Foto: Anna Marešová

Nová podoba lanovky na Petřín. Míjející se vozy spolu za jízdy flirtují

22. 9. 2022 09:09

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jednoduché linie, obrovská okna a sympatický vtípek odkazující na „romantickou“ pověst Petřína – tím se chlubí vítězný návrh nové lanovky na Petřín od designérky Anny Marešové a jejího týmu. První cestující se novými vozy svezou už za dva roky.

Designérský tým vycházel z toho, že lanovka je u Pražanů i turistů velmi oblíbená, a proto k návrhu přistupoval s pokorou. S Petřínem si řada lidí spojuje vzpomínky na zimní sáňkování nebo zamilované procházky. A lanová dráha k těmto hezkým okamžikům neodmyslitelně patří.

„Rozhodli jsme se jít cestou udržitelného a funkčního, nikoli okázalého designu a vytvořili jsme nadčasovou variantu, která bude sloužit lidem a bavit je minimálně dalších 30 let,“ komentovala Anna Marešová.

Nové vozy mají nabídnout cestujícím co nejhezčí zážitek z jízdy díky velkoryse pojatým oknům procházejícím i celou střešní částí, což umožňuje maximální výhled. Vůz je rozdělený do čtyř oddílů se samostatnými vstupními dveřmi, což zajišťuje pohodlnější nastupování a vystupování cestujících.

Kapacita vozu je až 120 stojících lidí, bezbariérové vstupy však umožňují ve spodní části pohodlný nástup i pro vozíčkáře či cestující s kočárky. Sedadla se dají vyklopit vzhůru a cestující, kteří si během tříminutové jízdy nechtějí sedat, je mohou využít jen jako opěrky.

„Soutěž se týkala pouze vozů, ale moc rádi bychom, aby se proměnila i nástupiště a usnadnil se nástup pro kočárky a lidi na vozíku. A samozřejmě se nástupiště celkově zpříjemnila, proto jsme si dovolili i malou proměnu dolního nástupiště na Újezdu,“ doplnila Anna Marešová.

Samotné vozy mají elegantní a jednoduché linie, ale designérský tým přišel s nápadem, jak jízdu originálně oživit. Prvotní inspirací byla atmosféra samotného Petřína, tedy místa spojeného s láskou a legrací. „Chtěli jsme do jízdy dostat ještě více zábavy, a tak hra se světly začíná právě v okamžiku, kdy se dva vozy po cestě potkávají. Těsně před tím, jeden vůz na druhý laškovně mrkne. Ten se zastydí a celý zčervená – interiérová světla zčervenají a celý vůz uvnitř zrůžoví,“ popsala Anna Marešová.

Součástí návrhu byla i proměna dolního nástupiště, které nyní kvůli nánosům působí neutěšeně, podobně jako horní stanice a její okolí. Designéři plánují odkrýt původní cihly, které jsou od devadesátých let zakryté mramorem. Nové vozy i okolí lanovky by mělo působit čistěji, odlehčeněji a vzdušněji.

Foto: Anna Marešová

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tisková zpráva

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.