Foto: ADC, Prague Pride / Guts Prague

Podívejte se na nejlepší kampaně léta podle sedmé AdParády

30. 9. 2021 07:09

— Mohlo by vás zajímat —

O2 a Air Bank prohlubují spolupráci s platformou Unity

Věrnostní platforma Unity navazuje na dřívější spolupráci O2 a Air Bank, do budoucna se přidají další společnosti ze skupiny PPF.

Reklama
SDG

V reklamní hitparádě ADC s podtitulem Těžký život kreativce porotu nejvíce zaujala kampaň na letošní ročník soutěže ADC Czech Creative Awards.

Těžký život kreativce představuje letošní sedmé pokračování reklamní hitparády českého Art Directors Clubu. Speciální „dvojdíl“, v němž jsou hodnoceny kampaně za oba letní měsíce, se odehrává v prostorách agentury DDB Prague a moderátoři Miky a Wilhelm v něm vystupují v „nezvyklých“ rolích agenturních kreativců. Šéfa jim hraje stand-up komik Martin Jirman. Produkci zajistila společnost WeAre Productions.

Role režiséra se ujal další kreativec – David Suda. Ten je nejen přímo šéfem kreativy v agentuře WMC/Grey, která v aktuální hitparádě získala s kampaní pro HoppyGo druhé místo, ale i předsedou českého Art Directors Clubu, jehož kampaň na letošní ročník soutěže ADC Czech Creative Awards porotci pasovali v AdParádě na nejlepší projekt léta. V jednom ze spotů kampaně si navíc i sám „zahrál“.

Na top reklamy léta se můžete podívat níže, posuzovala je porota ve složení:

  • Jan Marcinek, strategic planner v Boomerang Communication
  • Petra Saktor, ředitelka personalizace v Avastu
  • Jakub Sodomka, design lead v SDMK Design Czech
  • Roman Bayguzov, senior art director v Ogilvy
  • Denisa Findejsová, brand manažerka značek Braník & Staropramen, Pivovary Staropramen
  • Hana Mára, freelance senior creative
  • Martin Jirman, stand-up komik

Zde se ještě můžete podívat na bonusové video s rozhovorem s tvůrci vítězného projektu:

Top kampaně léta

1. místo: ADC Czech Creative Awards od Martina Svetlíka a Michaely Pechanové pro ADC

Kampaň k letošnímu ročníku ADC Czech Creative Awards vytvořil kreativní tým ve složení Michaela Pechanová, Martin Svetlík a Richard Axell spolu s produkcí NICE! a jejím režisérem Václavem Krbůškem. Na vizuálech fotografa Ondřeje Szollose se svými minulými úspěchy v soutěži chlubí členové ADC. V rámci konceptu Nas*r všechny jsou vizuály výrazně poničené více či méně vulgárními kresbami méně úspěšných kreativců.

Komentář porotce: „Přiznejme si, že srovnávat tuto kampaň pro ADC s komerčními kousky je trochu nefér. A přiznejme si zároveň, že tato kampaň pro ADC je prostě top. A ještě aby ne. Zdravím kreativní tým a smějíc se tleskám!“

Petra Saktor, ředitelka personalizace v Avastu

2. místo: Auta od lidí. Pro lidi. Od WMC/Grey pro HoppyGo

Letní kampaň představuje klíčové výhody online zápůjčky aut přes škodováckou platformu HoppyGo a chce dále rozšířit povědomí o peer-to-peer carsharingu na všech trzích, kde působí. Kampaň je určená pro online prostředí. Protagonistou je herec Kryštof Krhovjak, který v trojroli ztvárnil rodinku potýkající se s typickými problémy na cestách. Koncept pochází z agentury WMC/Grey, realizaci spotu zajistila produkce Darq studio, režii vedl Jakub Machala.

Komentář porotce: „Musím říct, že si agentura fantasticky poradila s hardsellovým sdělení a nabídku HoppyGo přeměnila na několik zábavných twistů. Krásně to frčí a závěrečná ‚Hoppy‘ tečka se mi zaryla rychle do hlavy, že si i pár dní po zhlédnutí pamatuji značku. Pěkná práce.“

Jan Marcinek, strategic planner v Boomerang Communication

3. místo: Každá kapka má smysl od Boomerang Communication pro Radegast

Radegast patří dlouhodobě ke světové špičce pivovarů s nejnižší spotřebou vody při výrobě piva. Proto se také boj o vodu a její udržení v krajině dlouhodobě promítá do aktivit a komunikace této značky. Znázorňuje to v novém reklamním spotu Každá kapka má smysl. Spot připravila agentura Boomerang Communication, režie se ujal Juraj Janiš a produkci zajistil Boogie Films. Součástí kampaně je ledová socha v Beskydech.

Komentář porotce: „Líbí se mi, že kampaň navazuje a drží „mužnost“ a silná atmosféra, která je v komunikaci Radegastu vidět konzistentně už dost dlouho, a která funguje. Osobně jsem zvědavá, jestli se kampaň spojená s problematikou vody bude někam posouvat, nebo je to „one of“ tohoto roku, protože na tom podle mě stojí její celá uvěřitelnost.“

Denisa Findejsová, brand manažerka značek Braník & Staropramen, Pivovary Staropramen

4. místo: Sportovní léto – Ať vám to běhá od Saatchi & Saatchi pro T-Mobile

T-Mobile nasadil letní kampaň, s českými olympioniky, ve které připomínal jejich úspěchy a zároveň vybízel k aktivnímu trávení léta. Koncept kampaně pracuje se sportovním pojetím běžných denních činností a představuje známé tváře českého sportu v nevšedních rolích. Pod kreativou je podepsaná agentura Saatchi & Saatchi a Publicis Groupe. Spot režíroval Marek Partyš.

Komentář porotce: „Líbí! Takhle nějak si představuju, že by točil reklamy Salvador Dálí, kdyby bydlel na Letný.“

Martin Jirman, stand-up komik

5. místo: Děkujeme všem našim zaměstnancům od DDB Prague pro McDonald’s

McDonald’s ve svém novém televizním spotu děkuje zaměstnancům za přístup a nasazení v nelehkém období pandemie. V čase, kdy byly klasické restaurace zavřeny, se stal McDonald‘s se svým McDrivem a McDelivery jistotou pro mnoho lidí, jejich restaurace jely prakticky non-stop, proto chce McDonald’s veřejně poděkovat všem zaměstnancům, že to zvládli. Strategickým partnerem pro tento koncept je kreativní agentura DDB, spot režíroval Marek Partyš, o produkci se postarala společnost Bistro Films.

Komentář porotce: „Hezky výtvarně, herecky a filmově zpracované. Bez patosu, mluví k věci. Rouška a zamlžené brýle – to znám moc dobře.“

Roman Bayguzov, senior art director v Ogilvy

Práce ze shortlistu:

Kampaň pro festival Prague Pride od Guts Prague

Tématem letošního ročníku festivalu Prague Pride byl coming out, tedy proces přijetí vlastní sexuality a sebe sama. Pořadatel připravil v hlavním městě desítky akcí od filmových projekcí, výstav, koncertů nebo workshopů nejen pro LGBTQ+ komunitu. Akci doprovázela kampaň od studia Guts Prague. Objekty použité ve fotografovaných zátiších reprezentují konkrétní část programu a zároveň svojí kompozicí tvoří duhové spektrum jako symbol.

Komentář porotce: „Krásná, čistá, pochopitelná, cool výrazná práce. Miluju vizuálně silné kampaně a tahle je za mě opravdu skvělá.“

Hana Mára, freelance senior creative

Někde tam je – těhotenský test od WeAreGinger pro Kooperativu

Pojišťovna Kooperativa nasadila další reklamu v rámci své kampaně „Někde tam je“. Spot s názvem „Těhotenský test“ je zaměřený na životní pojištění. Spoty pro image kampaň režíroval Tobias Perse, na kampani se podílely kreativní agentura WeAreGinger a produkční firma Dawson Productions.​

Komentář porotce: „Značka se stále drží své dlouhodobé strategie a udržuje úroveň kvality. Místy sice občas zakopne o již mnohokrát opakovaný vtip, takže divák odhalí pointu dřív, jako je tomu například u tohoto s těhotenským testem.“

Jan Marcinek, strategic planner v Boomerang Communication

Chuť plná radosti od agentury OAK pro Pribináček

Pribináček mění svou komunikaci. Už necílí jen na malé děti, nyní chce oslovit starší děti i dospělé. Kreativu vytvořila agentura OAK, o digitální část se postarala Attention!Media.

Komentář porotce: „Dobrý produkt, milý nápad, profesionální produkce. Ale pokud bylo záměrem cílit na starší děti a dospělé – je toto skutečně ta nejlepší cesta?“

Petra Saktor, ředitelka personalizace v Avastu

Lego City od Ogilvy pro Lego

Hlavním motivem kampaně je ukázat, že i hrdinové každodenního života v Lego City si zaslouží odpočinek. Lego posílá děti i své hrdiny na prázdniny. V kampani se objeví z kostek Lega třeba hrad Bezděz nebo jihočeská vesnice se svou typickou architekturou. Spoty vznikli technologií počítačové 2D animace pomocí nafotografovaných fází a vektorové grafiky. Tato technologie má umocnit komiksový charakter celé reklamy. Za kampaní stojí agentura Ogilvy a produkční agentura Studio Buvol.

Komentář porotce: „V reklamě na Lego máte jen jeden úkol, ukázat Lego. To naštěstí tvůrci neopomněli, takže já už hledám peněženku a jdu zvýšit revenue této milé kampani.“

Martin Jirman, stand-up komik

Vše do školy i na hřiště od Bumerang Film pro Spotisimo

Sportisimo spustilo svou kampaň zaměřující se na návrat do školy. Promlouvat v ní nechává děti, které říkají: „Naši to s náma nemaj lehký.” Kampaň jede na notě klasických rodičovských trápení s tím, že dětem je neustále všechno malé a své oblečení ani boty vůbec nešetří. Pro autentičnost nehrají ve spotu herci, ale mladí aktivní sportovci. Kampaň vznikla ve spolupráci se zlínskou produkcí Bumerang Film.

Komentář porotce: „Zabil to konec s takovou pachutí po Lidl či Penny marketu… Slevy, slevy, slevy…“

Jakub Sodomka, design lead v SDMK Design Czech

Máte tip na reklamu měsíce, ať už jde o vaši práci, spot od kolegů nebo kampaň, na níž jste narazili? Posílejte tipy na [email protected]

Chcete, aby se vaše reklama objevila na webu Marketing a Media? Posílejte spoty s kredity na [email protected]

Má vaše společnost zájem o produkci dílu AdParády? Přihlaste se na [email protected]

Foto: ADC, Prague Pride / Guts Prague

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.