Jen jedna plastová kartička místo mnoha jiných? Card-linked marketing se na to cítí

24. 7. 2017 00:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nahradit věrnostní kartičky různých obchodníků jednou jedinou platební kartou? Takovou ambici si klade společnost Dateio s pomocí takzvaného card-linked marketingu.

Ten funguje tak, že klienti bank dostávají slevové nabídky přímo na svůj počítač nebo mobil. Nabídky jsou zasílány na základě jejich preferencí, takže jsou „šité na míru“. Pokud se jim nabídka líbí, tak si slevu kliknutím v aplikaci aktivují. Pak už jen stačí platební kartou od dané banky v obchodě nebo na internetu zaplatit. Ušetřenou částku banka zákazníkovi automaticky proplatí zpět na účet.

Sleva diskrétně

Nejznámější tuzemskou existující službou card-linked marketingu je program U-šetřete, který provozuje UniCredit Bank. Důvod pro její spuštění zhruba před rokem a půl byl ten, že banka chtěla se svými zákazníky pracovat více na individuální bázi. Podle Petra Plocka, tiskového mluvčího této banky, program U-šetřete nyní využívá zhruba každý čtvrtý klient.

„Díky automatizovanému procesu si klient nemusí o slevu říkat. Sleva se automaticky spáruje s transakcí a klient peníze dostane zpět na kartu, kterou k transakci využil,“ vysvětluje Plocek. Z doposud dostupných čísel prý vyplývá, že zákazníci, kteří využili alespoň jednu nabídku z programu U-šetřete, pak platební kartu využívají stále častěji.

Aby měl card-linked marketing smysl a mohl nabízet slevy klientům podle jejich požadavků, je potřeba, aby do něj bylo zapojeno co nejvíce obchodníků. „V České republice naši platformu využilo dosud více než 200 obchodníků, z nichž 80 procent se k nám vrací opakovaně díky velmi dobrým výsledkům,“ zmiňuje Ivan Dovica, spoluzakladatel Dateia.

Mezi poskytovatele slev prostřednictvím této platformy patří Shell, Hervis, Knihy Dobrovský, Fann parfumerie, Leo Express nebo Pizza Coloseum. Dřív firma Dateio obchodníky oslovovala sama prostřednictvím svého obchodního týmu. „Dnes už nás obchodníci kontaktují i sami, například díky referencím nebo jako klienti některé ze spolupracujících bank,“ říká Dovica.

Zájem i v Rumunsku

Podle Ivana Dovici je největší přidanou hodnotou card-linked marketingu možnost cílení slev na různé segmenty klientů a následné vyhodnocování úspěšnosti kampaní. K tomu firma Dateio, která inkasuje provize od obchodníků, využívá transakční data klientů bank, ovšem jen anonymní. „Dokonce poskytujeme reporting v reálném čase,“ říká. „Ohlasy od klientů jsou pozitivní a i my jsme se službou spokojeni,“ pochvaluje si Petr Plocek.

Card-linked marketing je podle Ivana Dovici nejrozšířenější v USA. V Evropě je lídrem Velká Británie. V České republice platformu společnosti Dateio kromě UniCredit Bank testují další dvě banky. O spuštění je zájem i v Rumunsku.

Nahradí card-linked marketing zavedené věrnostní systémy obchodníků?
Foto: UniCredit Bank

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení