

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň
Kopřivnická automobilka zvyšuje výrobu a naráží na problém s nedostatkem pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
Tatra Trucks je v situaci, kdy jí výrazně roste objem zakázek, a zároveň řada klíčových zaměstnanců dosahuje důchodového věku. Proto se rozhodla spustit náborovou kampaň „Tatra hledá 500 zaměstnanců“. Zhruba polovinu mají tvořit kvalifikovaní obráběči kovů, automechanici, lakýrníci, elektromechanici, konstruktéři a programátoři. Druhou polovinu by měli tvořit nekvalifikovaní zaměstnanci na pozice ve výrobě i logistice, které si Tatra vychová.
Nasazení kampaně, která začala 23. května, je v plánu zatím na červen. Objeví se na sociálních sítích a billboardech v okolí Kopřivnice. Inzerce se objeví i regionálním tisku a rozhlase, konkrétní nasazení se zatím dolaďuje. PR pro kampaň připravuje agentura PP Partners, která ve spolupráci s Tatrou řeší i nákup médií.
Součástí kampaně je i nový personální web značky chcidotatry.cz, který Tatra vytvořila ve spolupráci se společností Sherwood Digital. I na webu se objevují krátké spoty „práce v Tatře“, v nichž sebe a své profese představují zaměstnanci Tatra Trucks. Koncept videí, kterých bude přibývat, je od Tatry samotné a natočila je novojičínská společnost Gate Television.
Tatra věří, že dokáže zaměstnance získat nejen díky mzdě a benefitům, ale i díky atraktivní práci a silné značce. Proto bude jedním ze sloganů náborové kampaně k získání 500 zaměstnanců otázka: Hledáš něco víc než jen práci? Komunikovat chce i klíčové hodnoty jako patriotismus, podporu tradice a historie, vlastní výrobky a to, že hledá „lidi, ne roboty“.
„Tatra je unikátní v tom, že není subdodavatel ani montovna. Vyrábíme finální výrobek s vysokou přidanou hodnotou. Naši zaměstnanci nestojí u pásu, kde dělají stále stejnou činnost. Mají pestrou práci a naučí se více profesí. Pro někoho je atraktivní i možnost práce v zahraničí, protože pomáháme našim zákazníkům po celém světě,“ upozornila Natálie Linhartová, HR ředitelka Tatry, která upozornila i na to, že společnost hledá vzácné profese jako elektromechaniky a elektro-konstruktéry i programátory.
Vzhledem k situaci na trhu se ke kampani Tatry Trucks připojily i další firmy, které působí v areálu kopřivnické automobilky. Tatra Defence Vehicle očekává více zakázek vzhledem ke konfliktu na Ukrajině a zvýšené potřebě posílit obranyschopnost nejen České republiky. Společnost Tawesco z Promet Group již realizuje navýšené poptávky stávajících i zcela nových strategických zákazníků, mimo jiné také samotné Tatry. Podobná je situace ve firmě Tatra Metalurgie, dceřiné společnosti Tatry Trucks. Vedle nárůstu produkce tamní kovárny a slévárny dochází ve firmě k realizaci ekologizace slévárny, což je rozsáhlý projekt za několik set milionů korun. Jeho součástí bude kromě odprášení provozu také pořízení nových tavících pecí a nové formovací linky. Pro všechny zmíněné společnosti platí pravidlo, že polovina nových zaměstnanců bude kvalifikovaná, zbylé si firmy samy zaučí.
Podobné zprávy


Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie


Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia


Billu Česká republika řídí Liam Casey

