Foto: EACA, Super zoo, Moris design

České kampaně ovládly evropské Impact Awards, mají jedenáct ocenění

6. 3. 2023 19:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Agentury skupiny McCann Prague s Momentum, Triad, Fragile, Blueglue a Moris Design získaly 11 z 20 trofejí v evropské kreativní soutěži.

Celkem 20 kampaní od desítky agentur ze čtyř zemí ocenila evropská kreativní soutěž Impact Awards (dříve IMC European Awards) vyhlašovaná Evropskou asociací komunikačních kampaní (EACA). Nejúspěšnější zemí se stalo Česko, tuzemské agentury získaly totiž jedenáct trofejí. Druhou nejúspěšnější zemí byla Itálie s pěti cenami, mezi nimiž je i Grand Prix pro DLV BBDO za kampaň The Sign Dance pro Italskou národní asociaci neslyšících.

Které české kampaně na soutěži uspěly?

Bankovní e-gaming láme rekordy pro Komerční banku a Mastercard od Momentum Czech Republic a McCann Prague

Tři stříbrná ocenění v kategoriích Brand / Loyalty, Digital a Experiential / Sponsorship získala kampaň která pro Komerční banku a Mastercard oslovila fanoušky hry League of Legends prostřednictvím limitované edice karet a eventy v online i reálném světě.

13 minut pro ČAP od McCann Prague Hero&Outlaw a Renegadz

Zlato v kategorii Innovation a stříbro v kategorii Digital obdržela kampaň pro Českou asociaci pojišťoven ve spojení s Policí ČR a BESIP, jejíž středobodem byl dokument Víta Klusáka 13 minut. Projekt, který úspěšně bojoval s nadměrnou rychlostí na silnicích, už získal Grand Prix na českých IMC Awards a na Zlatém středníku, stříbrného lva na Cannes Lions a stal se také třeba nejoceňovanější kampaní českých Effie Awards.

Nová Tullamore D.E.W. Honey vyvolala pořádný bzukot pro Mast-Jägermeister a William Grant & Sons od Triad Advertising

Zlato v kategorii Integrated a stříbro v kategorii Innovation si odneslo úspěšné uvedení nové Tullamore D.E.W. Honey na český trh s vynalézavým využitím influencerů a různých komunit jejich fanoušků.

KB – Banka pro udržitelnější budoucnost pro Komerční banku od Momentum Czech Republic

Další cenou pro Momentum s Komerční bankou byl bronz v kategorii Cause, Charity / Non-profit za kampaň O CO2 jde, která se v recyklovaném spotu ptala na spoustu otázek spojených s udržitelností a odpovídala na ně prostřednictvím speciálního webu, jenž též představoval odpovědné aktivity banky.

Napiš, vymaž přepiš pro Pilot Pen od Fragile agency

Stříbrnou trofej v kategorii Integrated získal projekt k perům Pilot Pen, který začal jedním sponzorským vzkazem, než se z něj stala integrovaná kampaň oslovující do lavic se vracející školáky. Zapojila třeba QR kódy na nálepkách, AR hru na Instagramu i inzerci na TikToku.

Až vyrostu… pro Spokojenypes.cz od Blueglue

Bronz v kategorii Brand / Loyalty si odnesla zábavná kampaň o vysněných povoláních domácích mazlíčků, za níž stojí e-shop Spokojený pes a agentura Blueglue. Do spotu i vizuálů zapojila psy zákazníků, objevila se od televize po CLV a zasáhla přes osm milionů lidí.

Koncept prodejen pro Super zoo od Moris Design

Bronz v kategorii Shopper putoval agentuře Moris Design za vytvoření nové úrovně nákupního zážitku s konceptem prodejen pro řetězec Super zoo. Jak zástupci agentury uvedli, díky rebrandingu meziročně rostou tržby a skvěle funguje přehlednost, vizuální identita značky a postupné zesilování emocí, které vrcholí u prodejných pultů.

Kompletní přehled vítězů soutěže Impact Awards si můžete projít zde.

Foto: EACA, Super zoo, Moris design

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.