Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

30. 6. 2022 13:06

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.

Rada je unikátní iniciativou, jejímž cílem je zajistit, aby novináři a redaktoři vydavatelství Economia mohli vykonávat svou práci bez nepatřičného ovlivňování. Jejím cílem je také podporovat redakční nezávislost médií a pozitivně ovlivňovat novinářskou kulturu ve střední a východní Evropě.

Ve své funkci chce Szyszkowitz navázat na práci Rady a propagovat redakční nezávislost během českého předsednictví Rady Evropské unie. Glenny bude i nadále součástí Rady jako čestný člen, spolu s řádnými členy Alexandrou Borchardt, Aleksanderem Kaczorowským a Václavem Štětkou.

„Za tři krátké roky se Rada stala nejen garantem redakční nezávislosti titulů Economie, ale také hlasitým zastáncem redakční nezávislosti v celém regionu. To je obzvláště důležité, protože v některých zemích se svoboda médií nejen že neposiluje, ale naopak oslabuje,“ uvedla Tessa Szyszkowitz. „Vzhledem k tomu, že Česká republika přebírá předsednictví Rady EU, máme příležitost téma redakční nezávislosti otevřít jako hlavní součást debaty při přípravě nového evropského aktu o svobodě sdělovacích prostředků.“

O Radě pro redakční nezávislost

Rada pro redakční nezávislost se zasazuje o svobodnou žurnalistiku a dohlíží na to, aby redaktoři mediálního domu Economia vykonávali svou práci bez nepatřičného vlivu akcionáře. Její rozhodnutí a názory jsou zcela nezávislé na akcionáři a vedení společnosti Economia.

V dubnu 2022 zveřejnila Rada pro redakční nezávislost nejpodrobnější průzkum postojů veřejnosti ke svobodě a nezávislosti médií, jaký byl kdy proveden v Maďarsku, Polsku, České republice a na Slovensku. Průzkum ukázal, že panuje všeobecné znepokojení nad nezávislostí národních médií a touha po opatřeních na ochranu svobody médií.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Tisková zpráva

Další zajímavé čtení