Foto: Zalando

Babičky v street módě, růžová pro kluky. Zalando zavádí „Zerotypes“

24. 2. 2020 13:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zalando, přední evropská platforma pro módu a životní styl, dává ve své nejnovější kampani sbohem zažitým stereotypům, které jsou podle ní jednou z posledních překážek limitujících diverzitu. Zalando představuje nový a svobodnější výraz – Zerotypes.

Zalando uvádí pojem Zerotypes v odvážné a hravé kampani s cílem vyvolat diskuzi nad přežitými kulturními stereotypy, které ve společnosti stále přetrvávají. Hlavním sloganem reklamy, která běží od 24. února, je „Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes.“

Ve studii Zalanda, která proběhla ve spolupráci s YouGov na vybraných trzích, 89 % respondentů uvedlo, že stereotypy v dnešní společnosti stále mají své místo, 47 % dokonce deklaruje, že jsou přítomny víc než kdy dřív. Velká část oslovených viní především média – 57 % vidí problém ve filmech a seriálech, 60 % v reklamách. Z toho důvodu se Zalando vydává na cestu za změnou způsobu, jakým móda a reklama zákazníky omezuje, a vyzývá je k oslavě jejich vlastního „Zerotype“ JÁ.

Doprovodný klip „Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes.“

„Jako přední evropská platforma s módou s více jak 29 miliony zákazníků rozumíme široké škále různých individuálních stylů a věříme, že stereotypy v dnešní moderní společnosti již nemají místo,“ komentuje Dawid Pożoga, Market Lead CZ společnosti Zalando. „V naší jarní kampani 2020 chceme oslavovat ‚Zerotypes‘ a víru, že lidé by měli existovat takoví, jací jsou, bez jakékoliv typologie, očekávání či limitů, které by je snad měly definovat.“

Kampaň pro Zalando vytvořila londýnská agentura Mother a režie se ujali Leila & Damien z Blink. Televizní reklama je středobodem celé kampaně a poběží v televizi i na sociálních médiích. Transformována bude i do tisku, OOH nebo v rámci vlastních komunikačních kanálů Zalanda.

„Růžová je pro holky“. Stereotyp, s nímž Zalando v nové kampani pracuje.

Foto: Zalando

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.