Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: UNIQA
Kampaně

Uniqa spouští mezinárodní kampaň ke zviditelnění tématu psychického zdraví

Redakce MAM12. 8. 202112. 8. 2021

Skupina Uniqa spustila v těchto dnech česko-slovenskou reklamní kampaň pod titulem „Duševní nepohoda není často vidět.“ Startující kampaň chce upozornit na téma duševního zdraví, které u mnohých utrpělo i následkem pandemie. V Čechách potrvá od 11. srpna a pokryje široký mediamix.

Lidé, kteří trpí nějakou formou duševní a psychické nepohody to často navenek nedávají najevo, anebo okolí signály správně nevnímá. Takoví lidé potřebují jistotu, že se mají na koho obrátit o pomoc. Cílem kampaně Uniqa je pomoci odstranit stigma duševních onemocnění nejen u lidí, kteří jimi trpí, ale i u jejich rodinných příslušníků, kolegů a přátel. Podle aktuálních statistik se totiž během pandemie zhoršilo psychické zdraví až u dvou třetin populace. Ale jen třetina z těch, kdo by odbornou pomoc potřebovali, ji také skutečně vyhledá. Uniqa proto připravuje preventivní a osvětové programy v oblasti podpory duševního zdraví a mentální rovnováhy.

Timing a média

Nová komunikační vlna bude probíhat na Slovensku (od 9. srpna) a v Česku (od 11. srpna) a potrvá až do září. Hlavní součástí je televizní spot v délce 30 sekund, který bude nasazený na kanále TV Nova v září a říjnu. Připraveny jsou i sponzorské vzkazy v délce 10 sekund. Součástí bude i on-line bannerová reklama na hlavních zpravodajských webech, jako například Seznam.zpravy.cz, Novinky.cz, Denik.cz, a dále na YouTube (40 sekund) nebo sociálních sítích. Během září můžeme očekávat outdoorovou část umístěnou na citylightech velkých českých měst. Kampaň tak cílí jak na televizní diváky, tak i na ty, kdo televizi sledují méně.

Sportovci jako tváře kampaně za psychické zdraví

Centrem kampaně je 30sekundový televizní spot a 10sekundové televizní sponzorské vzkazy. Spoty se natáčely společně pro český i slovenský trh. Rozdílná je část, kde vystupují sportovní ambasadoři Uniqa v obou zemích. Role se u nás ujali veslař Ondřej Synek a vodní slalomář Jiří Prskavec. Oba dobře vědí, jak důležitá je pro předvedení nejlepšího výkonu ve správný okamžik duševní rovnováha, proto jsou jako zástupci tématu mentálního zdraví ti praví a důvěryhodní. Ondřej Synek kvůli dlouhodobějšímu útlumu sportovní formy musel vzdát účast na OH v Tokiu. Jeho těžké rozhodování bylo korunováno přenecháním jím vyjetého místa v české výpravě mladému kolegovi. Toto gesto bylo výrazem velké morální kvality a psychické síly. Jiří Prskavec „čelil“ v Tokiu velkým tlakům, protože se od něj jako aktuálně nejlepšího slalomáře světa zlatá medaile prostě očekávala. Ustál stres, perfektně se připravil a svůj finálový závod vyhrál o více než 3 sekundy. Prokázal tak neuvěřitelnou mentální sílu a rovnováhu.

Na Slovensku vystupuje v televizním spotu a sponzorských vzkazech šampionka a aktuální držitelka Velkého globu za Světový pohár v sezóně 20/21 Petra Vlhová. Během napínavého seriálu závodů nesporně prokázala, že je rovněž symbolem psychické síly a stability, i když si zažila i nepříjemné chvilky.

„Angažmá známých sportovců vnímáme jako důležitou součást prezentace tématu mentálního zdraví a prevence. Každý vrcholový sportovec a reprezentant prožívá řadu zátěžových situací a musí se vyrovnat s tlaky na výkon i osobní vystupování. Stále je pod drobnohledem veřejnosti i médií. Situace během pandemie pro ně vše ještě zhoršila. Proto je posilování mentálního zdraví a prevence v tomto složitém období mimořádně potřebná. Analogii najdeme ale i u běžné populace, která prožívá už rok a půl nevídanou psychickou zátěž,“ vysvětluje Silvia Vlasková, ředitelka útvaru Brand & Marketing UNIQA.

Kontrast vnitřního prožitku a tváře navenek

„Hlavní vizuály kampaně jsme záměrně volili kontrastní: upozorňují na rozdíl mezi vnějším vnímáním a vnitřním prožíváním lidí, kteří bojují s nějakou formou mentálního diskomfortu či duševní nepohody. Často ukazují světu usměvavou tvář a okolí netuší, čím si procházejí a jak trpí. Je důležité citlivé téma nebagatelizovat a neshazovat. Nechceme ale ukazovat ani pochmurné odstrašující obrázky, od nichž odvracíme zrak. Protože v životě není tak snadné odlišit zdravého vyrovnaného jedince od jiného, v němž se odehrává psychická bitva. Tady jsme si uvědomovali, že jsme na velmi tenkém ledě, protože potřebujeme lidi zaujmout, ale neodradit je. Myslím, že naše kampaň je v tomto pravdivá, a věříme, že téma bude rezonovat,“ zdůraznila Silvia Vlasková.

Autorsky stvořila tento koncept reklamní agentura Triad Advertising Bratislava a produkci zastřešila společnost Hitchhikers Films. Režie TV spotu se maximálně citlivě ujala americká režisérka Jay Walker. Za nákup médií byla odpovědná agentura Mindshare.

Prevence v oblasti mentálního zdraví jako součást strategie

Mentální zdraví jako ústřední myšlenka nové reklamní kampaně UNIQA otvírá obrovské téma, jímž se skupina UNIQA nejen v Česku a na Slovensku hodlá dlouhodobě strategicky zabývat. Problematiku uchopí koncepčně s důrazem na správnou prevenci. Lidé, kteří trpí duševní či psychickou nepohodou, musí především vědět, kam se mohou bez obav a ostychu obrátit o pomoc.

V Čechách bude UNIQA spolupracovat s Národním ústavem duševního zdraví. Partnersky chce připravovat preventivní a osvětové programy v oblasti podpory duševního zdraví a mentální rovnováhy. Jedním z hlavních cílů je sejmout z těchto témat stigma a často doslova tabu, jimiž jsou dodatečně zatížena.

Na Slovensku podporuje UNIQA Linku důvěry Nezábudka, která poskytuje emoční podporu v krizi a užitečné kontakty na specialisty. Ve spolupráci s Ligou za duševné zdravie vzniknou přednášky a programy určené jak ohroženým lidem, tak i jejich blízkým.

Na psychické choroby a poruchy chování myslí i pojistné produkty UNIQA: v rámci krytí invalidity se poskytuje pojistné plnění za desítky takových diagnóz. Bezplatná pomoc a psychologické poradenství je součástí životního pojištění. V rámci služby Diagnose.me poskytuje UNIQA rovněž podporu při nepohodě kvůli dlouhodobé pandemii nebo při živelních pohromách, kdy lidé přijdou o majetek či dokonce blízké. Kybernetická asistence UNIQA umí pomoci rovněž při novodobých stresových situacích, jako jsou kyberšikana, dehonestace nebo stalking na sociálních sítích, a to včetně právního a IT servisu.

Zavřít reklamu

Reportážní pořad Zaostřeno! spouští noviny a portál Náš region

Starší článek

V době pandemie byl zásah tiskových médií vysoký, prodaný náklad deníků dál padá

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Už jste viděli vše? Nike se Spikem Lee slaví padesátiny

Na oslavu 50. narozenin přizval sportovní gigant Nike známého režiséra Spika Leeho, aby režíroval a hrál v nejnovější reklamě, která se ptá diváků:…
19. 5. 202219. 5. 2022
Akce

Svengali, Havas, AC&C a MSL mají nejvíce šancí v soutěži Lemur

Sedmnáctý ročník oborové soutěže pořádané Asociací public relations zná finalisty. Vítěze vyhlásí na galavečeru 22. června.
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.