Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: YYY agency
Marketing

Agentura Brain One mění název i vedení

Jakub Křešnička21. 6. 202121. 6. 2021

„Máme ve skupině velké plány,“ říkají Adéla Červínová a Lukáš Krčil z agentury, která se nově jmenuje YYY agency.

Agentura Brain One se nově jmenuje YYY agency a má i novou doménu yyy.cz. Stejně tak rodina společností, kam spadá Bumerang Film, Spoj.se či startup Hedepy, je nově YYY family. „Y“ se vyslovují anglicky jako „Why“ (v češtině „proč“). „Název nás vystihuje otázkami, které klademe našim klientům, až jsme jim tím občas nepříjemní,“ říká Adéla Červínová, která se nově stává šéfkou YYY agency. „Máme ve skupině velké plány,“ doplňuje Lukáš Krčil, jenž se posouvá do vedení skupiny.

Proč jste se pustili do rebrandingu?

Lukáš Krčil (L. K.): Název Brain One jsme už trochu přerostli. Ve skupině máme velké plány, rozkračujeme se do více oblastí a potřebujeme značku, která by nás v tom podpořila. Zároveň jsme agentura, které firmy volají, když chtějí uvést nový brand. Proto jsme chtěli, aby naše značka byla originální a ochranitelná, v Evropě jsou přece jen v oblasti marketingu desítky firem s podobným názvem. I agenturní skupina, nově YYY family, se rozrůstá. Nezůstáváme jen u marketingu, loni jsme například založili startup Hedepy, který se zabývá online psychoterapií.

Proč zrovna YYY?

L. K.: To byla velká debata, prošli jsme snad stovky názvů. Nové jméno poprvé řekl během brainstormingu Martin Zdražil, jeden z našich zakladatelů a šéf strategie. Jméno nás vystihuje tím, že se při práci pro klienty ptáme na správné otázky. Třeba proč nemohlo být v případě CZC předností, že je dvojkou na trhu? Proč by Direct nemohla být komunikována jako normální pojišťovna?

Adéla Červínová (A. Č.): Jako strategická marketingová agentura se pořád na něco doptáváme, až jsme tím některým klientům nepříjemní. Chtěli jsme být originální, vybočovat ze zažitých agenturních pořádků. Každé Y u nás navíc představuje jeden z pilířů specializace. Prvním jsou stratégové, dalším kreativci a třetím projektové a finanční řízení.

Nebojíte se, že název lidé budou vyslovovat českým „yyy“?

L. K.: Jsme trochu nervózní, jako při každém rebrandingu. Za těch sedm let jsme v Česku ale udělali přes 300 značek, takže máme plán komunikace, díky němuž si lidé snáz zvyknou. Náš kreativní tým připravil i videomanifest. V něm se zhmotňuje, kdo jsme a budeme, i proč se měníme. Podílela se na něm celá YYY family — Bumerang dělá produkci a „motion“, Spoj.se pomáhalo s grafickými výstupy.

A. Č.: Spot bude součástí digitální kampaně, kterou přednostně uvidí naši partneři a klienti, pak média a dál bude nasazena na LinkedIn, Facebook či YouTube. Nebojíme se nepochopení názvu YYY, vystihuje nás.

Jak se s názvem mění identita?

L. K.: Změna názvu je výrazná, hledali jsme něco, co by zůstalo a navazovalo na historii Brain One. Během jednoho z brainstormingů designérka Katka Soukupová vzala stupínek vítězů z loga Brain One a otočila ho do tvaru Y. Tak jsme se dostali k novému vizuálu, který je pořád autentický. Když se značka při rebrandingu úplně odřízne od své historie, bolí to.

A. Č.: Byť je identita nová a doplnili jsme barvu do RGB spektra, pořád nás v tom poznáte. Stupínek a Y uvidíte v různých podobách v našich kancelářích, na stolech, lustrech …

S rebrandingem jsou spojené i organizační změny, o co půjde?

A. Č.: Já se po Lukášovi ujímám vedení agentury. Zatím zůstávám i na židli account directora, ale máme na to místo u nás kandidáty, brzy se to vytříbí. Další ze zakladatelů Martin Zdražil, jenž je šéfem strategie a teď se více věnoval Hedepy, bude výhledově hlavním „kopilotem“ agentury spolu se mnou.

L. K.: Já se posouvám do vedení YYY family, budu se více věnovat Hedepy, s nímž budeme díky velké investici expandovat do zahraničí. Podobně se bude k Hedepy posunovat další z majitelů a našich hlavních stratégů Roman Zámečník. Pořád ale zůstáváme v „boardu“ YYY agency, budeme k dispozici. Adéla už nám její směr pomáhala nastavovat loni a postupně si na novou roli zvykala.

Celý rozhovor si můžete přečíst v aktuálním vydání časopisu Marketing & Media, které vyšlo v pondělí 1. června 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Aby vám reklama správně zafungovala

Starší článek

Kartáček značky Philips Sonicare se sám představí influencerům i zákazníkům

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB

Tým bude vytvářet brandovou strategii i ATL kampaně. Christopha Wechslera doplňují Jiří Kirchner z DDB, Lucie Vestfálová z Made by Vaculik a Martin Gluvňa.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

PR klub zavádí institucionální členství

Pravidelné shromáždění PR klubu potvrdilo složení výkonného výboru a schválilo nové typy členství i možnosti benefitů.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

Alza a Heureka obnovují spolupráci

Alza.cz a Heureka.cz po dubnovém spuštění kooperace na Slovensku obnovují vzájemnou spolupráci i v české verze srovnávače. 
29. 6. 202229. 6. 2022
Kampaně

Mobilní aplikace Patron GO spustila první velkou online kampaň

V první velké online kampani Aplikace Patron GO se její tvůrci zaměřují na podporu finančního zdraví Čechů. Stojí za ní agentura NESSO films a hlavním…
29. 6. 202229. 6. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška
Matt Okša řídí marketing Binance pro Českou republiku

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.