Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Marketing

Studie PwC: nejrychleji rostou výnosy gamingu a segmentu virtuální reality

Redakce MAM23. 6. 202223. 6. 2022

Globální výnosy zábavního průmyslu a médií vyrostly na 2,3 biliony dolarů, přičemž segment virtuální reality vyrostl o 36 procent. Herní průmysl a esport směřuje až ke 324 miliardám dolarů.

Globální výnosy odvětví zábavního průmyslu a médií v uplynulém roce vystřelily prudce nahoru, čímž předstihly globální ekonomický růst. Poté, co v důsledku pandemické krize v roce 2020 došlo k poklesu o 2,3 procenta, narostly výnosy odvětví E&M za rok 2021 skokově o 10,4 procenta, z původních 2,12 bilionů na 2,34 bilionů dolarů. Vzhledem k narůstající digitalizaci a oblibě zejména u mladší generace se hlavními akcelerátory trhu stávají virtuální realita (VR) a herní průmysl.

To vše vyplývá ze 23. ročníku studie PwC Global Entertainment & Media Outlook 2022-2026, analýzy a prognózy výdajů odvětví zábavního průmyslu a médií ze strany spotřebitelů a zadavatelů reklamy napříč 52 státy a teritorii.

Globální výnosy z oblasti videoher a esportu dosáhly v roce 2021 215,6 miliard dolarů a jejich předpokládané roční tempo růstu (CAGR) dosáhne do roku 2026 hodnoty 8,5 procenta na 323,5 miliardy dolarů. Nejvíce vzrostly výnosy v roce 2021 v asijsko-pacifickém regionu, a to na 109,4 miliard dolarů, což je téměř dvakrát tolik co v Severní Americe, druhém největším regionu.

Virtuální realita je nejrychleji rostoucím segmentem odvětví E&M, přestože velikost tohoto trhu je relativně malá. Po velmi prudkém nárůstu v roce 2020 vzrostly globální útraty v oblasti virtuální reality v roce 2021 meziročně o 36 procent na 2,6 miliardy dolarů. Růst mezi lety 2021 a 2026 lze očekávat na 24 procenty CAGR, čímž výnosy vzrostou na 7,6 miliard dolarů. Oblastí, která k výnosům VR nejvíce přispívá, je herní obsah, do roku 2026 měl s 85procentním podílem celkových výnosů VR posunout až na 6,5 miliardy dolarů.

Rozmach digitalizace umožňuje reklamnímu průmyslu těšit se dominantní pozici v rámci této kategorie. Po téměř sedmiprocentním poklesu v roce 2020 reklamní průmysl loni vzrostl o působivých 22,6 procent na 747,2 miliardy dolarů. Do roku 2026 se nárůst této oblasti odhaduje na 6,6 procenty CAGR, přičemž se jedná především o digitální formát reklamy. Výnosy z internetové reklamy rostou ještě rychleji, dosahují dokonce až 9,1 procenta CAGR. Odhaduje se, že v roce 2026 dosáhne reklamní trh hodnoty jednoho bilionu dolarů a bude generovat nejvyšší výnosy z celého trhu E&M.

Trh s videoobsahem OTT, který v roce 2020 posílil o 35,4 procenta, zaznamenal v roce 2021 další nárůst, a to o 22,8 procenta, čímž se výnosy z této oblasti posunuly až na 79,1 miliard dolarů. Do roku 2026 se očekávaný nárůst odhaduje na 7,6 procenta CAGR, čímž výnosy dosáhnou výše 114,1 miliard dolarů. Výnosy z produkce živé hudby by do roku 2024 měly dosáhnout hodnot před pandemií. Hlavním akcelerátorem růstu sektoru nahrané hudby je předplacené streamování digitální hudby; výnosy z této oblasti, které v roce 2021 dosáhly 36,1 miliard dolarů, se v roce 2026 odhadují na 45,8 miliard dolarů.

„Média se v průmyslu zpravidla zaměřují na firmy, které mají v oblasti E&M dominantní postavení. Tím, kdo posiluje transformaci průmyslového odvětví a trendy, jsou však miliardy spotřebitelů, kteří se sami rozhodují o tom, kam investují svůj čas, pozornost a finance. Jsme svědky vzniku globální spotřebitelské základny pro odvětví E&M, která je mladší, digitálně zdatnější a u níž se streamování a hraní těší mnohem větší popularitě než u současné populace spotřebitelů. Právě tím se formuje budoucnost tohoto odvětví,“ uvádí Werner Ballhaus, lídr pro oblast Global Entertainment & Media z PwC Německo.

Přední příčky mezi deseti trhy s nejvyššími výnosy dle CAGR patří Jižní Americe, Blízkému východu, Africe a Asii; většina jejich příjmů pochází z oblasti videoobsahu OTT a herního průmyslu, avšak velmi dobře se daří i esportu a kinům. Během pětiletého prognózovaného období se mezi trhy s nejvyšším potenciálem pro spotřebitelský růst v odvětví E&M řadí Turecko (přibližně 14,2 % CAGR), Argentina (10,4 %), Indie (9,1 %) a Nigérie (8,8 %).

V blízké budoucnosti by se podle studie PwC mohla do metaversa mohla přesunout většina výnosů souvisejících s videohrami, hudebními vystoupeními, reklamou, či dokonce e-Commerce. Nárůst globálních výnosů z prodeje setů pro virtuální realitu, ať už samostatně fungujících nebo těch, které se připojují k počítači či mobilnímu telefonu, lze odhadnout z 21,6 milionů v roce 2021 na 65,9 milionů v roce 2026.

Zavřít reklamu

Ceny Lemur 2022 rozdány, absolutním vítězem je investiční projekt Pram Consulting

Starší článek

Inspirace je všude kolem nás

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Michal Baranec je v Mind2Flo šéfem pro zákaznickou zkušenost

Do agentury Baranec přišel z Dentsu. Klientům pomůže v akvizici nových zákazníků, personalizaci služeb i využití dat ke zlepšení vnímání brandů.
17. 8. 202217. 8. 2022
Kampaně

Složitá doba si žádá pevné zdraví, říká VZP

Aktuální akviziční kampaň Všeobecné zdravotní pojišťovny od McCann Prague používá minimalistické vizuály, které vycházejí z nové identity značky.
17. 8. 202217. 8. 2022
Média

Nielsen bude pro Amazon měřit sledovanost čtvrtečních streamů NFL

Společnosti Nielsen a Amazon podepsaly tříletou dohodu o měření sledovanosti vysílání „Thursday Night Football“ ligy amerického fotbalu NFL.
17. 8. 202217. 8. 2022
Kampaně

T-Mobile v kampani řeší bezpečnostní osvětu v online světě

Kampaň s názvem Klik pro klid připravila agentura katz83 pod vedením ideamakera Jonáše Čumrika.
17. 8. 202217. 8. 2022
Reklama
Commlab banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Petra Jankovičová nastoupila do Madmonq
Marek Hlavica bude ředitelem APRA

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.