Foto: ČKP / Vláďa Videos

Nejsme z plechu, varuje kampaň uživatele koloběžek

6. 7. 2022 07:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Projekt České kanceláře pojistitelů upozorňuje, jak se vyvarovat problémům na koloběžkách. Spolupracuje s influencery Vláďa Videos a Nevídanej Kořen.

Z oficiálních statistik nehodovosti za rok 2021 vyplývá, že na českých silnicích při více než čtyřech tisících nehodách zemřelo 43 cyklistů. Mezi cyklisty se počítají i uživatelé koloběžek a e-koloběžek, a proto pod taktovkou České kanceláře pojistitelů (ČKP) vznikla kampaň s názvem „Nejsme z plechu“.

„Koloběžky jsou dnes už zcela běžným dopravním prostředkem, stejně jako třeba kola. Zatímco na kole jsme si ale už zvykli nosit ochranné prvky, u koloběžek jako bychom na bezpečnost zapomínali. Zejména moderní elektrokoloběžky ale často dosahují rychlostí srovnatelných s běžnými koly, někdy dokonce i vyšších. Jet na elektrokoloběžce bez přilby je tak nesmyslný hazard nejen se zdravím, ale často bohužel i se životem,“ uvedl Jan Matoušek, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů.

Jednou z tváří projektu je také Vladimír Kadlec, známější pod svou influencerskou značkou Vláďa Videos. Na YouTube ho sleduje 716 tisíc odběratelů. „Svojí tvorbou se zaměřuji právě na mladou generaci uživatelů sociálních sítí a možnost je nejen pobavit, ale také jim předat informace, které jim třeba mohou zachránit zdraví nebo život. To mi přijde perfektní,“ řekl známý influencer.

Michal Humeček alias youtuber Nevídanej Kořen je také tváří kontaktní kampaně. Bude mít pod taktovkou hlavně TikTok, kde má 396 tisíc fanoušků a u svých videí 144 miliónů zhlédnutí.  „Máme za sebou první úspěšnou besedu se žáky Základní školy Emy Destinnové v Praze 6. Je to skvělá příležitost, jak se mladým přiblížit na co možná „nejkratší“ vzdálenost a snížit tak bariéru, která předávání informací o bezpečnosti na silnicích tradičně brání,“ uvedl youtuber.

„Velkou roli u příčin nehod zaviněných cyklistou hraje jeho věk. Děti a mladí cyklisté do 24 let zaviní 29 procent nehod nedáním přednosti v jízdě. Naproti tomu u dospělých cyklistů je nedání přednosti příčinou jen 12 procent nehod, které způsobí. Je zřejmé, že řidičská zkušenost a znalost dopravních předpisů pomáhají dospělým cyklistům lépe zvládat dopravní situace,“ dodal Marek Sibal, datový analytik Portálu nehod. Právě z toho důvodu míří kampaň Nejsme z plechu právě na mladší generaci účastníků silničního provozu.

Na nových webových stránkách nejsmezplechu.cz je možné nalézt informace, jak se správně chovat na koloběžkách a e-koloběžkách a čemu se naopak při jejich používání vyhnout. Cílem kampaně je pomocí webu, sociálních sítí a kontaktní a mediální kampaně upozornit na nejčastější chyby, kterých se jezdci dopouštějí. Z pohledu zákona je každý uživatel koloběžky cyklista a z toho vyplývají adekvátní povinnosti. Každý koloběžkář, kterému ještě nebylo 18, musí ze zákona používat helmu. K jízdě by měl využívat primárně cyklostezky a cyklopruhy. Mezi evergreeny přestupků patří jízda ve dvou a pití alkoholu před jízdou, což jsou jedny z nejčastějších příčin nehod na koloběžkách.

Foto: ČKP / Vláďa Videos

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.