Foto: AKA

Česká Effie ocení i digitální marketing

8. 6. 2022 10:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Soutěž efektivních komunikačních projektů uzavřela partnerství s českým Googlem a přidává novou kategorii. Udělí i Cenu za nejefektivnější využití YouTube.

Letošní ročník Effie Czech Republic se společně s novým partnerem soutěže, českým Googlem, zaměří především na oblast digitálního marketingu a on-line video obsahu.

„Světem hýbou digitální technologie a je potřeba si všímat i jejich využití v reklamě,“ uvedla Marie Krátká, Google enterprise business lead pro český a slovenský trh, a dodala: „Effie vnímáme dlouhodobě (nejen v ČR) jako jednu z nejkvalitnější značek na poli efektivity marketingu, a tudíž pro nás bylo vzájemné propojení logickou cestou. Půjde o výměnu zkušeností, myšlenek, příkladů, ale i odborníků, například porotců.“

Podle Ondřeje Nováka z týmu Effie se soutěž zaměří především na full servisové kampaně, které se nebojí využít vícero kanálů, jako je například i YouTube. „Když vytváříte kampaň, musíte vždy chtě nechtě počítat se zapojením digitálu. Efektivita je však jen jedna. Když firmy využívají digitál a sociální sítě pouze proto, že to doba vyžaduje, nemusí to fungovat, a naopak full servisové kampaně bez digitálu a digitálního video obsahu dnes prakticky nemají smysl,“ uvedl Novák s tím, že v případě digitálních médií trpěly soutěžní kampaně jistým ostychem, jako by se přihlašovatelé digitálu báli.

Právě z toho důvodu se spojila Effie s Googlem. Digitálnímu marketingu se tak bude věnovat nová samostatná kategorie. Stejně tak se bude nově udávat i Cena za nejefektivnější využití YouTube. Přihlášky do soutěže bude možné podávat od 28. června do 19. srpna 2022. Vyhlášení proběhne na galavečeru 23. listopadu v Kino Lucerna. 

Jak se přihlásit do nových kategorií se zájemci dozví na společném workshopu Effie a Googlu, který je určený pro všechny potenciální zájemce o přihlášení. Koná se 8. června, je zdarma a ukáže nejen úspěšné kampaně z YouTube, ale i nejlépe zpracované přihlášky do Effie. Dopolednem návštěvníky provedou experti z oboru. Za Google to bude Marie Krátká a YouTube lead pro Česko a Slovensko Petr Houzar, za digitální agentury výkonná ředitelka  WMC Grey Adéla Krausová a výkonný ředitel ASMEA a projekt manažer Effie Awards Czech Republic Ondřej Novák.

O Effie, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), roste každým rokem zájem. „Ročník 2021 měl druhý největší počet přihlášek v novodobé historii soutěže. Obecně musíme uznat, že byly velmi kvalitně zpracované a často se v nich objevoval důraz na sociální odpovědnost,“ komentoval výsledky soutěže ředitel AKA Marek Hlavica.  

Foto: AKA

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.