Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Kampaně

Srovnávací rohlíková přestřelka pokračuje

Jakub Křešnička6. 5. 20226. 5. 2022

Řetězec Tesco se ohradil proti ohrazení Rohlik.cz, kterému vadí kampaň „Nenechte se opít…“, podle níž je iTesco levnější. Ta vznikla kvůli tvrzení Rohlíku, že jsou u něj nákupy výhodné.

Některé digitální kampaně éterem profrčí bez povšimnutí, poslední kampaní Tesca se žije už týden. Řetězec v ní láká na nákupy přes iTesco se sloganem „Nenechte se opít…“ a obrázkem rohlíku. Kampaň reagovala na tvrzení online prodejce Rohlik.cz, že jsou u něj nákupy stejně výhodné jako u konkurence.

Tesco rychle sestavilo nákup vycházející ze spotřebního koše ČSÚ, třikrát nakoupilo až 37 artiklů dostupného zboží na obou portálech, a na speciální microsite zveřejnilo výsledky, podle nichž iTesco vychází v průměru o třináct procent levněji. Takový údaj používá v krátkých spotech a bannerech kampaně.

Rohlík se proti kampani průběhu týdne ohradil s tím, že je výsledek nákupů konkurenta tendenční kvůli využití mnoha produktů, které mělo Tesco ve slevě. „My jsme naopak minulý týden porovnávali zboží tak, aby podmínky byly stejné pro všechny a nákupní koš korespondoval s tím, co nakupuje typická česká rodina,“ uvedla mluvčí Rohlíku Lutfia Volfová pro média s tím, že kampaň považuje za neférovou a řeší se další kroky s právním oddělením.

Zdroj: iTesco.cz/srovnani

Jak je vidět na snímku obrazovky z webu kampaně Tesca, který zachycuje část rozsáhlého nákupního seznamu, největší rozdíly jsou u velkých položek se slevou. Jde například o kilo krájeného sýra Eidam, kde rozdíl činí téměř 101 korun, tedy zhruba třetinu z výsledného rozdílu celkového nákupu.

Nechme stranou, že v tomto košíku je po kilu sýra, banánů, papriky či hroznového vína, ale jen jeden symbolický rohlík – ostatně u něj cena vycházela stejně. Tesco mělo ve slevě 11 z 37 produktů, zatímco Rohlik.cz jen jeden. Tesco zároveň emotikony označovalo vlastní sortiment vycházející levněji, u konkurenta to samé v přehledu neudělalo.

Proti obvinění z tendenčního výběru se ale Tesco v pátek 6. dubna ohradilo. „Nedělitelnou součástí maloobchodního prodeje jsou i akční nabídky, takzvané promoce, které tvoří přibližně polovinu všech prodejů v rámci České republiky. Z toho logicky plyne, že nedílnou součástí těchto online nákupů byly také akční nabídky,“ uvedla Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka Tesco.

Čtěte také
Řetězce rozšiřují rostlinné řady. Zdražit je navzdory inflaci nechtějí

Přestřelku konkurentů se mezitím pokusil rozetnout deník E15, který udělal vlastní srovnávací nákup. Do něj vedle portálů iTesco a Rohlik.cz pro jistotu zařadil i Kosik.cz. „Během nákupu byl kladen velký důraz na to, aby žádná z položek nebyla ve slevě ani na jednom z vybraných e-shopů, a také proto se výběr zúžil na dvacet položek z původně zamýšlených 37,“ píše E15 v článku ve vydání z 5. května. Z tohoto srovnání vyšlo sice nejlevněji iTesco, ale rozdíl oproti nákupu na Rohlik.cz činil ve srovnání s kampaní podstatně nižších 3,81 procenta (Kosik.cz pak byl o 8,17 procenta dražší než Rohlik.cz).

Zavřít reklamu

TikTok přidává možnosti pro reklamu

Starší článek

Mediální domy zkoušejí i netradiční způsoby výdělku

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Už jste viděli vše? Nike se Spikem Lee slaví padesátiny

Na oslavu 50. narozenin přizval sportovní gigant Nike známého režiséra Spika Leeho, aby režíroval a hrál v nejnovější reklamě, která se ptá diváků:…
19. 5. 202219. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.