Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Rozšířená realita láká

Pavel Hejkrlík7. 7. 20228. 7. 2022

AR kampaně proti digitální klasice bodují lepším zapojením. Nakupování v rozšířené realitě má potenciál změnit svět e­‑commerce.

Rozšířená, virtuální či mixovaná realita dokáže reálný svět obohatit o digitální prvky a pomoci naší představivosti například s umístěním nábytku v domácnosti, výrobní linky ve firmě, nebo zlepšením zákaznického zážitku díky AR shoppingu.

Většina velkých sociálních sítí umožňuje využívat AR filtry a uživatelé si na ně rychle zvykli. V uplynulém měsíci se s mimořádnou odezvou setkal například takzvaný „Crying Face“ filter, pomocí něhož si lidé do fotografií či videí dodávali plačící výraz obličeje. Za pouhý týden od uvedení dokázaly příspěvky vygenerovat 1,3 miliardy impresí, vyzkoušela jej například i seriálová Monica z Přátel Courteney Cox.

Odhad bankovního domu Goldman Sachs očekává, že AR a VR trh do roku 2025 naroste na 77 miliard dolarů. Podle Snap Consumer AR Global Report 2021 bude téměř 75 procent celosvětové populace, čili téměř všichni lidé, kteří používají sociální aplikace, do roku 2025 častými uživateli AR. Od vydání platforem ARKit a ARCore společnostmi Apple a Google se každý den používají desítky tisíc AR aplikací.

„AR filtry letí, nemají hranice a od nápadu po on­‑air jsou nesrovnatelně rychlejším a účinějším způsobem brandové komunikace. Ukazuje se, že čím je odvážnější či šílenější nápad pro AR marketing, tím funguje lépe. Rozšířená realita parádně rozšiřuje kreativní možnosti limitů klasických digitálních kampaní a metaverse je ještě umocní,“ popisuje hlavní trendy Pavel Max Vincenc, jenž je zakladatelem ARfestu a také CEO společnosti Xnauts. Ta má za cíl přinášet klientům zábavné koncepty a kreativní kampaně využívající benefitů rozšířené reality.

Za hlavní marketingové výhody AR Vincenc považuje, že je čím dál těžší a nákladnější získat pozornost pro velký i malý brand. AR kampaně bodují oproti „digitalní klasice“ díky několikanásobně vyššímu času strávenému se značkou. AR nabízí také vyšší engagement a celkově lepší virální potenciál díky sdílení obsahu fanoušky, což vede ke generování více návštěv či konverzí.

„Kreativní potenciál AR/XR kampaní je de facto nekonečný. V některých segmentech svět čeká na příchod prvních AR brýlí. Nebude dlouho trvat a brand, co nebude v metasvětě, jako by nebyl. Globální počet uživatelů AR překročil tento rok hranici jedné miliardy,“ popisuje Vincenc.

Více k tématu se dočtete v aktuálním vydání Marketing & Media 27-28/2022, které vyšlo v pondělí 4. července.

Zavřít reklamu

Krize v audiovizi – produkce už odcházejí

Starší článek

O oblast udržitelnosti se v O2 nově stará Milan Ruttner

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Kampaně

Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

Projekt ukrajinské Leo Burnett ze sítě Publicis Groupe působivě reaguje na „únavový syndrom“ ze zpráv o pokračující ruské invazi v zemi.
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.