Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

26. 5. 2022 10:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Kopřivnická automobilka zvyšuje výrobu a naráží na problém s nedostatkem pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.

Tatra Trucks je v situaci, kdy jí výrazně roste objem zakázek, a zároveň řada klíčových zaměstnanců dosahuje důchodového věku. Proto se rozhodla spustit náborovou kampaň „Tatra hledá 500 zaměstnanců“. Zhruba polovinu mají tvořit kvalifikovaní obráběči kovů, automechanici, lakýrníci, elektromechanici, konstruktéři a programátoři. Druhou polovinu by měli tvořit nekvalifikovaní zaměstnanci na pozice ve výrobě i logistice, které si Tatra vychová.

Nasazení kampaně, která začala 23. května, je v plánu zatím na červen. Objeví se na sociálních sítích a billboardech v okolí Kopřivnice. Inzerce se objeví i regionálním tisku a rozhlase, konkrétní nasazení se zatím dolaďuje. PR pro kampaň připravuje agentura PP Partners, která ve spolupráci s Tatrou řeší i nákup médií.

Součástí kampaně je i nový personální web značky chcidotatry.cz, který Tatra vytvořila ve spolupráci se společností Sherwood Digital. I na webu se objevují krátké spoty „práce v Tatře“, v nichž sebe a své profese představují zaměstnanci Tatra Trucks. Koncept videí, kterých bude přibývat, je od Tatry samotné a natočila je novojičínská společnost Gate Television.

Tatra věří, že dokáže zaměstnance získat nejen díky mzdě a benefitům, ale i díky atraktivní práci a silné značce. Proto bude jedním ze sloganů náborové kampaně k získání 500 zaměstnanců otázka: Hledáš něco víc než jen práci? Komunikovat chce i klíčové hodnoty jako patriotismus, podporu tradice a historie, vlastní výrobky a to, že hledá „lidi, ne roboty“.

„Tatra je unikátní v tom, že není subdodavatel ani montovna. Vyrábíme finální výrobek s vysokou přidanou hodnotou. Naši zaměstnanci nestojí u pásu, kde dělají stále stejnou činnost. Mají pestrou práci a naučí se více profesí. Pro někoho je atraktivní i možnost práce v zahraničí, protože pomáháme našim zákazníkům po celém světě,“ upozornila Natálie Linhartová, HR ředitelka Tatry, která upozornila i na to, že společnost hledá vzácné profese jako elektromechaniky a elektro-konstruktéry i programátory.

Vzhledem k situaci na trhu se ke kampani Tatry Trucks připojily i další firmy, které působí v areálu kopřivnické automobilky. Tatra Defence Vehicle očekává více zakázek vzhledem ke konfliktu na Ukrajině a zvýšené potřebě posílit obranyschopnost nejen České republiky. Společnost Tawesco z Promet Group již realizuje navýšené poptávky stávajících i zcela nových strategických zákazníků, mimo jiné také samotné Tatry. Podobná je situace ve firmě Tatra Metalurgie, dceřiné společnosti Tatry Trucks. Vedle nárůstu produkce tamní kovárny a slévárny dochází ve firmě k realizaci ekologizace slévárny, což je rozsáhlý projekt za několik set milionů korun. Jeho součástí bude kromě odprášení provozu také pořízení nových tavících pecí a nové formovací linky. Pro všechny zmíněné společnosti platí pravidlo, že polovina nových zaměstnanců bude kvalifikovaná, zbylé si firmy samy zaučí.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení