.

Foto: Youtube.com | Ikea, DDB Prague

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.