Foto: Wish

Wish si chce rebrandingem pomoci k růstu

18. 8. 2022 12:08

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kdysi populární aplikace bojuje s poklesy tržeb i počtu uživatelů. Trend má obrátit modernizace značky a nové funkce.

V roce 2010 založené e-commerce platformě Wish, která spadá pod sanfranciskou skupinu ContextLogic, se dlouhé roky dařilo. V roce 2017 byla nejstahovanější obchodní aplikací v USA, o rok později i na světě a její tržby se pohybovaly okolo dvou miliard dolarů. Nakupování na platformě bylo populární především díky překvapivě nízkým cenám. Na druhou stranu si ale uživatelé často stěžovali na pochybnou kvalitu produktů, která inspirovala mnoho memů ve stylu „co si objednáš a co ti přijde z wishe“.

Možná i kvůli tomu se od čtvrtého čtvrtletí 2020 výsledky společnosti nepřetržitě zhoršují. Jen při zveřejňování výsledků za letošní druhý kvartál firma oznámila meziroční pokles tržeb o 80 procent na 134 milionů dolarů. Počet měsíčně aktivních uživatelů podle serveru Business of Apps klesl z 90 milionů v roce 2021 na 27 milionů v roce letošním.

Platforma se nastavenou trajektorii snaží změnit několika způsoby včetně nedávno představeného rebrandingu. Jeho součástí je nové logo, modernizace aplikace i webových stránek.

Rebranding má zdůraznit další součásti transformace, jako je zrychlení dodávek či nižší sazby pro reklamace a představení nových funkcí. Mezi ty patří i Wish Clips, „shoppable“ videa v délce pěti až třiceti sekund, přes která mohou uživatelé nakupovat produkty obchodníků na platformě. S jejich pomocí se platforma snaží vyrovnat podobným funkcím na TikToku či Facebooku.

Nové logo je podle firmy univerzálnější a zapamatovatelnější. Písmeno „W“ tvoří unikátní symbol, který se dá využít ke zdůraznění speciálních příležitostí, kulturních eventů či promocí. Nový slogan firmy „Bargains made fun, discorery made easy“ (výhodné nákupy zábavnější a objevování jednodušší), reprezentuje zaměření Wishe na nakupování založeném na objevování prostřednictvím procházení nabídky s rozličným sortimentem, jehož zobrazování je postavené na personalizaci.

„Další vylepšení zkušeností s používáním aplikace představíme v následujících měsících, včetně zážitků spojených s ženskou módou, novým hubem pro výhodné nákupu, stejně jako zkrácení doručování na patnáct dní na našich klíčových trzích do roku 2023,“ uvedl mimo jiné CEO Wishe Vijay Talwar, který v únoru v čele společnosti nahradil zakladatele platformy, jímž je Piotr Szulczewski.

Na rebranding upozorňuje i nová globální kampaň značky, kterou vytvořila agentura Whale. Komunikace spuštěná tento týden se objevuje v TV, rozhlasu, na sociálních sítích a zapojuje i influencerské kanály. Spot má zhmotňovat poslání wishe a jeho funkcí.

Foto: Wish

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.