Foto: Unsplash.com

Ogilvy Performance Marketing zrušila výzkum programatického nákupu a sestavila oddělení Growth marketing

21. 2. 2023 16:02

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Growth marketing není jen módním marketingovým trendem, ale naopak se ukazuje jako udržitelná a opakovatelná cesta k úspěchu. Je to dlouhodobá strategie, která propojuje svět reklamy s finančním a produktovým vývojem.

„Na základě vlastního výzkumu jsme definovali standardy growth marketing, u něhož jsou neoddělitelnou součástí garance byznysového růstu klienta. Již minulý rok jsme představili našim klientům garance více než 99 procent měřitelných a více než 94 procent viditelných impresí, čas strávený se značkou/produktem a ‚viewable target rating points‘,“ říká Petr Struna, výkonný ředitel Ogilvy Performance Marketing.

Zjednodušeně řečeno, growth marketing spočívá v navrhování a provádění experimentů pro optimalizaci výsledků v rámci definovaných cílů. Pokud máte určitou metriku, kterou chcete zvýšit, growth marketing je vhodná metoda. Umožňuje dlouhodobě získávat stálé zákazníky tím, že se zaměřuje na data, jako je například churn.

„Naše procesy jsou unikátní tím, že Growth Marketing vznikal přirozeně, tedy i naše fáze popsané níže jsou poskládané jen na základě našich zkušenost. ‚Proof of concept‘ nevyžaduje dlouhodobou spolupráci. Jednorázové experimenty doručíme do dvou týdnů,“ říká Petr Struna.

V úvodní fázi projektu probíhá konzultace produktu z hlediska funkční kreativy a identifikují se klíčové body motivující zájem zákazníka o daný typ produktu. Vychází se z toho, že každý produkt má svoji vlastní životnost, specifický roční cyklus i historický trend prodejů.

Důležitým pilířem přístupu je i analýza konkurence, která odpovídá druhé fázi. Hodí se, když značka například vstupuje na nový trh, sleduje stagnaci prodejů nebo plánuje marketingovou kampaň. Analýza konkurence pomůže identifikovat problém a vymyslet plán na jeho řešení.

V třetí fázi se pracuje s interně vyvinutým nástrojem pro sezónní predikci seasonal forecast. „Pro tvorbu sezónních předpovědí bylo vyvinuto několik metod. Seasonal forecast vyhodnocuje historická data a využívá je k předpovědi obchodního růstu pro příští sezónu nebo na další období,“ doplňuje Jan Saivera, chief growth officer.

V předposlední fázi projektu dochází k ověření proveditelnosti konceptu – jinými slovy, jestli má stanovený postup praktický potenciál k obchodnímu růstu. „V případě, že existuje pozitivní shoda na všech úrovních, dokážeme garantovat růstový trend oproti původní predikci a dosáhnout tak poslední, růstové fáze. Umíme ale i říct, že koncept je nefunkční a predikovat ‚drop-point‘,“ doplňuje Saivera.

Výhody growth marketingu jsou prokazatelné ve dvou možných cestách:

–           První z nich je akviziční, umožňuje růst byznysu získáním nových zákazníků „super-charge“;

–           druhá je retenční, zaměřuje se na udržení současných zákazníků, a umožňuje „super-fix“ v jejich historické bázi.

Obě cesty se primárně odrážejí na ukazateli „peak popularity“ v Google Trends, který reflektuje zájem o danou značku a její produkt v čase.

Ogilvy performance marketing aktuálně využívá growth marketing ve dvaceti zemích pro klienty Čedok, Trinity Bank, Nespresso, Hilti, Calibra, Nutrend, Starbucks nebo Supernova.io.

„Pokud se podíváme na spotřební koš za rok 2022, vidíme, že Češi každý měsíc utratí v průměru 138 miliard korun a zároveň každý měsíc ušetří 11 miliard. Growth marketing tak plně využívá potenciálu nabídky a poptávky,“ shrnuje Petr Struna.

Foto: Unsplash.com

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.