

Hra Founders se zakladateli Škoda Auto se dočká pokračování
O interaktivní komiksovou hru přes messenger od agentury Socialsharks, s níž automobilka cílí na mladší publikum, je enormní zájem.
Až do 14. září mohou fanoušci značky Škoda hrát interaktivní hru v rámci kampaně Founders, která je dostupná přes facebookový profil automobilky a aplikaci Messenger. Za vyřešení rébusů mohou uživatelé vyhrát různé ceny včetně měsíční zápůjčky modelu Enyaq iV.
„Zájem o hru je enormní, v tuto chvíli evidujeme přes dvanáct tisíc hráčů a každým dnem číslo roste,“ říká Říká Filip Keresteš, zodpovědný ve Škoda Auto Česká republika za digitální ekosystémy.
Součástí kampaně jsou mimo jiné i dvě varianty tištěného komiksu, v němž se objevuje řada historických reálií, které mají u mladého publika potenciál vzbudit zájem o historii automobilky Škoda. Kampaňová varianta se čtrnácti stranami a QR kódem směřujícím do hry je primárně určená k distribuci do prodejní sítě. Prémiová varianta s dalšími čtrnácti stranami povídky obohacené o komiksové prcky je jednou z cen soutěže.
Už během startu kampaně Founders automobilka zmiňovala možnost, že v případě úspěchu kampaně „není vyloučeno“ podzimní pokračování s druhým komiksem. To je podle dosavadních výsledků velice pravděpodobné.
„Vzhledem k tomu, že jsme přibližně v polovině kampaně, je na její hodnocení ještě brzy. V současné chvíli ale velmi vážně zvažujeme pokračování kampaně,“ dodává Keresteš.
Laurin a Klement zachraňují Antonii
Hlavními hrdiny interaktivní komiksové hry jsou Václav Laurin a Václav Klement, kteří v Klementově secesní mladoboleslavské vile postaví auto na elektrický pohon – jak jinak než Enyaq iV. Radost jim ale zkazí zpráva od známého zločince Šimona Grasela, že unesl Klementovu manželku Antonii.
„V první kapitole Founders s názvem Šimon říká, máme pět pasáží s rozličnými lokacemi, tři velké logické rébusy, několik alternativních konců a možnosti učinit různá rozhodnutí. Každý, kdo dojde ve hře do cíle, se dostává do slosování o ceny. Za průchod hrou získává hráč trofeje. Když jich sesbírá všech osm, jeho šance na výhru ve slosování se zdvojnásobí,“ popisuje Daniel Krásný, kreativní ředitel agentury Socialsharks a zároveň dlouholetý redaktor časopisu Score a herního televizního pořadu RE-PLAY.
Se hrou Škoda cílila primárně na teenagery, ale i mileniály. Kampaň se opírá opírá o influencery z řad geeků, streamerů, hráčů videoher, ale také sběratelů komiksů. Při tvorbě se vycházelo z oblíbenosti starých textových adventur ale současných od Telltale Games nebo Dontnod Entertainment. Stylově se pak tvůrci ze Socialsharks nechali inspirovat seriálem Sherlock od BBC, který s retro nádechem přenáší historické postavy do současnosti.
„Chceme dokázat, že kampaň na platformě Messenger Bot nemusí být kožená nuda. Po nabitých zkušenostech z této realizace máme řadu dalších nápadů, jak posunout hru Founders na platformě v druhé kapitole ještě o úroveň dál. Rozhodně se jedná o projekt, který je svým pojetím na české půdě ojedinělý,“ dodává Daniel Krásný s tím že pokračování hry je naplánováno na konec tohoto roku.
Podobné zprávy


Tomáš Klus řeší jako inspektor Klusó vraždy PET lahví


Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech


TikTok plánuje na Prague Pride řadu aktivit

