Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Zprávy

Řekni mi, co posloucháš, a já ti řeknu, jakým jsi člověkem

Oldřich Kratochvíl Httpool9. 6. 20229. 6. 2022

Obliba Spotify se u nás neustále zvyšuje a v následujících měsících nejspíše překonáme milion aktivních uživatelů, které lze na Spotify zacílit reklamou.

Půjdete se proběhnout a zapnete si „cardio playlist“, vracíte se z práce a do sluchátek si pustíte svůj preferovaný zpravodajský podcast. Algoritmus Spotify Streaming Inteligence dokáže nabídnout nejen hudbu, ale i mluvené slovo podle vašich preferencí tak, abyste získali vždy relevantní obsah v mobilu, na desktopu, herní konzoli, v autě nebo v televizi. Stejný algoritmus se také stará o správné cílení reklamy. Můžete se zaměřit například na segment rodičů, sportovců, řidičů…

Rovněž lze vytvořit různé tematické spoty a těmi oslovit uživatele Spotify v momentě, kdy zrovna sportují, odpočívají nebo se soustředí. Kromě milionů hudebních skladeb sledujeme stále rostoucí zájem o poslech podcastů, globálně jsme zaregistrovali meziroční nárůst o více než 250 procent. Stejným tempem přibylo i množství uživatelů, kteří na našem trhu hledají tematické podcasty, což dokládá množství brandů napříč všemi vertikálami, které se snaží zaujmout posluchače svým vlastním podcastem.

Vysokou poptávku českých inzerentů Spotify vyslyšelo — nově spouští v Česku, ale také například i v Polsku možnost cílit reklamu na uživatele dle kategorií podcastů. Reklamu tak můžeme doručovat publiku podle zájmů, které se odvíjejí od sledovaných podcastů. Lze si vybrat z publik, která poslouchají zpravodajské podcasty, podcasty o vědě, nebo publika, které se zajímá o byznys. Reklamní sdělení můžeme také cílit na uživatele, kteří se zajímají o kulturu, hudbu anebo mají v oblibě komediální podcasty. České publikum má největší zájem o podcasty věnované umění a kultuře, následuje tematika vzdělávání — historie, cizí jazyky, psychologie, zdraví, ale také pořady věnované seberozvoji. Velmi populární jsou rovněž podcasty s byznys tematikou.

Dalo by se říct, že poslech o nás prozradí, kdo jsme. Cílení podle kategorií je v režii již zmíněných algoritmů a nástroje Streaming Inteligence. Rozšíření cílení lze využít k propagaci komerčních produktů i samotných brandových podcastů. V obou případech se jedná o jednoduchý postup o třech krocích: vyberete si publikum, na které chcete cílit, ve druhém kroku zvolíte adekvátní formáty. V nabídce je k dispozici audio, video a případně banner.

Poslední krok se týká volby přímého nebo programatického nákupu. Z naší zkušenosti k propagaci podcastů doporučujeme využít audio formát v kombinaci s bannery, tato kombinace funguje nejlépe. Uživatel se přes oba formáty proklikne přímo na váš podcast, audioformát navíc nabízí k využití až 30 sekund nepřeskočitelného spotu v podobě audio ukázky či pozvánky na podcast. Součástí audio imprese je navíc doprovodný banner s možností prokliku na brandový podcast, po případě na web inzerenta.

Přímo pro kreativu spotu doporučujeme určitě využít takzvané zvukové CTA ve stylu „klikněte na banner a poslechněte si nový díl našeho podcastu“. Samotný banner se může uživatelům zobrazit, když si jdou do aplikace přepnout playlist a lze se jim tak vizuálně připomenout. Globálně Spotify představuje největší rádio na světě s bází více než 422 milionů aktivních uživatelů měsíčně, přičemž na 240 milionů z nich lze cílit reklamu.

Tuzemská čísla kopírují globální trendy, většina z nás používá free verzi Spotify jako chytré rádio, které dokáže nabídnout personalizovaný relevantní obsah v podobě hudby, ale také mluveného slova. Obliba Spotify se navíc u nás neustále zvyšuje a v následujících měsících nejspíše překonáme milion aktivních uživatelů, které lze na Spotify zacílit reklamou.

Zavřít reklamu

Speciální edice NFT s obrázky rakoviny chce vybírat peníze na boj s nemocí

Starší článek

Májka láká na výlet v kampani od WMC Grey

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.