Foto: The Trussell Trust / The Or

Přídělové balíčky k prvním Vánocům po brexitu

23. 12. 2021 07:12

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na pomoc britským potravinovým bankám vymyslela agentura The Or kampaň, která si střílí ze zpráv o nedostatku zboží.

Nedostatek vánočních stromků. Chybějící čokoláda v regálech obchodů kvůli problémům s dovozem a logistikou. Nebo třeba nedostatek brambor kvůli chybějícím zahraničním dělníkům. Podobné zprávy se ve Velké Británie objevují od jejího vystoupení z Evropské unie a starosti o nedostatek zboží má před prvními Vánocemi po brexitu 60 procent obyvatel Spojeného království.

Toho využila londýnská agentura The Or, která přišla s kampaní „vánočních brexitových přídělových balíčků“. Najít se dá v nich třeba větvička vánočního stromku, tabulka čokolády, brambora, mini lahev vína, lahev vody, role toaletního papíru nebo třeba plechovka benzínu.

Balíčky doprovázejí čárové kódy ve znění M3RRY5H1TMA5, 5T1LL3UR0P3AN nebo 80R3D0F8R3X1T, nebo třeba citáty „celebrit“. „All I want for Christmas is EU. And this,“ „uvedla“ třeba Maria Carey, zpěvačka na svatbách z Merseyside.

Kampaň se objevuje na sociálních sítích a ve venkovní reklamě. Nejde jí ale přímo o prodej balíčků, nýbrž o podporu organizace The Trussell Trust, která provozuje 1200 potravinových bank ve Spojeném království. Pomáhá zhruba 14 milionům lidí žijícím v chudobě, včetně 4,5 milionu dětí. Organizace očekává, že letošní Vánoce budou zatím nejnáročnější, prozatím bylo totiž tento rok rozděleno o 33 procent více potravinové pomoci než v roce 2020.

„Doufáme, že lidi černý humor kampaně pobaví. Byla zábava vytvářet něco takového po roce plném hrozivě znějících titulků. S dopady brexitu se během těchto svátků setká každý, ale snad se i díky kampani zasměje, až bude u sváteční večeře poslouchat litanie příbuzných z řad zastánců brexitu,“ uvedli Amy Fasey a Jacob Hellstrom, kreativci v agentuře The Or.

Foto: The Trussell Trust / The Or

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.