Foto: Carulla

Do boje s plýtváním jídlem vytáhly Ogilvy a Carulla

12. 5. 2022 07:05

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Systém čerstvosti, díky kterému po nákupu déle vydrží ovoce a zelenina, představil kolumbijský obchodní řetězec se svou agenturou. Zapojit chtějí i konkurenci.

Každý rok se na světě vyplýtvá 715 milionů tun jídla. To je problém, k jehož řešení se rozhodl přispět prémiový kolumbijský řetězec Carulla, který s pomocí agentury Ogilvy Colombia představil Systém čerstvosti (Sistema Fresco – Fresh System).

Projekt vychází z toho, že některé druhy ovoce a zeleniny přirozeně produkují Ethylen, který přispívá ke zrání, ale zároveň komplikuje jejich uskladnění. „Přemýšleli jsme, jak o tom zvýšit povědomí, a jak můžeme edukovat veřejnost, aby to mělo co největší pozitivní dopad,“ uvedl Daniel Ávila, výkonný kreativní ředitel Ogilvy Colombia.

Čtěte také
Udržitelné ceny startují přihlašování

Spolu s nutričními experty zástupci agentury a řetězce sestavili přehled, do něhož v abecedním pořadí seřadili druhy ovoce podle produkce Ethylenu. Tím se ukazuje, co je možné skladovat dohromady, a co je třeba držet zvlášť. Ikonky ovoce v systému zároveň barvou jednoduše odkazují na to, které druhy patří do lednice, mrazáku, nebo jim stačí pokojová teplota.

Projekt představuje spot ve španělštině s anglickými titulky:

Systém čerstvosti je zároveň k dispozici na speciálním webu, v digitálu a na sociálních sítích řetězce Cerulla. Informační materiály jsou pak k samozřejmě k mání i v jednotlivých obchodech.

Udržitelnost bereme vážně a zabýváme se i problémem, který představuje plýtvání jídlem. Zákazníkům chceme pomoci udržet ovoce a zeleninu co nejdéle čerstvé a tím pomoci i životnímu prostředí,“ uvedla k projektu marketingová manažerka řetězce Nicole Kabierschke.

Projekt má být stálou aktivitou řetězce, který zároveň vyzval své konkurenty, aby iniciativu zapracovali do svých udržitelných programů.

Čtěte také
VIDEA: Ceny Grand Clio rozdány! Nejvíce jich získal zkažený burger

Foto: Carulla

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení